2009.08.03.@ 10.08

Hogyan lakj jól anélkül, hogy teleennéd magad?

Nincs több kifogás! Ha igazán le akarod tenni azt a plusz egy szelet pizzát, akkor tényleg nem fogod megenni. Íme, néhány tuti tipp, hogy mit egyél, és mikor hagyd abba.

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Ha igazán finom ételekről van szó, az elég nem mindig jelenti azt, hogy tényleg elég. Általában bekapunk még egy falatkát. Aztán még egyet. Te is szenvedtél már a plusz egy szelet pizza vagy süti okozta bűntudattól? Sok nővel előfordul, hogy többet eszik a kelleténél. Ha megoldást akarunk találni erre a problémára, meg kell értenünk, miért választjuk a túlevést. Dietetikusok szerint a habzsolás egy reaktív reflex hatására történik, ezt kell legyőzni. Megelőző, azaz proaktív diétát kell folytatni.

A proaktív diéta

Az első lépés, hogy be kell ismerned, alkalmanként vagy ennél gyakrabban az ételt „antidepresszánsként” használod. Ha ezt a hibát képes vagy belátni, akkor ráleltél a helyes útra, amely a proaktív étkezéshez vezet. Sok múlik a tervezésen is, illetve azon, hogy mennyire indokolt az adott étel elfogyasztása. Az például természetes, ha a barátnőiddel sétálsz a városban, és nem bírsz lemondani az ilyenkor jól megérdemelt két gombóc fagyiról, ellenben, ha otthon üldögélsz a tévé előtt kezedben egy doboz jégkrémmel, amit pusztán unalomból majszolsz, az már kevésbé helyénvaló.

Hatásos ételek

Felmerül a kérdés, hogy akkor milyen étkeknek kell szerepelniük az étrendedben, hogy jóllakj, és hogy ne landoljon még egy szelet a tányérodon. A legfontosabb, hogy a hűtőd mindig tele legyen zöldségekkel és gyümölcsökkel. Ezekkel a táplálékokkal megelőzheted a nagy evészeteket, magas a rosttartalmuk, így tovább eltelítenek. Ezenkívül lényeges, hogy sok teljes kiőrlésű pékáru, barna rizs és főtt tojás színesítse a diétád.

Az vagy, amit megeszel

Bizonyos viselkedési módok megváltoztatása segít legyőzni a túlevést. Az egyik neves ausztrál dietetikus a következő tippekkel szolgál:

– Vezess étkezési naplót ahelyett, hogy találgatnád, mit is vettél magadhoz aznap!
– Tedd le a kést, a villát a falatok között! Akkor vedd újra a kezedbe, ha már lenyelted az ételt.
– Evés közben mellőzd a gyors ütemű zene hallgatását és a tévénézést! A tempós muzsika gyorsabb evésre késztet, míg a tévé elvonja a figyelmed, így nem veszed észre a gyomrod jelzését, ha már jóllaktál.
– Sose egyél lábasból, serpenyőből, vagyis abból, amiben elkészítetted az ennivalót. Minden esetben szedd ki tányérra, így elkerülheted, hogy többet egyél a kelleténél.
– Jobb eltenni az ételt, minthogy a felesleg a derekadra rakódjon. Ha nem bírod legyűrni az ebédet, vacsorát, akkor a maradékot fagyaszd le!
– Ha jégkrémre, chipsre vágysz, mindig a legkisebb kiszerelést vedd le a polcról, így nem eshetsz a családi csomagolások csapdájába.

Kapcsolódó cikkek:

A sztártréner tanácsa: így legyen szexi hasad!

A sztárok legszuperebb fitnesztippjei

Hogyan folytass helyes nyári diétát?

Címkék: anélkül hogy hogyan lakj magad teleennéd

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több technikai