2008.05.05.@ 08.05

Zöldellő finomságok

Ideje belátnod, hogy a konyhaszekrényed hátsó polcán megbúvó savanyúság a téli hónapokban még csak-csak jól jött, most azonban időszerű lenne feltöltened a vitaminháztartásod és felvenni a kesztyűt a fránya szabadgyökök ellen. Íme, néhány friss ötlet a salátaszezonra!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

A zöldséges standok csak úgy roskadoznak a harsogó zöld salátától, a ropogós kígyóuborkától, retektől, zöldhagymától, paprikától vagy a pirosló paradicsomtól. Így a tavaszi zöldségválaszték egész biztosan nem ad alapot a kifogásokra, hogy éppen miért ne fogyassz egy kis nyers finomságot. Már csak azért sem, mert mint ismeretes, a szabadgyökök okozta káros hatások elleni harcot bizony elsődlegesen a táplálkozásunk segítségével vívhatjuk meg. A szükséges antioxidánsokhoz ilyenkor tavasszal a legkönnyebb hozzájutnunk. A tartósított, kész, vagy agyonfőzött, párolt és sütött ételek helyett tehát itt az ideje a szervezet belső vitaminkészletét feltölteni és friss, nyers zöldeket fogyasztani. 

Miért is olyan fontosak az antioxidánsok? 

Lassítják az öregedés folyamatát.
Csökkentik a vér koleszterinszintjét.
Csökkentik az érelmeszesedés kialakulásának lehetőségét.
Óvnak a szívrohamtól és az agyvérzéstől.
Csökkentik a rákos daganatok megjelenésének valószínűségét.
Védik a szemet a sárgafolt elhalásának folyamatától.
Segítenek a dohányzás káros hatásai elleni védekezésben.
Védelmet nyújtanak a krónikus tüdőbetegségekkel szemben, mint pl. az asztma.
Védelmet nyújtanak az ökológiai szennyeződésekkel szemben. 

A magas vitamin- és ásványi anyag tartalomnak köszönhetően a különböző zöldségfélék egyfajta védőpajzsként veszik körbe szervezetedet. Ráadásul mesterien illeszthetőek a diétádba. A megannyi variációról pedig már nem is beszélve! A zöldségeket kombinálhatod egymással, hússal, sajttal, tésztával, vagy tenger gyümölcseivel, de számtalan dresszinggel, valamint magvakkal is feldobhatod. Fogyaszthatod őket előételként, főételként, vagy a kisebb-nagyobb étkezések részeként is. Egyszóval egyél salátát, lehetőleg minél többet és hogy rá ne unj, variáld, kevergesd, és mindenekelőtt próbáld ki receptjeinket! 

Tavaszi vitaminbonba 

Hozzávalók:
40 dkg uborka, 1 darab zöldpaprika, 1 csomó retek, 1 csomó újhagyma, 1 csokor petrezselyem, 1 gerezd fokhagyma, 1 dl natúr joghurt, 5 dkg juhtúró, 2 dkg reszelt sajt, fél citrom leve, só, bors, 1 kiskanál barna cukor

Elkészítés:
Vágd össze a hozzávalókat egészen apróra, majd old fel a cukrot a citrom levében és keverd össze a joghurttal és a túróval. Öntsd a szószt a zöldségekre és reszeld hozzá a sajtot. Végül sózd és borsozd, majd keverd össze óvatosan. A tetejét hintsd meg az apróra vágott petrezselyemzölddel!

Csirkés zöldséges tál 

Hozzávalók:
40 dkg sárgarépa, 30 dkg karalábé, 6 szál tavaszi hagyma, 30 dkg csirkemellfilé, 1 evőkanál ételízesítő, fél csokor friss menta, 10 dkg tisztított napraforgómag, 2 evőkanál olívaolaj, 3 evőkanál tejföl, 2 dl natúr joghurt. 

