2009.03.26.@ 12.03

A hosszú és egészséges élet titka

Ha egész életedben szeretnél olyan energikus maradni, mint amilyen most vagy, kezdj el tenni érte!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Egy amerikai kutatás szerint a nők körében a szívelégtelenség ötször annyi áldozatot követel, mint a mellrák. Ha a tinédzserkorodban és a húszas éveidben voltak vagy vannak káros szokásaid, csökkentheted a későbbi szívbetegségek esélyét a megfelelő lépések megtételével. Eláruljuk, hogyan előzd meg a bajt.

Maradj távol a füstös helyektől!

Ha nem is dohányzol, de a barátok, vagy a szórakozóhelyen lévő idegenek cigarettafüstje is veszélyes lehet, mivel a füst miatt összeszűkülnek az artériák, így növekszik a későbbiekben lehetséges szívroham esélye. A passzív dohányzás ugyanazokat a problémákat idézheti elő egy nem dohányzó vérében és ereiben, amit azokéban, akik hódolnak ennek a szenvedélynek.

A zsiradékok fontossága

Nem minden zsiradék ártalmas. Részesítsd előnyben az egyszeresen telített zsírokat, mert ezek csökkentik a koleszterinszintet. Az olyan ételekben találhatóak egyszeresen telített zsírok, mint az olívaolaj, a mogyoróvaj, az avokádó, a mogyoró, és az olyan zsíros halakban, mint a lazac, vagy a szardínia. Kerülj mindent, ami telített zsírokat (állati eredetű zsírok) tartalmaz, ezekről kimutatták, hogy növelik vér koleszterin szintjét, és eltömítik az artériákat.

Végezz rövid ideig tartó, de intenzív mozgásformákat!

Bármelyik pulzusnövelő tevékenység mérsékeli a szívelégtelenség kialakulásának kockázatát, mivel a mozgás csökkenti a vérnyomást és a koleszterin szintet, valamint a súlyodat és a testtömeg indexedet is az egészséges tartományban tartja. A szakértők szerint már egy fél órás intenzív edzéssel is sokat tehetünk az egészségünkért. Kiváló választásnak bizonyul például a futás, erősíti a szívet, illetve serkenti a szívizom oxigén-, és vérellátását.

Csendesedj el!

Minden nap egy vagy két órára csendesíts el mindent magad körül, adj időt a testednek és az elmédnek, hogy kikapcsolódjon. Egy séta, vagy egy forró fürdő is csökkenti a stresszhormonok mennyiségét.

Élj az élet napos oldalán!

A tanulmányok azt mutatják, hogy azoknál az embereknél, akik optimistán szemlélik az életet, kevésbé valószínű, hogy szívelégtelenség alakuljon ki. Egészségesebben élnek, helyesen táplálkoznak, sportolnak, és nem dohányoznak.

Ragaszkodj a barátaidhoz és légy társadalmilag aktív!

Minél több bensőséges baráti kapcsolatot tudsz kialakítani, és minél nagyobb számú társadalmi tevékenységben veszel részt, annál kisebb az esélye a szívelégtelenség megjelenésének. Ragaszkodj a barátaidhoz, akiktől sok megerősítést, dicséretet kapsz, akiknek köszönhetően jobban érzed magad a bőrödben.

Szöveg: Kovács Orsi

Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

Itt a tavasz! Hozd ki magadból a legtöbbet!

Tanuld meg kezelni a stresszt!

Lúgosíts és fogyj a csodatevő Zöld Löttyel!

Így védekezz az energiavámpírok ellen!

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Így eddz, ha esküvőre készülsz

Így eddz, ha esküvőre készülsz

Három hónapos szuperhatásos edzésterv, hogy elérd a bombaalakot a nagy napra.

30 perces otthoni edzés a garantált fogyásért

Ha heti párszor letolod, biztosan leolvasztja rólad a zsírt!

Ez a 3 étkezési szokás segít a fogyásban

Lassan itt a bikiniszezon, ha szeretnél bombaalakot a nyári időszakra, akkor ideje változtatni!

Így lehet lapos a hasad a profik szerint

Kitartó munkával örökre megszabadulhatsz a felesleges párnáktól és az úszógumitól!

A fél net ezen a modellen háborog 

Már rég nem menő csontsovány lányokkal népszerűsíteni egy kollekciót, most mégis az egyik legnagyobb divatház bakizott.

Kipróbáltam a menstruációs korongot, ez történt

Ezzel még a nehéz napok alatt is élvezheted a szexet!

Ha ezeket eszed, nem fogod kívánni a csokit

Gondoltad volna, hogy sokkal egészségesebb alternatívák közül is választhatsz?