2008.01.31.@ 16.01

Bőrtápláló étrend

Bizonyára hallottad már a mondást, miszerint az vagy, amit megeszel. A belső egészséged tehát a külső tükörképed is egyben. Vagyis bármi is kerüljön szervezetedbe, mindaz hatással van a bőröd minőségére. Lássuk a létfontosságú tápanyagokat, amelyek nem hiányozhatnak étrendedből, ha ragyogó, üde és feszes bőrre vágysz!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Az egészséges, és kiegyensúlyozott étrend nemcsak a különböző szervek élettani funkcióit javítja, hanem segíti a bőröd vér- és oxigénellátását, véd a fertőzések ellen, javítja a bőröd szerkezetét és megakadályozza a pigmentáció megváltozását.

Természetesen önmagában egyetlen tápanyag sem képes makulátlanná tenni bőrödet, az egészséghez többféle vitamin és ásványi anyag szükséges, amelyről feltétlenül gondoskodnod kell.

Ugye azt már mondanunk sem kell, hogy a bőröd megfelelő élettani működésében milyen nagy szerepet játszik a víz. Persze már a csapból is az, folyik, hogy igyál belőle annyi, amennyit csak bírsz, de ezt most már a bőröd szempontjából is érdemes megfontolnod. A víz ugyanis segíti a bőr tápanyagellátását, biztosítja, a belső nedvességet, és segíti a sejtanyagcserét. Ha nem iszol eleget, egyszerűen kiszáradsz, és ez bizony a bőrödön is megmutatkozik majd.

A bőröd egészségéhez azonban nélkülözhetetlenek a manapság méltán emlegetett antioxidánsok, melyek lassítják az öregedési folyamatokat, hozzájárulnak a bőr védelméhez és fellépnek a szabadgyökök károsító hatása ellen. Márpedig ez utóbbiból bőven kijut manapság. A szennyezett levegő, a cigarettafüst, és az ultraibolya sugárzás mind-mind hozzájárulnak a bőr természetes öregedésének gyorsulásához.

Itt az ideje, hogy elkezdd a bőröd számára is egészséges étrendet! Az alábbiakból kiderül, mit vigyél be a szervezetedbe, hogy bőröd hibátlan legyen.

A-vitamin: Nélkülözhetetlen a szövetek fejlődéséhez, regenerálódásához, és a fertőzések leküzdéséhez. Ha hiányzik a szervezetedből, könnyen száraz, érdes és egyenleten lehet a bőröd felszíne. Az A-vitamint megtalálhatod a tejtermékekben, a májban, a brokkoliban, a sárgarépában, az őszibarackban és a tojásfehérjében.

C-vitamin: Az egyik legfontosabb antioxidáns hatású vitamin, ezen felül pedig fontos szerepet tölt be a bőröd rugalmasságáért felelős kollagén termelésben. A C-vitamin forrásai a különböző élénk színű zöldségek és gyümölcsök: a bogyósok, a paradicsom, a káposzta, és a citrusfélék.

Béta-karotin: Az egyik legfontosabb antioxidánsunk. Megtalálhatod a zöld leveles zöldségekben, például a parajban, és persze az élénk színű gyümölcsökben is, mint a sárgadinnye, valamint a sárgarépában.

Cink: Segíti a faggyúmirigyek működését, ráadásul az A-vitaminnal együtt fogyasztva egyenesen telitalálat, hiszen e kettő együtt fokozza a kollagén- és elasztintermelést. Cinket találhatsz az osztrigában, a sertés- és pulykahúsban, és a joghurtokban.

E-vitamin: A szabadgyökök aktivitásának visszaszorításával igyekszik meggátolni az öregedést. Nagy szerepe van a száraz bőr belső hidratálásában. E-vitamint tartalmaznak az olajban gazdag ételek, mint például a búzacsíra, a hidegen sajtolt növényi olajok, valamint a diófélék

Szöveg: Szökrönyös Éva

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Egészséges haj egy szempillantás alatt? Ezzel az többfunkciós növényi balzsammal lehetséges! (x)

Egészséges haj egy szempillantás alatt? Ezzel az többfunkciós növényi balzsammal lehetséges! (x)

Mindannyian szeretjük a nyarat. Napozás, fürdőzés, vagy csak maga a jó idő... Viszont az UV sugarak, a sós víz, a meleg és a medencék vegyszerei igencsak károsítják hajunkat. De a megfelelő eszközökkel könnyedén óvhatod hajad a káros külső hatásoktól, hogy az visszatérhessen eredeti szépségéhez. Próbáld ki az új Univerzális növényi balzsamot az Yves Rocher-tól!

Ezért érzed magad másnaposnak alkohol nélkül is

Kevés ennél gonoszabb dolog létezik.