Elkészítés:
A sárgarépát és a karalábét hámozd és mosd meg, majd reszeld le. A hagymát tisztítsd meg és szeleteld vékony karikákra. A csirkemellet dörzsöld be ételízesítővel és kis borssal. Majd mosd meg a mentalevelet és vágd apróra. Zsiradék nélküli teflon serpenyőben pirítsd át a napraforgómagot, és borítsd egy tányérba. Ezek után ugyanabban a serpenyőben forrósíts fel egy kis olajt, és süsd meg az előzőleg falatnyi kockákra aprított húst. A joghurtot keverd össze a tejföllel, a felaprított mentával, és 1 evőkanál napraforgómaggal, majd fűszerezd sóval, borssal. A zöldségeket és a húst tedd ki kis halmokban a tányérokra és öntsd a közepére az öntetet, végül pedig szórd meg a maradék napraforgóval.

Tökmagos salátamix 

Hozzávalók:
1 fej zöldsaláta, 1 kígyóuborka, 2 paradicsom, 3 fej retek, 10 dkg madársaláta, 1 lilahagyma, 2 gerezd fokhagyma, 1 zacskó mozarellagolyó, fél citrom leve, 2 evőkanál tökmag, 2 evőkanál olívaolaj, friss bazsalikomlevél, vagy petrezselyemzöld 

Elkészítés:
A hozzávalókat – a fokhagymán kívül – gondosan mosd meg, majd aprítsd fel és tedd egy nagy keverőtálba. A zöldségeket sózd át, csöpögtesd rá a citromot és locsold meg az olívaolajjal. Közben egy zsiradék nélküli teflonban pirítsd meg a tökmagot, de vigyázz, mert a magvak könnyen kipattoghatnak! A megpirult tökmagot borítsd a salátára és reszeld hozzá a fokhagymát is! Végül apríts bele bazsalikomlevelet, vagy petrezselyemzöldet!

Szöveg: Szökrönyös Éva
Fotó:Profimédia

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Csak két kilót fogyott, mégis teljesen átalakult a teste

Csak két kilót fogyott, mégis teljesen átalakult a teste

Ráadásul az Insta-sztár nem éhezett egy percig sem, finomakat főzött és a testmozgást sem vitte túlzásba. Ha érdekel a titka, olvass tovább!

Visszafelé öregszik ez a nő

Legalábbis ezt állítja a gyönyörű anyuka.

140 kilót fogyott, most elképesztően néz ki

Ráadásul kevesebb, mint egy év alatt szabadult meg a súlyfeleslegtől!

Kiderült: tilos az edzés másnaposan

Eddig a legdurvább macskajaj ellenére sem hagytad ki az edzést? Itt az ideje parkolópályára állítanod magad, legalábbis a koktéleste után, ha nem akarsz komoly bajt magadnak.

Véres képet posztot a blogger lány, kiakadtak a netezők

Az egész testét bekente, majd a fűben hemperget ez a blogger lány.

Túl sokat szoláriumozott, borzalmas dolog történt

Csak egy kis barnaságra vágyott, mégis túlzásba vitte, aminek az lett a következménye, hogy egy borzalmas lyuk tátong most az arcán.

Kivetette 4 bordáját, most így néz ki terhesen

A 41 centis derekú modell most terhes fotóival sokkolja a netezőket!

Eltört a vaginája, mert túl sokat használta a vibrátorát

Borzalmas dolog történt egy lánnyal, aki túl sokat örömöt szerzett magának!

37 éve pizzát vacsorázik, így néz ki

Oké, biztosan te is imádod a pizzát, de azért annyira nem, hogy 37 éven át minden este ezt edd, ugye? Képzeld, egy férfi annyira szereti, hogy minden nap ezt vacsorázza, sőt nem is variálja a különböző feltételeket.

36 kilós mellei vannak ennek a magyar lánynak

Borzalmas fájdalmakkal küzd egy magyar lány Amerikában a gigamellei miatt, akinek már csak hónapjai lehetnek hátra.