2009.10.19.@ 09.10

Tartsd magad formában Pilates-szel!

Mi a közös Sarah Michelle Gellarban, Jennifer Anistonban és Kim Catrallban? Azon kívül, hogy egytől-egyig híres sorozatszínészek, szuper alakjukat a Pilates-módszernek köszönhetik, ugyanis mindegyik színésznő rajong ezért a sportért. A Cosmo.hu most elárulja, hogy miért.

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

 

Mi is az a Pilates-módszer?
 
A módszer Joseph Hubertus Pilatestől ered, akinek igen beteges gyermekkora volt, és úgy döntött, hogy a bevett erősítő gyakorlatok helyett a saját maga által kitalált mozdulatokkal kezdi testét edzeni. Olyannyira belejött a különböző erősítő gyakorlatok fejlesztésébe, hogy egy egész módszert teremtett meg, melyet az 1930-as években tanítani is kezdett. Pilates élete során több mint ötszáz gyakorlatot fejlesztett ki.
 
A módszer alapvető tulajdonsága, hogy képes a test izomzatát tetőtől talpig – köztük a nehezen elérhető izmokat is – teljesen átmozgatni. A Pilates olyan gyakorlatokból áll, amely közben egyáltalán nincs szükség ugrálásra. A gyakorlatok zömét háton fekve kell végezni, nyugalmi állapotban, melynek köszönhetően rendkívüli módon kíméli az ízületeket, miközben tökéletes egyensúlyt teremt az erő és a rugalmasság között.
 
Íme, három egyszerű, ám annál hatásosabb Pilates-gyakorlat, amivel könnyen formában tarthatod magad! Ha túl nehéznek találod ezeket a feladatokat, akkor testre szabottan annyit végezz belőle először, amennyi jól esik, majd fokozatosan növeld a gyakorlatok hosszát!
 

1. Bridging:

 
Feküdj kényelmesen a hátadra, húzd fel a térdedet, a talpad maradjon a földön, a kezed nyújtsd ki magad mellé. Emeld meg a fenekedet. Így csak a fejed, a vállad, a kezed és a talpad érintkezik a földdel. Ügyelj arra, hogy nem kell túlságosan magasra emelkedni. A feneked legyen maximum öt centiméterre a talajtól. Amikor felemelted a fenekedet, emeld meg, és nyújtsd ki a jobb lábadat addig, amíg a bokád, a térded és a vállad egy vonalba nem kerül. Tartsd meg ezt a pózt tíz másodpercig. Ismételd mindkét lábaddal a gyakorlatot tízszer.
 

2. Superman gyakorlat

 
Feküdj a hasadra, nyújtsd ki mindkét karod a fejed fölé. Majd egyszerre emeld meg a bal kezedet és a jobb lábadat maximum három centiméterrel a föld fölé. Tartsd meg ezt a pózt tíz másodpercig. Ismételd meg a mozdulatot mindkét kezeddel és lábaddal tízszer egymás után! Figyelj mindig arra, hogy ellentétes láb és kéz emelkedjen fel.
 

3. A deszka gyakorlat

 
Feküdj a hasadra, az arcod alatt kulcsold össze a kezedet (mintha imádkoznál), a két könyököd nézzen oldalra. Majd emeld meg a testedet és a fenekedet egyszerre úgy, hogy csak az alkaroddal és a lábujjaiddal tartod magadat. Képzeld azt, mintha a tested egy hosszú deszka lenne, azaz nagyon fontos, hogy próbáld úgy megtartani magadat, hogy a bokádtól a válladig teljesen egyenes legyen a tested. Tartsd magad így tíz másodpercig. Ismételd meg ezt a gyakorlatot tízszer.

Kapcsolódó cikkek:

 
 

 

 

Címkék: formában magad pilates-szel! tartsd

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Ezért kezdj minden edzést hasazással

Ezért kezdj minden edzést hasazással

Nem mindegy, hogy miként állsz neki a testmozgásnak, illetve hogy milyen gyakorlatokkal kezdesz!

Ez történik a testeddel, ha két napig rosszul alszol

Ha azt hiszed, hogy kihagyhatsz egy-két napot alvás nélkül, tévedsz!

Durván beszóltak ennek a plus-size rúdtáncos lánynak

Volt, hogy éheztette magát, mára viszont elfogadta testét olyannak amilyen, és visszavágott a trolloknak.

Halálos lehet, ha túl sok vizet iszol

Nem csak a kiszáradás veszélyes. Az is probléma lehet, hogy túl sokat iszol. Muszáj megtalálni az egyensúlyt!

„1 hónapig csináltam az almaecet diétát, ez történt”

Egy bevállalós amerikai újságíró úgy döntött, leteszteli a világsztárok egyik kedvenc étrendjét, az almaecet diétát! Csekkold le, milyen eredménnyel!

Így fogyhatsz a szuperszénhidrát-diétával

Ha te is utálsz úgy fogyózni, hogy közben éhezned kell, próbáld ki ezt az étrendet és nem fogsz csalódni!

A fogkrémes mellnagyobbító pakolás az új őrület a neten

Szinte hihetetlen, hogy mikre nem képes néhány lány, hogy egy kosárral nagyobb melltartót hordhasson. A mostani módszertől tuti, te is dobsz egy hátast!

A „piszkos” ketogén diéta az új őrület

Nem mindenkinek való, de akinek igen, az nagyon gyorsan formálódhat vele. Próbáld ki, ha szeretnéd, de közben figyelj arra, mit üzen a tested!

Így néz ki a szülés után Eva Longoria

A színésznő most mutatta meg magát először babája születése óta. Elképesztő, milyen gyorsan visszanyerte a régi alakját, nem?

Így égesd a zsírt a nyaraláson edzés nélkül

Nem sikerült igazán tuti formába hozni magadat a nyaralás előtt? Gond egy szál se, simán formásodhatsz a vakáció alatt is, ráadásul úgy, hogy szinte meg sem kell mozdulnod. Csak figyelj oda erre a pár dologra!

Azt mondták, a bőre miatt soha nem lehet szexi, most modellkedik

Ez a lány egy nagyon ritka és súlyos betegségben szenved, mégis menő fehérnemű modell vált belőle. Olvasd el a sztoriját!

Majdnem belehalt a sok plasztikai műtétbe ez a lány

Egy 22 éves finn nem tud leállni a műtétekkel, pedig ha így folytatja, az életével fog fizetni.

4 egészséges étel, ami valójában nem is az

Cukormentes, szénhidrátcsökkentett vagy teljesen bio? Ne dőlj be a hangzatos reklámszövegeknek, a táplálkozási szakértők szerint, sok olyan „egészséges” cuccot találsz a boltok polcain, ami valójában nem is az!