2011.09.22.@ 15.09

Budapestre érkezik a világhírű parfümkritikus, Chandler Burr illatvacsorája

A világ számos pontja után végre Budapestre érkezik a New York Times parfümkritikusának illatvacsorája. A TEDxDanubia konferenciájára érkező világhírű előadó, szeptember 23-án egy workshop keretében prezentálja az illatkészítés művészetéről vallott nézeteit, majd szeptember 24-én egy illatshow házigazdája lesz.

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Chandler Burr a Sofitel Budapest Chain Bridge éttermében készül a gasztronómia és a parfümök világának összekapcsolására egy vacsora keretében. Budapesti segítője Andreas Mensch, a Paris Budapest Restaurant séfje. Az este folyamán természetesen szerephez jut a francia luxusparfüm piac vezetője, a L’Artisan Parfumeur Sofitel szállodák számára tervezett parfümje is, melynek köszönhetően feketeszeder illat lengi be a budapesti ötcsillagos szálloda minden szegletét.

Oprah Winfrey kedvenc parfümkritikusa, Chandler Burr szerint az illat egy művészi médium: „Az utolsó, legkésőbb felfedezett médium, hiszen még nem ismerik a művészettörténészek, múzeumok és azok látogatói sem. Manapság az illat ott tart, mint a fotózás 30 éve, amikor még senki nem tekintette a fotókat a művészet közvetítőjének. A nyersanyagok amiket egy illat elkészítéséhez felhasználunk, a világ minden tájáról érkeznek; pacsuli Indiából, rózsák Bulgáriából, muskátli Ruandából, vanília Madagaszkárról, menta az Egyesült Államokból. Minden üveg parfümben benne van több ezer ember munkája, akik a világ minden táján élnek, tehát valahol egy üvegcsében megtalálhatjuk az egész világot.”

A parfümmágnásnak soha nem állt szándékában, hogy írjon az illatokról. Érdekesen mesél a kezdetekről: „1998. január 3-án a Gare du Nord pályaudvaron álltam és vártam, hogy Londonba utazzak. Bemondtak egy 20 perces késést, így kissé ingerülten ledobtam a csomagjaimat a földre, majd beszélgetésbe elegyedtem a mögöttem álló férfival. Egy tudós volt, aki az illatokat kutatta, pontosabban azt az elméletet, hogy hogyan működik a szaglásunk, hogyan érzékeljük az illatokat. Mire a vonatunk befutott Waterloo-ba, már eldöntöttem, hogy ez lesz a következő könyvem témája. A tudós tulajdonképpen egy zseni volt, ha illatokról volt szó, az ő lexikális tudását használtam fel, hogy jobban megértsem az illatok biológiáját. Így a könyvem félig tudományos, félig művészi megközelítése a parfümöknek. Ezért is kapta „Az illat császára: A parfüm, a megszállottság és az érzékek utolsó rejtélyének igaz története címet.”

Chandler Burr második könyve „A tökéletes illat: Egy év a parfümiparban Párizsban és New York-ban” két párhuzamos történetet mesél el az évről, amikor a Hermès-nél követte nyomon egy új illat megalkotását a The New Yorker megbízásából, és egy másik évről, amit a Coty-nál töltött Sarah Jessica Parker mellett, miközben a színésznő első parfümjének készítését irányította.

A kritikus egy ötcsillagos listát használ, hogy értékelje a parfümöket: „Tulajdonképpen három kritérium szerint értékelem a parfümöket a New York Times-ban, csillagokkal jelölöm, hogy milyen szinten vannak. Az első, hogyan viselkedik a bőrön, a második a párolgás, a harmadik pedig a szerkezet. Hogyan lehet „megvizsgálni” egy parfümöt? Magadon kell viselni ahhoz, hogy sikerüljön. Négy különböző parfümöt kell magadra fújni, méghozzá egyet-egyet a csuklóidra, a másik kettőt az alkarodra. Meg kell szagolnod őket 1 perc után, 10 perc után, 30 perc után, 1 óra után, 2 óra után, 4 és 6 óra után. Ezzel megtudhatod, hogy milyen minőségűek, milyen technikával készültek, illetve a negyedik, szubjektív szempont szerint is értékelheted: szépség, kreativitás és intelligencia. A Chanel No 22 egy különlegesen szép parfüm. A Frederic Malle l’Eau d’Hiver pedig, egy hihetetlenül kreatív illat. A Gucci Envy parfümje, egy kiemelkedően intelligens alkotás. Az, hogy téged mi fog meg esztétikailag, csak rajtad áll.”

Igazi parfümmágnással és szakemberrel tölthetjük tehát az estét, ha részt veszünk Chandler Burr Illatvacsoráján, mely garantáltan érzéki és különleges lesz. A show angol nyelven zajlik majd és a szervezők kérik, hogy a résztvevők aznap este előzetesen semmilyen más parfümöt, illatanyagot, testápolót ne használjanak, hiszen így a vacsora lényegi részétől fosztanák meg magukat. Előzetes jegyvétel szükséges. Aki jelen szeretne lenni az év egyik legizgalmasabb gasztro eseményén, ne habozzon és látogasson el a Sofitel Budapest Chain Bridge szállodába jegyvásárlás céljából.

Helyszín: Paris Budapest Restaurant, Sofitel Budapest Chain Bridge

Időpont: 2011. szeptember 24. 19 óra

„Minden művészeti ágnak megvannak a maga kritikusai; a filmeknek, színdaraboknak, szobrászatnak, építészetnek. A parfüm maga a művészet. Hétköznapi, és igen elterjedt művészeti ág, akárcsak a filmeké, de mindenképpen művészet.” Chandler Burr

További részletek: www.parisbudapest.hu, telefon: (+36) 1 235 56 00 / 797

Címkék: budapest illat vacsora

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több weekend