2007.12.13.@ 11.12

5 tipp a téli jókedvhez

Nincs lehangolóbb, mint egy szürke és esős decemberi reggelen munkába indulni, aztán teljes sötétségben hazaérkezni. Íme, néhány hangulatjavító jótanács, hogy vitalitásodat a téli hónapokban is megőrizd!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

A hűvös, esős időjárás sokakat megvisel. Télen megváltozik a biológiai ritmusunk, ilyenkor több pihenésre, nyugalomra vágyunk. A kevesebb napfény miatt szervezetünk több melatonint termel, ettől fáradékonyabbak, levertebbek leszünk. Sokaknál alakul ki ilyenkor a depresszió egy speciális változata, a szezonális hangulati zavar, de a fényhiány még az egészségesek közérzetére sincs jó hatással.
Hogy a téli hónapokat ne rosszkedvűen, begubózva töltsd – és hogy ne a csokievésbe folytsd a bánatod – öt olyan módszert ajánlunk, amelyek segítenek átvészelni a lehangoló, szürke hétköznapokat.

1. Táplálkozás az évszaknak megfelelően
Az őszi hónapokban szervezetünk felkészül a télre, így sokszor több ennivalót kívánunk. Mivel a vastag pulóverek alatt nem nehéz szinte észrevétlenül kigömbölyödni, a nassolnivalókkal nem árt óvatosan bánni! Bizonyos mennyiségű szénhidrátra persze elengedhetetlenül szükségünk van – ezeket főleg gabonafélékkel, rizzsel, tésztafélékkel vesszük magunkhoz. A kiegyensúlyozott étrendnek a tejtermékek, a tojás, a gomba, a hal-és húsfélék is részei. A bennük található B-vitamin a fáradtság, rosszkedv, fejfájás ellen is hatásos, a koncentrálóképességet és a hangulatot pedig a kalciumban, vasban, magnéziumban gazdag ételek javtíják. A téli időszakban rendkívül fontos, hogy sok C-vitaminban gazdag gyümölcsöt (narancsot, grapefruitot) fogyassz – ezek a finomságok az immunrendszer erősítése mellett ugyanis közérzetedre is jótékony hatással vannak. 

2. Napsütés helyett fényterápia
A napsütés hiánya sokaknál nemcsak rosszkedvet, de álmatlanságot, szorongást is okoz – az ő számukra megoldást jelenthet, ez a nap sugaraira emlékeztető, polarizált fényű fényterápiás lámpa. Ha nem tudod kipróbálni ezt a módszert, tartózkodj sokat a szabad levegőn, esténként pedig gyújts minél több fényt a szobában! A lámpákkal, gyertyákkal, nemcsak a szervezeted számára szükséges fényt biztosíthatod, de megfelelő hangulatot teremthetsz egy kis esti ellazuláshoz is… 

3. Mozgás a hidegben is
Még ilyenkor is alkalmasak a hétvégék egy kis kirándulásra, vagy kerti munkára. Amikor az idő hűvösebbre fordul, sokkal jobban esik a szobában üldögélni, az állandó bezártság azonban egy idő után unalmassá, lehangolóvá válik – nem beszélve a tévézés közben elfogyasztott chips hatásáról… A boldogsághormonok (ún. endorfinok) termelődését már napi egy órányi tornázás is elősegíti, a reggeli kocogás és úszás pedig –bármilyen rosszul hangzik is – kiváló tréning az immunrendszered számára.  

Még több egészségtipp a WelnessCafe oldalán – kattints! 
www.wellnesscafe.hu

 

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

3 hétig csak vizet ivott, így néz ki

3 hétig csak vizet ivott, így néz ki

Képzeld, semmi mást nem fogyasztott ezen kívül. De vajon érdemes követni a példáját?

Töltsd ki a Cosmo nagy napozás-kérdőívét és nyerj!

Nagyon kíváncsiak vagyunk rá, hogyan készülsz a strandszezonra fényvédelem-fronton. Töltsd ki a Cosmo kérdőívét, és nyerj 1 éves előfizetést a kedvenc magazinodra!

Ezt tedd, ha nehezen alszol el esténként

Egy apró változtatás a hálószobádban, és máris Csipkerózsikaként fogsz durmolni.

A legmenőbb babanevek 2019-ben

Kerülnéd a klasszikus neveket? Akkor inspirálódj listánkról!

„Egy hétig minden este nassoltam, mégis fogytam”

Olvasd el, milyen trükköt vetett be ez a lány a plusz kilók ellen!