2009.10.26.@ 09.10

Hasznos ételekkel

Gondoltad volna, hogy vannak olyan ételek, amelyek kifejezetten elősegítik, hogy megszabadulj a kilóktól? Ez a diétázás megszállottjainak paradoxonnak tűnhet, de a jó hír az, hogy ha egyre többet eszel ezekből a táplálékokból, akkor növelni fogod annak esélyét is, hogy a szervezeted gyorsabban égeti el a zsírt. Szerelkezz fel ezekkel a jótéteményekkel!

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

 

Mandula: Ennek a diófélének magas az alfa-linolénsav tartalma, amely felgyorsítja a zsír égetésének folyamatát.
 
Eperfélék: Nem csak tele vannak antioxidánsokkal, de az eperfélék még abban is segítségedre vannak, hogy az edzés során harminc százalékkal több zsírt pusztíts el. Már csak ezért is érdemes fogyasztani, nem is beszélve a finom ízről.
 
Chili: A fűszeres ételek szinte szó szerint feltüzelik az anyagcserét. A kapszaicin nevű vegyület teszi oly csípőssé a chilit, amely hatást gyakorol a vér inzulinszintjére, és azt is előidézi, hogy az étkezés után a zsírégetés hamarabb beinduljon.
 
Fahéj: Ha rászórsz egy kis fahéjat az ételedre, megelőzheted azt, hogy miután befejezted a falatozást, hirtelen megugorjon az inzulin szinted, és az étvágyadat is kordában tarthatod vele a következő étkezésig.
 
Mustár: A kurkuma az a fűszer, amely a mustár sárga színét eredményezi, különlegessége, hogy képes lelassítani a zsírszövetek növekedését. A kurkuma a curryben is fellelhető.
 
Citrusfélék: Ezek a gyümölcsök flavonoidokat tartalmaznak, és előnyeik közé soroljuk azt, hogy elősegíti a sejtekből a zsírok kiürülését, illetve hatására kisebbek lesznek a zsírsejtek. Ezen felül télen nem árt napi egy-két narancsot, mandarint meghámozni, hiszen így könnyebben felvehetjük a kesztyűt a megfázás ellen is.
 
Lazac: Eltekintve a szív egészségének megóvásában játszott szerepétől, a laza azért is fontos, mert feltölti a szervezetet nagy mennyiségű D-vitaminnal, amely segít az ideális testsúly megőrzésében. Elegendő D-vitamin nélkül az étvágyat is szabályozó, leptin nevű hormon nem működik megfelelően.
 
Szójabab: A szójabab kolint tartalmaz, amely mintegy lerombolja a zsír lerakódását, illetve meggátolja, hogy a zsír felszívódjon. Kóstold meg az edamame babot (ezt megtalálod a szupermarketek mélyhűtött termékek szekciójában, de a sushi bárok is előszeretettel kínálják ezzel fogásaikat.)
 
Édes krumpli: Ha van tökéletes zöldség, akkor ez az. A rostban gazdag krumpli stabilizálja a vércukorszinted, és hosszú időre eltelít.
 
Svájci sajtok: Magas a kalcium tartalmuk, és a svájci sajtok előnyben részesítésével a véredben lévő, zsírlebontásban is jelentőséggel bíró enzimek működését is serkented. Uzsonna gyanánt próbáld ki, hogy egy teljes kiőrlésű péksüteményt megpakolsz néhány szelet ementáli sajttal, és máris megvan az aznapra előirányzott fehérjeadagod javarésze.

Kapcsolódó cikkek:

 
 

 

 

Címkék: ételekkel! hasznos

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több technikai