2009.02.20.@ 12.02

Tanuld meg kezelni a stresszt!

Ugye te is kaptad már azon magad, hogy addig agyalsz egy problémán, amíg olyan stresszes leszel tőle, hogy már nem is tudsz másra gondolni, és egyszerűen el van rontva az egész napod? Íme néhány hatékony stresszkezelési trükk!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Árulkodó tünetek

Nem csupán lelkünk nyugalma borul fel, ha stressz-szindrómában szenvedünk, hanem komoly fizikai tünetek is gyötörhetnek minket. A stressz okozhat ugyanis nyak- és fejfájást, és az sem ritka, hogy álmatlanul hánykolódunk éjszaka, ettől aztán napközben gyengének és levertnek érezzük magunkat. Az izzadékonyság, a szájszárazság és a gombócérzés a torokban szintén a stressz velejárói, súlyosabb esetben pedig előfordulhat heves szívdobogás is.

Hova fordulj?

Ha úgy érzed, úrrá lett rajtad a stressz, akkor akár a háziorvos is tud segíteni, ám azt vedd figyelembe, hogy az orvosok sok esetben először testi rendellenességeket keresnek, és számtalan vizsgálatra elküldenek, mégsem találnak semmit, ami a szervezetedben rosszul működne. Ha úgy érzed, a fenti tüneteidet a stressz okozza, akkor érdemes felkeresni egy olyan doktort, aki holisztikus szemléletű orvoslást folytat. Eszerint ugyanis a test és a lélek egy egészet alkot, így valószínűleg nem csak a fizikai tüneteiddel, hanem a pszichés problémáiddal is foglalkozni fognak.

Stresszkezelés 5 lépésben

1. Próbáld megtalálni a probléma gyökerét! Mérd fel, hogy milyen belső és külső hatások váltanak ki nálad stresszes reakciót, és mérlegeld, hogy hogyan tudnád ezek számát mérsékelni!

2. Kérdezd meg magadtól, hogy vajon nem reagálod-e túl a szituációkat! A stresszt képzeld el úgy, mint egy akadályt, amit át kell ugrani, vagyis meg kell oldani a helyzetet, és ne félj attól, hogy ő fog legyűrni!

3. Kezeld helyén a stresszhelyzetet! Fizikailag is van rá lehetőséged, hogy kicsit lenyugodj: végy mély lélegzetet, lazítsd el az izmaidat! Lépj fel a stressz ellen zeneterápiával, vagyis hallgass számodra nyugalmat sugárzó dalokat!

4. Ép testben ép lélek, tehát nem árt ilyen szempontból sem, ha fitt vagy. Ehhez pedig a mozgás és a rendszeres alvás elengedhetetlen, emellett itt az ideje, hogy felhagyj káros szenvedélyeiddel is!

5. Stabilizáld az érzelmi állapotodat! Ebben sokat segíthet, ha megfelelő társasági életet élsz, kapcsolatokat építesz. Sokszor az ember lelke már attól a helyére kerül, ha megismeri önmagát, belátja a hibáit, és próbál rajtuk változtatni.

Cosmo-tipp:
Ha pedig készen állsz arra, hogy stresszmentes életet élj, akkor kezdd el felépíteni magadban az új életedet! Tűzzél ki merőben más célokat, mint eddig, és meglátod, a határ csak a csillagos ég lesz számodra!

Forrás: www.orvostkeresek.hu

Szöveg: Kis Adri

Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

Tippek a munkahelyi stressz ellen

Így védekezz az energiavámpírok ellen!

A boldogság iskolája: békélj meg önmagaddal!

Címkék: kezelni stresszt! tanuld

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Belehalt a mellnagyobbításba ez a nő

Belehalt a mellnagyobbításba ez a nő

Két héttel a műtét után halt meg!

Napi tizennyolc órát alszik ez a 19 éves lány

Oké, lehet, hogy te is imádsz aludni, de ennyit még egy durván átbulizott éjszaka után sem tudnál, nem?

4 étel, amitől nem leszel télen beteg

Ugye, te sem szeretnél elkapni valamilyen nyavalyát most, az ünnepek előtt? Akkor csekkold a listát, mit érdemes naponta fogyasztanod!

Azt hitték terhes, borzalmas, mi volt igazából a hasában

Az orvosok sokáig nem hitték el, hogy nem kisbabát vár a nő!

Egy hétig vegánként élt, ez történt

Semmi hús, semmi tejtermék. Te meg tudnád csinálni?

Csak két kilót fogyott, mégis teljesen átalakult a teste

Ráadásul az Insta-sztár nem éhezett egy percig sem, finomakat főzött és a testmozgást sem vitte túlzásba. Ha érdekel a titka, olvass tovább!