Hogyan óvd az egészséged, ha egész nap a számítógép előtt ülsz?

Órákat töltesz számítógép előtt? Hol a fejed, hol a szemed, hol a derekad fáj? Nem véletlen, hiszen egész nap egy helyben ülni, és egy irányba koncentrálni, nézni, nem a legfelüdítőbb helyzet testünk, és főleg gerincünk számára. Szakemberek szerint a különböző berendezések megfelelő elhelyezése segíthet abban, hogy szervezetünk egy átdolgozott nap után se mondja fel a szolgálatot.

1.Szék

Nem mindegy, hogy milyen széken ülünk. A megfelelő szék tulajdonságai a következők: állítható a magassága, az ülőfelülete legömbölyített, és a combunkat teljesen alátámasztja. A karfára is szükség van, a háttámla pedig a lapockák alsó csücskéig érjen.
De természetesen az se mindegy, hogy ezen a széken hogy ülünk. Talpunk legyen a talajon, lábaink vállszélességű terpeszben legyenek, fenekünket pedig teljesen toljuk hátra. Az a legmegfelelőbb, ha a csípőnk a térdnél kicsit magasabban van. Fontos, hogy a derekunk legyen kitámasztva, akár egy kispárnával, és egyenes háttal üljünk. A vállunkat lazán engedjük le, és a fejünket ne toljuk előre.

2.Asztal

Erre talán még kevésbé adunk, mint a székekre, és a cégekre sem jellemző, hogy hiper-szuper asztalokkal szerelnék fel az irodákat, de ha esetleg rajtad múlik, akkor válassz olyat, aminek a magassága szintén állítható! Akkor ideális, ha a lelógatott kezed könyökcsúcsáig ér az asztal lapja.

3.Monitor

Az első és legfontosabb, hogy szemben üljünk a monitorral. Felső széle szemmagasságban legyen, tehát nem a legjobb megoldás, mikor a képernyőt a gépházra pakoljuk fel. A szempanaszokat pedig akkor kerülhetjük el, ha 40-70 cm távolságban ülünk, és indirekt világítást alkalmazunk, hogy világos alapon sötét betűket olvashassunk. Ha elfáradt a szemed, akkor rajzolj a szemeddel egy-egy fekvő 8-ast!

4.Billentyűzet, egér

Ezek is közvetlenül előttünk helyezkedjenek el, az egér használata közben pedig karunk maradjon a test mellett. Ha ezek a berendezések túl magasan vannak, akkor a karunk és a vállunk akár be is görcsölhet.

+1 Gépelés:

Az a megfelelő testhelyzet, mikor gépelés közben a felkarunk függőlegesen, alkarunk pedig vízszintesen helyezkedik el a testünk mellett. Fontos, hogy egy huzamban sokat ne gépeljünk, pár perc szünetet mindig tartsunk!

Cosmo-tipp: Két óra számítógépes munka után 15 perc szünetet minimum be kell iktatnod! Egészséged érdekében ezt akkor is használd ki, ha nincsen megszabva munkahelyeden, hogy mikor, milyen időtartamra mehetsz szünetre! És természetesen mindez nem pótolja a testmozgást, így hát, amikor csak teheted, munka után fuss pár kört a közeli parkban, vagy biztos nem árt egy kis erősítés a konditeremben!

Szöveg: Kis Adri

Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

Harcolj az őszi megfázás ellen!

Nyugi!

Táplálkozás és belső egyensúly

Még több

Body