2009.10.19.@ 09.10

Tartsd magad formában Pilates-szel!

Mi a közös Sarah Michelle Gellarban, Jennifer Anistonban és Kim Catrallban? Azon kívül, hogy egytől-egyig híres sorozatszínészek, szuper alakjukat a Pilates-módszernek köszönhetik, ugyanis mindegyik színésznő rajong ezért a sportért. A Cosmo.hu most elárulja, hogy miért.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

 

Mi is az a Pilates-módszer?
 
A módszer Joseph Hubertus Pilatestől ered, akinek igen beteges gyermekkora volt, és úgy döntött, hogy a bevett erősítő gyakorlatok helyett a saját maga által kitalált mozdulatokkal kezdi testét edzeni. Olyannyira belejött a különböző erősítő gyakorlatok fejlesztésébe, hogy egy egész módszert teremtett meg, melyet az 1930-as években tanítani is kezdett. Pilates élete során több mint ötszáz gyakorlatot fejlesztett ki.
 
A módszer alapvető tulajdonsága, hogy képes a test izomzatát tetőtől talpig – köztük a nehezen elérhető izmokat is – teljesen átmozgatni. A Pilates olyan gyakorlatokból áll, amely közben egyáltalán nincs szükség ugrálásra. A gyakorlatok zömét háton fekve kell végezni, nyugalmi állapotban, melynek köszönhetően rendkívüli módon kíméli az ízületeket, miközben tökéletes egyensúlyt teremt az erő és a rugalmasság között.
 
Íme, három egyszerű, ám annál hatásosabb Pilates-gyakorlat, amivel könnyen formában tarthatod magad! Ha túl nehéznek találod ezeket a feladatokat, akkor testre szabottan annyit végezz belőle először, amennyi jól esik, majd fokozatosan növeld a gyakorlatok hosszát!
 

1. Bridging:

 
Feküdj kényelmesen a hátadra, húzd fel a térdedet, a talpad maradjon a földön, a kezed nyújtsd ki magad mellé. Emeld meg a fenekedet. Így csak a fejed, a vállad, a kezed és a talpad érintkezik a földdel. Ügyelj arra, hogy nem kell túlságosan magasra emelkedni. A feneked legyen maximum öt centiméterre a talajtól. Amikor felemelted a fenekedet, emeld meg, és nyújtsd ki a jobb lábadat addig, amíg a bokád, a térded és a vállad egy vonalba nem kerül. Tartsd meg ezt a pózt tíz másodpercig. Ismételd mindkét lábaddal a gyakorlatot tízszer.
 

2. Superman gyakorlat

 
Feküdj a hasadra, nyújtsd ki mindkét karod a fejed fölé. Majd egyszerre emeld meg a bal kezedet és a jobb lábadat maximum három centiméterrel a föld fölé. Tartsd meg ezt a pózt tíz másodpercig. Ismételd meg a mozdulatot mindkét kezeddel és lábaddal tízszer egymás után! Figyelj mindig arra, hogy ellentétes láb és kéz emelkedjen fel.
 

3. A deszka gyakorlat

 
Feküdj a hasadra, az arcod alatt kulcsold össze a kezedet (mintha imádkoznál), a két könyököd nézzen oldalra. Majd emeld meg a testedet és a fenekedet egyszerre úgy, hogy csak az alkaroddal és a lábujjaiddal tartod magadat. Képzeld azt, mintha a tested egy hosszú deszka lenne, azaz nagyon fontos, hogy próbáld úgy megtartani magadat, hogy a bokádtól a válladig teljesen egyenes legyen a tested. Tartsd magad így tíz másodpercig. Ismételd meg ezt a gyakorlatot tízszer.

Kapcsolódó cikkek:

 
 

 

 

Címkék: formában magad pilates-szel! tartsd

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Egészséges haj egy szempillantás alatt? Ezzel az többfunkciós növényi balzsammal lehetséges! (x)

Egészséges haj egy szempillantás alatt? Ezzel az többfunkciós növényi balzsammal lehetséges! (x)

Mindannyian szeretjük a nyarat. Napozás, fürdőzés, vagy csak maga a jó idő... Viszont az UV sugarak, a sós víz, a meleg és a medencék vegyszerei igencsak károsítják hajunkat. De a megfelelő eszközökkel könnyedén óvhatod hajad a káros külső hatásoktól, hogy az visszatérhessen eredeti szépségéhez. Próbáld ki az új Univerzális növényi balzsamot az Yves Rocher-tól!

Ezért érzed magad másnaposnak alkohol nélkül is

Kevés ennél gonoszabb dolog létezik.