2009.10.01.@ 11.10

Kerüld el az őszi étkezési csapdákat!

Lassan beköszönt az esős, hűvös ősz. A hideg időben hajlamosak vagyunk megfeledkezni a diétás alapszabályokról. Ám hogy a következő nyáron se kelljen szégyenkezni a strandon, nem árt odafigyelni rá, hogy mit eszel és mennyit sportolsz. Íme, néhány egyszerű mód, miként őrizd meg az alakod.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

A hideg évszakok furcsa dolgokat tesznek a nők pszichéjével és testével. Ősszel gyakoribb, hogy unaloműző falatok után nyúlunk, és az edzőtermet is messze elkerüljük. Például ha beköszönt a hideg időjárás, többször majszolunk édességet és magas szénhidráttartalmú ételeket, mert ezek pszichológiai komfortérzetet nyújtanak. Úgy tűnik, az ősz és a tél eredményezi a hizlaló ételek utáni sóvárgást, a finom falatokkal a rövid, szürkébb napok által előidézett enyhe depresszión is segíthetünk. Ez az enyhe rosszkedv a napfény hiányának következtében alakul ki, és együtt jár az étkezési szokások megváltozásával, növekvő étvággyal, letargiával, súlygyarapodással.

 
Milyen megoldások jöhetnek szóba?
 
Javíts a gondolkodásodon!
 
Ha gyakran nassolunk, azt is jelentheti, hogy nem vagyunk megelégedve magunkkal. Ha tapasztalod magadon az enyhe lefolyású depressziónak a jeleit, azonnal fel kell venned vele szemben a kesztyűt, különben még több plusz kilót szedsz magadra, és ezzel egyenes arányban csökken az önbizalmad. Amikor csak azért kezdenél enni, mert unatkozol, vagy érzelmi gondjaid vannak, idézz fel olyan emlékeket, amelyek örömmel töltenek el, és amennyire lehet, tereld el a figyelmed a falatozásról.
 
Te irányíts!
 
Minden este tervezd meg, mit eszel másnap, hogy amikor már engednél az édesség csábításának, legyen a kezedben egy egészséges étkezési terv. Az is fontos, hogy ősszel miket eszel. A dietetikus azt javasolja, hogy vörös hús helyett készíts párolt csirkehúst zöldséggel, köret gyanánt pedig szóba jöhetnek a hüvelyesek. Ha mártással, szósszal bolondítod meg a vacsorát, figyelj rá, hogy zsírszegény termékekből állítsd elő. Ha krumplipürével tálalod a fogást, mellőzd a tasakos változatot, inkább bíbelődj magad a krumplival. Süteménykészítéskor, amennyire csak lehet, helyettesítsd a margarint vagy az olajat almaszósszal vagy más kímélő verzióval, ha pudingot főzöl, azt zsírmentes tejjel tegyed. A reggelit ősszel sem szabad kihagyni. A zabpehely és a teljes kiőrlésű kenyér alacsony glikémiás indexszel bír, a dietetikus szerint a korai órákban ezeket érdemes magunkhoz venni, hiszen segítenek a vércukor megfelelő szintjének megőrzésében. A táplálkozás-szakértők azt mondják, hogy amikor majd’ megveszel a hizlaló falatokért, aligha elégedsz meg az egészséges alternatívákkal. Ilyen esetekben javallott, hogy abból, amire vágysz, egyél pár falatot, élvezd ki az ízét, de utána tüntesd el a szemed elől. Az agyunk már négy harapás után optimális szinten érzékeli az ízeket, amellyel így kielégíthető a sóvárgás.
 
Na, mozgás!
 
A kilók akkor kúsznak fel, amikor több energiát viszel be, mint amennyit felhasználsz, de az is biztos, hogy a hideg, sötét estéken nem könnyű erőt venni magunkon és edzeni. Arról nem is beszélve, hogy este nem biztonságos egyedül kocogni. A legjobb, ha csatlakozol a helyi futóklubhoz, így még külön motivációra is szert teszel, esetleg járj tornázni a barátnőiddel.

Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

 
 
Címkék: csapdákat! étkezési kerüld őszi

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Őszi-téli kabát trend (x)

A hideg beköszöntével minden lány joggal érzi, hogy a vastagabb anyagok és réteges öltözködés nagyítja az alakot. A tervezőknek ilyenkor sok

A sloggi eszméletlen NAGYIBUGYIS videóklippel ünnepli a 40. születésnapját (x)

A 90-es évek egyik nagy slágere a ’Baby’s got back’ adta az alapot az őrületes klip megvalósulásához, amelyben A VILÁG LEGKÉNYELMESEBB nagyiBUGYIJÁBAN ünneplik a SLOGGI márka 40. születésnapját ÉS a kényelemhez való jogot

Erre vágysz valójában, ha édességet ennél

Nem biztos, hogy arra a nagy tábla csokira kéne rávetned magad.