2008.11.12.@ 12.11

9 egyszerű lépés a kicsattanó egészségért

Manapság nem könnyű elég időt szentelni az egészségünkre, különösen akkor nem, amikor a nap végén legszívesebben csak a díványon heverésznénk. De ha betartod a különböző időpontokra szóló tanácsokat, olyan jól fogod érezni magad, mint még soha!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Minden nap

Egyél öt darab gyümölcsöt és zöldséget!

De ne a mirelit zöldséget kapd ki a mélyhűtőből! A készételeknél nézd meg, hogy mennyi sót, cukrot és zsiradékot tartalmaz! Brit dietetikusok szerint a legjobb, ha a kiegyensúlyozott táplálkozás érdekében mindennap eszünk gyümölcsöt és nyers vagy párolt zöldséget.

Mozdulj!

Azért, hogy jó kondiban legyél, napi 30 percet kell mozognod, de az nem elég, ha csak sétálgatsz a bevásárló központban. Fél óra torna, vagy bármilyen más mozgás elég, hogy megőrizd a súlyodat.

Egyszer egy héten

Kalkulálj ki egy kis időt, amikor csak magaddal vagy elfoglalva!

A stressz és a kimerültség növeli a cukorbetegség és a szívelégtelenség kialakulásának kockázatát. Ha minden héten szakítasz időt magadra, akkor eredményesebb leszel a munkádban is. Törekedj arra, hogy legyenek olyan dolgok a mindennapok során, amik valóban boldoggá tesznek! Például kuporodj le a fotelba egy kis mogyorókrém társaságában, és add át magad a kedvenc sorozatodnak!

Minden hónapban

Ellenőrizz!

Azon kívül, hogy havonta ellenőrzöd a melleidet, nincs-e bennük csomó, fontos, hogy megtanuld, mi számít teljesen normálisnak a ciklusodkor. Ha ekkor apró dudort fedezel fel a melleidben, esetleg furcsa kiütésekre leszel figyelmes, vagy ha a hónaljadban észlelsz kicsi daganatot, ne ess pánikba, ezek a tünetek nem egyenlők a rákkal, de azért minden elváltozást jelents a nőgyógyászodnak!

Minden három hónapban

Pörgesd fel a mozgást!

Még akkor is, ha igazi fitnesz-lady vagy, kérd ki egy személyi edző véleményét, hogy milyen mozgásformával dobhatod fel az edzésprogramodat! Lényeges, hogy ellenőriztesd egy edzővel a mozgásodat, így megbizonyosodsz róla, hogy helyesen végzed a gyakorlatokat.

Félévente

Nyisd nagyra!

Senki nem élvezi, de a félévente esedékes látogatás a fogorvoshoz fontos része az egészséged megőrzésének. Keress egy megbízható fogorvost, és ülj be abba a rettegett székbe!

Egyszer egy évben

Védd ki a nemi úton terjedő fertőzéseket!

Ha volt már olyan, hogy védekezés nélkül szeretkeztél, és még nem ellenőriztetted a nemi úton terjedő fertőzéseket, akkor itt az ideje, hogy egy ilyen vizsgálatot kérj a nőgyógyászodtól. Sajnos egyre több 25 év alatti nő szenved chlamydiában, ami a meddőség egyik leggyakoribb okozója.

Menj el a méhnyakrák szűrésre!

Ez alapvető, főleg ha két-három éve nem voltál már. És ha még soha nem vettél részt ezen a szűrésen, akkor egyenesen kötelező elmenned. A szűrés segítségével az idejében felismert betegség megfelelő kezeléssel nem fejlődik tovább.

Szöveg: Kovács Orsi

Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

Ősszel is csúcsformában: 5 tuti tipp, hogy elkerüld a betegséget!

Kínai gyógymóddal az egészségért

Kerülj harmóniába önmagaddal!

Címkék: egészségért egyszerű kicsattanó lépés

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Belehalt a mellnagyobbításba ez a nő

Belehalt a mellnagyobbításba ez a nő

Két héttel a műtét után halt meg!

Napi tizennyolc órát alszik ez a 19 éves lány

Oké, lehet, hogy te is imádsz aludni, de ennyit még egy durván átbulizott éjszaka után sem tudnál, nem?

4 étel, amitől nem leszel télen beteg

Ugye, te sem szeretnél elkapni valamilyen nyavalyát most, az ünnepek előtt? Akkor csekkold a listát, mit érdemes naponta fogyasztanod!

Azt hitték terhes, borzalmas, mi volt igazából a hasában

Az orvosok sokáig nem hitték el, hogy nem kisbabát vár a nő!

Egy hétig vegánként élt, ez történt

Semmi hús, semmi tejtermék. Te meg tudnád csinálni?