2008.09.29.@ 13.09

A legjobb agyserkentő ételek

Úgy hiszed, hogy a húsnak, a krumplinak tiltó listán a helye, ha egészséges akarsz lenni? Összeállítottunk neked egy listát, hogy megmutassuk, melyik étellel hogyan serkentheted az agyműködésed.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Hús

Tudósok azt állapították meg, hogy a húsokban olyan kulcsfontosságú fehérjék vannak, amelyeknek köszönhetően gyorsabban tudunk gondolkozni és az egészséges idegrendszeri működéshez is elengedhetetlenek. Egy másik tanulmány szerint a proteinek, különösen azok, amelyek a vörös húsokban találhatóak, serkentik a dopamin termelését, amitől jól érezzük magunkat, valamint a dopamin tart éberen minket.

Színes zöldségek

Ne hagyj fel a zöld színű zöldségek fogyasztásával, de egyél narancssárga, sárga és piros színűeket is. Svájci kutatók megfigyelték, hogy azoknak a nőknek jobb a memóriájuk és gyorsabb a reakció idejük, akik C-vitaminban és béta-karotinban gazdag zöldségeket ettek, míg azok, akik csak saláta leveleken éltek nem büszkélkedtek jó eredményekkel. A hozzáértők úgy vélik, hogy a béta-karotinnak hála a felfogásunk gyorsul.

Tojás

Kezdd a napot tojással! Brit tanulmányok kimutatták, hogy az Omega 3 és 6 zsírsavak, amik a tojásban lelhetők fel, alapvetően fontosak az agy egészségéhez. Segítik az agysejtek gyorsabb „kommunikációját”, ezzel javítva az intelligenciát, ezen kívül jótékony hatásuknak tudható be az is, hogy tovább vagyunk képesek koncentrálni.

Spenót

Popeye nem tévedett, amikor a voksát a spenót mellé tette le, mert hihetetlenül jót tesz az agynak. Amerikai kutatók arra következtetésre jutottak, ha mindennap eszünk spenótot, az segíthet abban, hogy még gyorsabban sajátítsunk el új ismereteket. Ez annak köszönhető, hogy ez a zöldség tele van antioxidánsokkal és még egy ok, amiért érdemes spenót főzeléket kanalazni: minimálisra csökkenti az agy károsodás kockázatát, megelőzi az olyan betegségek kialakulását is, mint az Alzheimer-, vagy a Parkinson-kór.

Krumpli

Az egyszerű krumpli kiváló táplálék az agy számára. A B6 vitaminban gazdag burgonya segít fenntartani az agy neurotranszmittereit, ami elősegíti, hogy gyors felfogású maradjál és rendszeres fogyasztásával a verbális képességeidet is fejlesztheted. De nem kell belőle sokat enni, kis mennyiség is csodákra képes.

Szöveg: Kovács Orsi

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

6 sztár, akiknek sokkolóan fura alvási szokásai vannak

6 dolog, ami tiltólistás a Tinder profilodon a szakértők szerint

A túl kevés, de a túl sok infó is okot adhat a srácnak, hogy balra húzzon.

Kiderült: Britney Spears mentálisan olyan, mintha kómában lenne

Aggasztó hírek érkeztek az énekesnőről.

Gyere és utazz velünk vissza a ragyogó 20-as évekbe az ARTDECO legújabb őszi/téli kollekciójával! (x)

Az ARTDECO bemutatja új, ragyogóan szép őszi-téli smink kollekcióját, ami a Golden Twenties nevet kapta.

Ez a legfinomabb gluténmentes süti, amit most azonnal ki kell próbálnod

Köszönj szépen az új legjobb barátodnak, az epres banánkenyérnek!

A méhnyakrák 6 korai jele

Egy kis odafigyelés és egy néhány perces vizsgálat életet menthet!

7 egészségtelen szokás, amit elkövetsz az ágyban, és nem is tudsz róla

Az ágyat két dologra találták ki. És ha nem ezt a két dolgot csinálod benne, akkor hatalmas hibát követsz el!

Te észreveszel valami nagyon furcsát Chris Evans felsőtestén?

Most jött el az idő, hogy hasznosan töltsd a szünetedet: kávét a kézbe, szemeket Chris Evans csodás felsőtestére!

7 sztár, aki büszkén vállalja, hogy önmegtartóztatást gyakorolt

Meg fogsz lepődni, hogy kik szerepelnek a listán!

Rihannának bocsánatot kellett kérnie a rajongóktól

Nagyon kínos baki történt a divatbemutatóján!

Így ápolta Kim Kardashian a koronavírusos férjét

Merthogy Kanye West is elkapta a vírust.