2009.10.19.@ 09.10

Tartsd magad formában Pilates-szel!

Mi a közös Sarah Michelle Gellarban, Jennifer Anistonban és Kim Catrallban? Azon kívül, hogy egytől-egyig híres sorozatszínészek, szuper alakjukat a Pilates-módszernek köszönhetik, ugyanis mindegyik színésznő rajong ezért a sportért. A Cosmo.hu most elárulja, hogy miért.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

 

Mi is az a Pilates-módszer?
 
A módszer Joseph Hubertus Pilatestől ered, akinek igen beteges gyermekkora volt, és úgy döntött, hogy a bevett erősítő gyakorlatok helyett a saját maga által kitalált mozdulatokkal kezdi testét edzeni. Olyannyira belejött a különböző erősítő gyakorlatok fejlesztésébe, hogy egy egész módszert teremtett meg, melyet az 1930-as években tanítani is kezdett. Pilates élete során több mint ötszáz gyakorlatot fejlesztett ki.
 
A módszer alapvető tulajdonsága, hogy képes a test izomzatát tetőtől talpig – köztük a nehezen elérhető izmokat is – teljesen átmozgatni. A Pilates olyan gyakorlatokból áll, amely közben egyáltalán nincs szükség ugrálásra. A gyakorlatok zömét háton fekve kell végezni, nyugalmi állapotban, melynek köszönhetően rendkívüli módon kíméli az ízületeket, miközben tökéletes egyensúlyt teremt az erő és a rugalmasság között.
 
Íme, három egyszerű, ám annál hatásosabb Pilates-gyakorlat, amivel könnyen formában tarthatod magad! Ha túl nehéznek találod ezeket a feladatokat, akkor testre szabottan annyit végezz belőle először, amennyi jól esik, majd fokozatosan növeld a gyakorlatok hosszát!
 

1. Bridging:

 
Feküdj kényelmesen a hátadra, húzd fel a térdedet, a talpad maradjon a földön, a kezed nyújtsd ki magad mellé. Emeld meg a fenekedet. Így csak a fejed, a vállad, a kezed és a talpad érintkezik a földdel. Ügyelj arra, hogy nem kell túlságosan magasra emelkedni. A feneked legyen maximum öt centiméterre a talajtól. Amikor felemelted a fenekedet, emeld meg, és nyújtsd ki a jobb lábadat addig, amíg a bokád, a térded és a vállad egy vonalba nem kerül. Tartsd meg ezt a pózt tíz másodpercig. Ismételd mindkét lábaddal a gyakorlatot tízszer.
 

2. Superman gyakorlat

 
Feküdj a hasadra, nyújtsd ki mindkét karod a fejed fölé. Majd egyszerre emeld meg a bal kezedet és a jobb lábadat maximum három centiméterrel a föld fölé. Tartsd meg ezt a pózt tíz másodpercig. Ismételd meg a mozdulatot mindkét kezeddel és lábaddal tízszer egymás után! Figyelj mindig arra, hogy ellentétes láb és kéz emelkedjen fel.
 

3. A deszka gyakorlat

 
Feküdj a hasadra, az arcod alatt kulcsold össze a kezedet (mintha imádkoznál), a két könyököd nézzen oldalra. Majd emeld meg a testedet és a fenekedet egyszerre úgy, hogy csak az alkaroddal és a lábujjaiddal tartod magadat. Képzeld azt, mintha a tested egy hosszú deszka lenne, azaz nagyon fontos, hogy próbáld úgy megtartani magadat, hogy a bokádtól a válladig teljesen egyenes legyen a tested. Tartsd magad így tíz másodpercig. Ismételd meg ezt a gyakorlatot tízszer.

Kapcsolódó cikkek:

 
 

 

 

Őszi-téli kabát trend (x)

A hideg beköszöntével minden lány joggal érzi, hogy a vastagabb anyagok és réteges öltözködés nagyítja az alakot. A tervezőknek ilyenkor sok
Címkék: formában magad pilates-szel! tartsd

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

A sloggi eszméletlen NAGYIBUGYIS videóklippel ünnepli a 40. születésnapját (x)

A sloggi eszméletlen NAGYIBUGYIS videóklippel ünnepli a 40. születésnapját (x)

A 90-es évek egyik nagy slágere a ’Baby’s got back’ adta az alapot az őrületes klip megvalósulásához, amelyben A VILÁG LEGKÉNYELMESEBB nagyiBUGYIJÁBAN ünneplik a SLOGGI márka 40. születésnapját ÉS a kényelemhez való jogot

Erre vágysz valójában, ha édességet ennél

Nem biztos, hogy arra a nagy tábla csokira kéne rávetned magad.