2009.04.22.@ 15.04

Puha neon fejlövés – górcsó alatt a magyar média

Egy nem mindennapi könyvet ajánlunk a figyelmedbe. Fabricius Gábor Puha neon fejlövés című könyve a magyar médiát boncolgatja, úgy, ahogy eddig még senki…

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Fabricius Gábor nem pusztán egy a neves magyarországi reklámszakemberek közül, de publicistaként, esszéizáló designerként, kisfilmesként az ezredforduló utáni magyar kulturális élet és médiatér meghatározó alakja, különleges értéke, akinek írásmódja, stílusa, hangvétele, nyelvezete összetéveszthetetlenül egyéni.

Témái: pénz, hatalom, szex a vizuális tájszólás által uralt magyar médiamezőben, a suhogós joggerekből Alain Delon-ingekig, Manolo Blahnik-cipőkig, Salvatore Ferragamo-nyakkendőkig kimosakodott jelen idejű hazai előkelőségek birodalmában. A magyar psziché ugyan némileg egyszerűbb struktúra, mint az Amerikai Psycho, kevésbé sorozatgyilkos, puhább a fejlövése, noha nem kevésbé szadisztikus.

Magyarország sikamlós, fénylő felülete a 2000-es években, bankárok, cégvezetők, iparmágnások látványtechnológusoktól, médiatervezőktől, imidzskreátoroktól körülölelt világa; hidrogénes luftballon, irány a kék ég legteteje a hósipkás csúcs fölött, és láthatatlan kéz hámozza menetközben. Ez a kéz Fabriciusé. Mária országa változóban: Krisztus anyjától a kereskedelmi tévéken és a szcientológián át Michelle Wildig és tovább. Fabricius prózája okosan hámozza meg ezt a léggömböt, a mindenki által látható, ezzel elfedő bulvárfelülettől a dolog szívének legközepében lakozó leglényegig, ami részben a Zeitgeist, részben pedig az önmagáért való Semmi…

Kapcsolódó cikkek:

Mágnesként vonz a kommunikáció szak?

Minden, ami média – klikk ide!

Címkék: alatt fejlövés górcsó magyar média neon puha

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több weekend