2008.09.29.@ 13.09

A legjobb agyserkentő ételek

Úgy hiszed, hogy a húsnak, a krumplinak tiltó listán a helye, ha egészséges akarsz lenni? Összeállítottunk neked egy listát, hogy megmutassuk, melyik étellel hogyan serkentheted az agyműködésed.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Hús

Tudósok azt állapították meg, hogy a húsokban olyan kulcsfontosságú fehérjék vannak, amelyeknek köszönhetően gyorsabban tudunk gondolkozni és az egészséges idegrendszeri működéshez is elengedhetetlenek. Egy másik tanulmány szerint a proteinek, különösen azok, amelyek a vörös húsokban találhatóak, serkentik a dopamin termelését, amitől jól érezzük magunkat, valamint a dopamin tart éberen minket.

Színes zöldségek

Ne hagyj fel a zöld színű zöldségek fogyasztásával, de egyél narancssárga, sárga és piros színűeket is. Svájci kutatók megfigyelték, hogy azoknak a nőknek jobb a memóriájuk és gyorsabb a reakció idejük, akik C-vitaminban és béta-karotinban gazdag zöldségeket ettek, míg azok, akik csak saláta leveleken éltek nem büszkélkedtek jó eredményekkel. A hozzáértők úgy vélik, hogy a béta-karotinnak hála a felfogásunk gyorsul.

Tojás

Kezdd a napot tojással! Brit tanulmányok kimutatták, hogy az Omega 3 és 6 zsírsavak, amik a tojásban lelhetők fel, alapvetően fontosak az agy egészségéhez. Segítik az agysejtek gyorsabb „kommunikációját”, ezzel javítva az intelligenciát, ezen kívül jótékony hatásuknak tudható be az is, hogy tovább vagyunk képesek koncentrálni.

Spenót

Popeye nem tévedett, amikor a voksát a spenót mellé tette le, mert hihetetlenül jót tesz az agynak. Amerikai kutatók arra következtetésre jutottak, ha mindennap eszünk spenótot, az segíthet abban, hogy még gyorsabban sajátítsunk el új ismereteket. Ez annak köszönhető, hogy ez a zöldség tele van antioxidánsokkal és még egy ok, amiért érdemes spenót főzeléket kanalazni: minimálisra csökkenti az agy károsodás kockázatát, megelőzi az olyan betegségek kialakulását is, mint az Alzheimer-, vagy a Parkinson-kór.

Krumpli

Az egyszerű krumpli kiváló táplálék az agy számára. A B6 vitaminban gazdag burgonya segít fenntartani az agy neurotranszmittereit, ami elősegíti, hogy gyors felfogású maradjál és rendszeres fogyasztásával a verbális képességeidet is fejlesztheted. De nem kell belőle sokat enni, kis mennyiség is csodákra képes.

Szöveg: Kovács Orsi

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

3 vacsoraötlet, amit a diétád is imádni fog

3 vacsoraötlet, amit a diétád is imádni fog

Ráadásul nem is nehéz elkészíteni őket!

Szülés utáni problémák… Már csak ez hiányzott!

A szülés utáni hormonváltozás következtében könnyen kialakulhat hüvelyszárazság.

Hüvelyi problémák: ne téveszd össze a hüvelyszárazságot a fertőzésekkel!

Egy nő életminőségén meglehetősen sokat ronthat, ha a szexuális életét vagy az intim területeit érintő zavarok jelentkeznek. A hüvelyfertőzéseken kívül a hüvelyszárazság is megnehezítheti a nők életét, ráadásul ezeket sokan teljesen összekeverik, ami még több kellemetlenséget okozhat.

Hüvelyszárazság fiatal lányoknál?

A fiatal lányok sokszor nem is a hüvelyszárazság, hanem valamely más probléma miatt fordulnak nőgyógyászhoz segítségért, és csak később derül ki, hogy a panaszaik valójában a hüvelyszárazsággal függenek össze.

Ezeknek a diéta trükköknek köszönheti Meghan, hogy bomba formában van

Meghan mindig is szenvedélyes képviselője volt az egészséges életmódnak – most összeszedtük a legjobb tippjeit!

7 érdekesség a vagináról, amiről a nők azt kívánják, bárcsak előbb tudták volna

A csajok a Buzzfeeddel osztották meg névtelenül a tudásukat, hogy te is tutira minden szükséges infó birtokában lehess!

5 hatásos gyakorlat, ha a derekad a gyengéd

Garantáltan imádni fogod a végeredményt!

A videó, ami után minden nő jobban érzi magát

Hatalmasat ment a TikTokon, és nem is csoda!