2008.10.13.@ 12.10

Hogyan óvd az egészséged, ha egész nap a számítógép előtt ülsz?

Órákat töltesz számítógép előtt? Hol a fejed, hol a szemed, hol a derekad fáj? Nem véletlen, hiszen egész nap egy helyben ülni, és egy irányba koncentrálni, nézni, nem a legfelüdítőbb helyzet testünk, és főleg gerincünk számára. Szakemberek szerint a különböző berendezések megfelelő elhelyezése segíthet abban, hogy szervezetünk egy átdolgozott nap után se mondja fel a szolgálatot.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

1.Szék

Nem mindegy, hogy milyen széken ülünk. A megfelelő szék tulajdonságai a következők: állítható a magassága, az ülőfelülete legömbölyített, és a combunkat teljesen alátámasztja. A karfára is szükség van, a háttámla pedig a lapockák alsó csücskéig érjen.
De természetesen az se mindegy, hogy ezen a széken hogy ülünk. Talpunk legyen a talajon, lábaink vállszélességű terpeszben legyenek, fenekünket pedig teljesen toljuk hátra. Az a legmegfelelőbb, ha a csípőnk a térdnél kicsit magasabban van. Fontos, hogy a derekunk legyen kitámasztva, akár egy kispárnával, és egyenes háttal üljünk. A vállunkat lazán engedjük le, és a fejünket ne toljuk előre.

2.Asztal

Erre talán még kevésbé adunk, mint a székekre, és a cégekre sem jellemző, hogy hiper-szuper asztalokkal szerelnék fel az irodákat, de ha esetleg rajtad múlik, akkor válassz olyat, aminek a magassága szintén állítható! Akkor ideális, ha a lelógatott kezed könyökcsúcsáig ér az asztal lapja.

3.Monitor

Az első és legfontosabb, hogy szemben üljünk a monitorral. Felső széle szemmagasságban legyen, tehát nem a legjobb megoldás, mikor a képernyőt a gépházra pakoljuk fel. A szempanaszokat pedig akkor kerülhetjük el, ha 40-70 cm távolságban ülünk, és indirekt világítást alkalmazunk, hogy világos alapon sötét betűket olvashassunk. Ha elfáradt a szemed, akkor rajzolj a szemeddel egy-egy fekvő 8-ast!

4.Billentyűzet, egér

Ezek is közvetlenül előttünk helyezkedjenek el, az egér használata közben pedig karunk maradjon a test mellett. Ha ezek a berendezések túl magasan vannak, akkor a karunk és a vállunk akár be is görcsölhet.

+1 Gépelés:

Az a megfelelő testhelyzet, mikor gépelés közben a felkarunk függőlegesen, alkarunk pedig vízszintesen helyezkedik el a testünk mellett. Fontos, hogy egy huzamban sokat ne gépeljünk, pár perc szünetet mindig tartsunk!

Cosmo-tipp: Két óra számítógépes munka után 15 perc szünetet minimum be kell iktatnod! Egészséged érdekében ezt akkor is használd ki, ha nincsen megszabva munkahelyeden, hogy mikor, milyen időtartamra mehetsz szünetre! És természetesen mindez nem pótolja a testmozgást, így hát, amikor csak teheted, munka után fuss pár kört a közeli parkban, vagy biztos nem árt egy kis erősítés a konditeremben!

Szöveg: Kis Adri

Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

Harcolj az őszi megfázás ellen!

Nyugi!

Táplálkozás és belső egyensúly

Címkék: egész egészséged előtt hogyan számítógép ülsz?

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Ez az első állam, ahol ingyenessé tették a menstruációs kellékeket

Mi csak remélni tudjuk, hogy minél több ország követi majd a példáját!

Hihetetlen, mit találtak a rajongók Vanessa Hudgens új pasijáról

Amit egyszer kiírsz a netre, az örökre ott is marad!

Katalin hercegné óriási rekordot döntött

Nem egyedül tette, de nagy része volt benne.

Ilyen hatással van a kapcsolatra a hatalmas korkülönbség

Kiderült végre, hogy mennyire para, ha sokkal idősebb nálad a szerelmed.

7 cucc a ‘90-es évekből, ami újra trendi, és imádjuk

Talán egy-két darabot vagy kiegészítőt te is őrizgetsz még otthon.

Ezekkel a módszerekkel tényleg elkerülheted a másnaposságot

Mutatjuk, az alap trükkökön kívül mit vethetsz még be, hogy biztosra menj!

Zendaya vadiúj frizurája lesz 2021 egyik legnagyobb hajtrendje

A színésznő soha nem tud mellélőni!

Lopással vádolják Jennifer Lopezt

Csendben jegyeznénk meg, hogy picit elsiették a vádakat…

4 furcsa apróság, amitől beindulnak a pasik

Mármint azon túl, amikor tényleg az a célod, hogy bebikázd a srácot, és ehhez mindent meg is teszel.