2008.10.15.@ 12.10

Munkahelyi stressz? Vigyázz, kockázatos!

Tanulmányok sora támasztja alá, hogy a túlzott munkahelyi stressz több betegség kialakulásában jelentős kockázatfaktor, így például a cukorbetegség, illetve a szívelégtelenség előfutára is lehet. Olvasd el tippjeinket, hogy elkerüld a bajt!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Brit kutatok nemrégiben hivatalnokok körében végeztek kísérleteket, és arra a következtetésre jutottak, hogy azoknál az alkalmazottaknál, akik a munkájuk során kedvező bánásmódban részesülnek, sokkal kisebb a valószínűsége, hogy súlyos betegségek alakuljanak ki, mint azoknál, akik folyamatosan stresszben élik a mindennapjaikat. Az állandó idegeskedés káros hatással lehet a központi idegrendszerre és a neuroendokrin működésére is (ez az a sejt, amely olyan funkciókat szabályoz, mint maga a stressz vagy az alvás). Ez hozzájárulhat akár a cukorbetegség kialakulásához is, legalábbis az angol szakértők így vélekednek. A tanulmány végső konklúziója pedig az, hogy a nők esetében ötször nagyobb az esély a munkahelyi stressz következtében kialakuló cukorbetegség megjelenésére.

Tippek, hogy kevesebbet stresszelj a munkahelyeden

Csökkentsd a munkával kapcsolatos idegeskedést azáltal, hogy határokat szabsz a személyes és szakmai életed között! Akármennyire is szorít a határidő, ne vidd haza a munkát! Az a kevéske idő, amit otthon vagy a barátaiddal, a kedveseddel töltesz, valóban legyen a pihenés, a feltöltődés ideje!

Munkaidőn kívül ne válaszolj üzleti hívásokra, hacsak nem vészhelyzetről van szó! Ha teheted, kapcsold is ki a céges mobilodat, ha már végeztél a napi teendőiddel!

Állíts fel napi célokat, amikkel teljesíteni tudod a rád kirótt feladatokat, így nem kell majd otthon is dolgoznod. Minden este írd össze, hogy másnap mit kell véghezvinned!

Ha az alkalmazottak vagy a kollégák a stressz okozói, akkor próbáld elsimítani a dolgokat egy alapos beszélgetés során, vagy pedig eszelj ki egy konfliktus- megoldó tervet a HR részleggel együtt! Hidd el, a kommunikáció nagyszerű fegyver, segítségével sok felesleges kínlódástól megkímélheted magad.

Amikor hazaérsz, tedd fel a kedvenc zenédet, polcold fel a lábaidat, és merülj el egy jó könyvben vagy a kedvenc magazinodban! A lényeg, hogy ezekben az órákban csak relaxálj, és ne érdekeljen semmi, ami a munkával kapcsolatos!

Szöveg: Kovács Orsi

Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

Hogyan óvd az egészséged, ha egész nap a számítógép előtt ülsz?

A legjobb agyserkentő ételek

10 perc az egészségért

Megőrjít a kollégám!

10 tipp a munkamánia ellen

6 jel, hogy itt az ideje munkahelyet váltani

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

6 sztár, akiknek sokkolóan fura alvási szokásai vannak

6 dolog, ami tiltólistás a Tinder profilodon a szakértők szerint

A túl kevés, de a túl sok infó is okot adhat a srácnak, hogy balra húzzon.

Kiderült: Britney Spears mentálisan olyan, mintha kómában lenne

Aggasztó hírek érkeztek az énekesnőről.

Gyere és utazz velünk vissza a ragyogó 20-as évekbe az ARTDECO legújabb őszi/téli kollekciójával! (x)

Az ARTDECO bemutatja új, ragyogóan szép őszi-téli smink kollekcióját, ami a Golden Twenties nevet kapta.

Ez a legfinomabb gluténmentes süti, amit most azonnal ki kell próbálnod

Köszönj szépen az új legjobb barátodnak, az epres banánkenyérnek!

A méhnyakrák 6 korai jele

Egy kis odafigyelés és egy néhány perces vizsgálat életet menthet!

7 egészségtelen szokás, amit elkövetsz az ágyban, és nem is tudsz róla

Az ágyat két dologra találták ki. És ha nem ezt a két dolgot csinálod benne, akkor hatalmas hibát követsz el!

Te észreveszel valami nagyon furcsát Chris Evans felsőtestén?

Most jött el az idő, hogy hasznosan töltsd a szünetedet: kávét a kézbe, szemeket Chris Evans csodás felsőtestére!

7 sztár, aki büszkén vállalja, hogy önmegtartóztatást gyakorolt

Meg fogsz lepődni, hogy kik szerepelnek a listán!

Rihannának bocsánatot kellett kérnie a rajongóktól

Nagyon kínos baki történt a divatbemutatóján!

Így ápolta Kim Kardashian a koronavírusos férjét

Merthogy Kanye West is elkapta a vírust.