2009.06.11.@ 12.06

Ételek, amelyek nyáron is elengedhetetlenek

Ha valaki egészségesnek néz ki kívülről, az nagyrészt attól függ, hogy milyen táplálékokat vesz magához. Most eláruljuk, hogy ennek érdekében milyen csemegékkel érdemes feltöltened a hűtődet és az éléskamrádat!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Tejtermékek

A kalcium felelős a fogak és a csontok egészségéért, ennek pedig legkiválóbb forrása a tejtermékek. Célozd be a napi két-három adag fogyasztását, és ne feledd, az alacsony zsírtartalmú változatok ugyanannyi kalciumot tartalmaznak, mint hagyományos társaik. Egy adag 200 ml tejnek, egy kis doboz (150 g) joghurtnak vagy egy kis darab (30 g) sajtnak felel meg.

Citrom

Egy pohár limonádé, egy forró tea egy fél citrom levével megízesítve jótékonyan támogatja a máj működését. Egy ausztrál táplálkozási szakértő szerint a citrom gyorsítja a zsírok és a fehérjék lebontását, ezen kívül fontos ásványi anyagok jutnak be a szervezetbe a citromnak köszönhetően.

Vörös szőlő

Ha gyakran szemezgetsz vörös szőlőt, akkor sikerrel veheted fel a kesztyűt a bacik ellen, ugyanis ez a gyümölcs antibakteriális tulajdonságokkal rendelkezik, és segít a vese megtisztulásában, így messzire kerülheted a fertőzéseket. A dietetikus szakértő hozzáteszi, hogy a vörös szőlőben fellelhető pigmentek (a kercetin) megakadályozzák, hogy a testben gyulladások alakuljanak ki. Hozzájárul ahhoz is, hogy csökkenjen a vér koleszterinszintje, amellyel kiküszöbölheted a szívelégtelenséget is.

Csirkehús

Mivel alacsony a zsírtartalma, a sovány csirkehús tökéletes proteinlelőhely. Ez különösen az izmok miatt fontos, hiszen a fehérje közrejátszik az izomszövetek fejlődésében, regenerálódásában. 100 gramm csirkemell 23,5 gramm proteint tartalmaz, és nem árt azt sem észben tartani, hogy minél izmosabb vagy, annál gyorsabban pörög az anyagcseréd, hiszen az izmok akkor is égetik a kalóriákat, amikor nyugalmi állapotban vannak.

Lenmag

A lenmag olyan nélkülözhetetlen zsírsavakat tartalmaz, amelyekre testünk minden egyes sejtjének szüksége van. Szabályozza az anyagcserét, és gondoskodik a szív egészségéről is. A dietetikus hozzáfűzte, hogy a lenmagban lévő omega-3 zsírsavak „kiszorítják” a szervezetből az elraktározott zsírt. Remek táplálék azok számára, akiknek érzékeny a gyomruk, vagy akik bélbántalmakkal küszködnek. Emellett a lenmag jelentős rostforrás is, így segíti az emésztést, és fogyasztásával elkerülhető a székrekedés.

Mandula

A mandula nagy mennyiségű magnéziumot rejt magában. Ez egy életfontosságú ásványi anyag, ami változatos szerepet játszik a szervezet működésében, például a magnéziummal szabályozni lehet a magas vérnyomást. A magnézium a B6 vitaminnal együtt (ami szintén megtalálható a mandulában) mérsékeli az érzelmi kilengéseket és az idegeskedést is.

Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

Táplálkozz színesen!

Legyél bombázó nyárra: méregtelenítsd tested és lelked!

Vacsorázz salátát a bikinialakért!

Az vagy, amit megeszel – így maradj egészséges!

Címkék: amelyek elengedhetetlenek ételek nyáron

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Hurrá! Megújult a kedvenc életmód magazinod!

Hurrá! Megújult a kedvenc életmód magazinod!

Március 20-tól kapható az első Well&fit magazin, ami szuper tanácsokkal, self-coaching tippekkel és sikertörténetekkel vár téged!

Így eddz, ha esküvőre készülsz

Három hónapos szuperhatásos edzésterv, hogy elérd a bombaalakot a nagy napra.

30 perces otthoni edzés a garantált fogyásért

Ha heti párszor letolod, biztosan leolvasztja rólad a zsírt!

Ez a 3 étkezési szokás segít a fogyásban

Lassan itt a bikiniszezon, ha szeretnél bombaalakot a nyári időszakra, akkor ideje változtatni!

Így lehet lapos a hasad a profik szerint

Kitartó munkával örökre megszabadulhatsz a felesleges párnáktól és az úszógumitól!