2009.09.18.@ 11.09

10 ok, hogy miért jógázz!

Íme, néhány ok, miért jógázz azon kívül, hogy megőrizheted vele az egészséged és boldogabbnak érzed majd magad az óra után…

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

 

1. A jóga mérsékeli a hátfájás tüneteit. Tizenkét hét után, azoknál a résztvevőknél, akik egy kilencven perces órára jártak, jelentős mértékben csökkentek a hátfájással kapcsolatos panaszok.
 
2. A jóga csillapítja a légzési problémákat, elősegíti, hogy mélyebben lélegezz. Javítja az emésztést és előidézi a méreganyagok mihamarabbi távozását. Ha a hétvégén felöntöttél a garatra, próbáld ki a csavarodó pózokat! A jóga a szív egészségéről is gondoskodik úgy, hogy csökkenti a koleszterinszintet.
 
3. A jóga valamennyi izmot erősíti, ezzel a mozgásformával a hasadat is laposabbá varázsolhatod! Kísérletezz a „Csónaktartással”, de emellet jó pár más póz is a has feszesítésére irányul.
 
4. A jógával a stressz káros hatásait is kiküszöbölheted! Ha teheted, iktass be az ebédidőben egy órányi pihentető jógázást, hogy aztán nyugodtabban tudj megküzdeni a nap nehézségeivel. A jóga segítségével elérheted azt, hogy felszabadulj érzelmileg, hogy az elfojtott emóciók felszínre törjenek. Egy amerikai pszichiáter például ebből az okból kifolyólag egyesítette a jógát és a hagyományos terápiás módszereket, így gyógyítva pácienseit.
 
5. A jóga felturbózza a szexuális energiáidat is. Egy amerikai orvosi szaklapban nemrégiben napvilágot látott egy cikk, amely szerint azok a nők, akik rendszeresen gyakorolják a különböző jógapózokat, gyakrabban jutnak el a csúcsra, és az orgazmus is tovább tart náluk. Kell ennél jobb indok miért érdemes nekiveselkedni a gyakorlatoknak?
 
6. A jóga tónusosabbá teszi a combjaidat. Sokan abban a hiszemben élnek, hogy a jóga egy könnyű, relaxáló mozgástípus, de az igazság az, hogy keményen megdolgozza a testet, nagyszerűen lehet vele a combokat és a feneket is formálni.
 
7. Ha esetleg fájna a fejed, fájdalomcsillapítóra sem lesz szükség, ha először a jóga jótékony hatásait veszed igénybe, hiszen még a fejfájás enyhítése is elérhető vele. Ereszkedj le „Lefelé néző kutyapózba”, máris jobban leszel! Az összes ilyen jellegű, előre hajló pozitúrával a legjobb eredményre számíthatsz.
 
8. A jóga serkenti a vérkeringést, amellyel korlátozható lesz mind a narancsbőr, mind pedig a ráncok megjelenése, terjedése. A fordított pózok (ahol a lábfejedet a fejed felé helyezed) a legkiválóbbak e cél szempontjából.
 
9. A jóga az egyensúlyérzékedet is kihívás elé állítja, aminek köszönhetően a nap folyamán erősebben koncentrálsz majd. A „Fapóz” és a „Harcos 3 póz” remek gyakorlatok, amelyekkel tesztelheted mennyire jó egyensúlyérzékkel áldott meg a sors.
 
10. Hiszed, vagy sem, a jóga a legkönnyebb módja a méregtelenítésnek. A jóga „átgyúrja” a belső szerveinket is, hatékonyan idézi elő a méreganyagok kiürülését a szervezetből.
 
Fotó: profimedia.hu

További mozgás cikkek:

 

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Egészséges haj egy szempillantás alatt? Ezzel az többfunkciós növényi balzsammal lehetséges! (x)

Egészséges haj egy szempillantás alatt? Ezzel az többfunkciós növényi balzsammal lehetséges! (x)

Mindannyian szeretjük a nyarat. Napozás, fürdőzés, vagy csak maga a jó idő... Viszont az UV sugarak, a sós víz, a meleg és a medencék vegyszerei igencsak károsítják hajunkat. De a megfelelő eszközökkel könnyedén óvhatod hajad a káros külső hatásoktól, hogy az visszatérhessen eredeti szépségéhez. Próbáld ki az új Univerzális növényi balzsamot az Yves Rocher-tól!

Ezért érzed magad másnaposnak alkohol nélkül is

Kevés ennél gonoszabb dolog létezik.