2009.08.04.@ 11.08

Így tápláld az elmédet!

Szeretnél igazán hasznos tápanyagokat fogyasztani? Töltsd fel a szervezeted ezekkel az ételekkel, és figyeld meg, az agyad is jobban fog majd!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Kutatásokkal igazolták, hogy a megfelelő ételek fogyasztásával javítasz az IQ-don, felpezsdíted a hangulatodat, érzelmileg stabilabb lehetsz, élesíted a memóriádat és az elmédet is „fiatalon” tartod. Ha az agyad számára szükséges tápanyagokat veszed magadhoz, akkor növeled az éberséget, és a koncentráló készséget. Éppen ezért, próbálj ki néhányat a következő ételekből!

Víz

Az agyunk 70 százalékát víz teszi ki, így az első szabály az agy táplálásával kapcsolatban, hogy gondoskodni kell a megfelelő hidratáltságról. Az alacsony mértékű dehidratáltság is emelheti a stresszhormon szintjét, amely idővel károsíthatja az agy egészségét. A legjobb, ha „tiszta” folyadékot iszol, olyat, amely mentes mindenféle mesterséges színezéktől, cukortól, tehát tanácsos mellőzni az üdítőitalokat és az alkoholt is. A zöld tea is jó hatású az agyi funkciók számára, hiszen olyan anyagokat tartalmaz, amelyek éberré tesznek.

Teljes kiőrlésű gabonák

Nem titok, az agy szereti a szénhidrátot, ez számára a leglényegesebb tápanyag. Olyan szénhidrátokra van szükség, amelyek csak a teljes kiőrlésű gabonákban lelhetők fel, hiszen ezek azok a táplálékok, amelyek nem emelik drasztikusan a vércukorszintet. Próbáld ki reggelire a zabkását, garantált, hogy egész nap vágni fog az agyad.

Kálium

A kálium fontos szerepet játszik az idegfunkciók működésében, ez szintén befolyásolja az agy egészségét. Az avokádónak magas a káliumtartalma, csak úgy, mint a banánnak, a sárgabaracknak és a kiwinek.

Lazac és az omega-3 zsírsavak

Az omega-3 zsírsavak, amelyek a lazacban és más, hideg vízben élő halak húsában található, megvédik és táplálják az agyat. Ez a hasznos zsír elengedhetetlen az agy fejlődése szempontjából.

Koffein

Az Európai Unióban tíz éven át folytattak egy kutatást, amelyben a kávé leglényegesebb összetevőjét, a koffeint vizsgálták. Erről kimutatták, hogy valóban hozzájárul ahhoz, hogy a nap folyamán frissek legyünk. A koffein bizonyos idegsejteket stimulál, javítva így az agyi funkciókat. Az optimális adag napi három csészének felel meg.

C-vitamin

A C-vitamin a legerősebb antioxidáns, segít megelőzni azt a fajta bágyadtságot, amit főleg a nehéz, zsíros ételek elfogyasztása után érzünk. A legjobb, ha természetes formájában jutsz hozzá, igyál egy pohár frissen facsart narancslét, vagy egyél egy tálkányi málnát, ezzel már beviszed a napi szükségleted.

B-vitamin

A B-vitaminnak több altípusa létezik, és mind kiváló hatással van a szürkeállományra. A vitaminok ezen családja óvja az agy alap-, illetve idegfunkcióit, ezenkívül a B6 vitamin alakítja át a triptofánt szerotoninná, amely többek közt a jó hangulat kialakulásáért is felelős. Ahhoz, hogy a lehető legtöbb féle B-vitamint juttasd a szervezetedbe, és valamennyi áldásos hatására szert tehess, folytass egészséges diétát, amely olyan B-vitaminban gazdag ételeket tartalmaz, mint a tojás, a hüvelyesek, a tejtermékek, a baromfihús és a hal.

Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

Vízzel az egészségért

Egészségtitkok a világ minden tájáról

Ételek, amelyek nyáron is elengedhetetlenek

Minden, ami egészség!

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Belehalt a mellnagyobbításba ez a nő

Belehalt a mellnagyobbításba ez a nő

Két héttel a műtét után halt meg!

Napi tizennyolc órát alszik ez a 19 éves lány

Oké, lehet, hogy te is imádsz aludni, de ennyit még egy durván átbulizott éjszaka után sem tudnál, nem?

4 étel, amitől nem leszel télen beteg

Ugye, te sem szeretnél elkapni valamilyen nyavalyát most, az ünnepek előtt? Akkor csekkold a listát, mit érdemes naponta fogyasztanod!

Azt hitték terhes, borzalmas, mi volt igazából a hasában

Az orvosok sokáig nem hitték el, hogy nem kisbabát vár a nő!

Egy hétig vegánként élt, ez történt

Semmi hús, semmi tejtermék. Te meg tudnád csinálni?