2009.10.30.@ 09.10

Cseréld a hizlaló ételeket diétásokra!

A fogyás tudománya rendkívül egyszerű: kevesebb kalória fogyasztásával a kilók száma is kevesebb lesz. De attól csak még éhesebb leszel, ha megfosztod magad bizonyos ételektől és a hangulatodnak sem tesz jót a folytonos nélkülözés.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Az önkéntes, nagy koplalásoknak mindig hatalmas habzsolás lesz a végeredménye. Az igazi megoldás abban rejlik, hogy minden étkezés során csak az „ártalmas” falatok elmajszolását fogod vissza, illetve hogy néhány ételt egészségesebbre cserélsz, szóval feláldozod a valóságos kalóriabombákat és helyettesíted őket egy ízletesebb, ám kímélőbb opcióval. Építs be néhányat a táplálkozásodba a következő ötletek közül, és hamarosan könnyebbnek és fittebbnek fogod érezni magad!

1. A szendvicsedre két evőkanál majonéz helyett használj négy evőkanál humuszt. Vagy fogyaszd mustárral, amely alig tartalmaz kalóriát.
 
2. A salátádat krémes dresszingek helyett extra szűz olívaolajjal vagy ecettel bolondítsd meg. Egy evőkanál belőlük csodákra képes.
 
3. Az otthoni mozizás mellé inkább egy kisebb tálkányi sótlan pattogatott kukoricát rágcsálj el a zacskó chips helyett. Mivel kalóriaszegény, így „büntetlenül” csipegethetsz belőle.
 
4. Ha valami édeset szeretnél nassolni, akkor egy tábla csoki helyett érd be egy közepes bögrének megfelelő mennyiségű, zsírszegény joghurttal. Mivel ez sem tipikus kalóriacsapda, ezt is bátran előkaphatod a hűtőből, és ezzel még a napi fehérjeigényedet is kielégítheted.
 
5. Felejtsd el a Cézár-salátát! Ezentúl részesítsd előnyben a görög salátát, ami nemcsak kevesebb zsírt tartalmaz, de még az egészségedre nézve is áldásos hatású.
 
6. Amilyen gyakran csak lehet, hagyd el a zsíros sajtokat és a tejfölt az ételeidről! A zsíros tejtermékek meglehetősen károsak a szervezetre, például nagymértékben növelik a vér koleszterinszintjét.
 
7. A bárokban a mogyoró helyett inkább olívabogyót majszolj (a sós mogyoróban a zsírsavak kevésbé egészséges változatai találhatók meg és nevéből kifolyólag valóban sós, ami szintén nem tesz jót az alakodnak, hiszen a só a víz megkötésében jelentős szerepet játszik).
 
8. Mondj nemet a sajtra, főleg ha a tésztára akarod rászórni! Inkább tegyél rá paradicsomszószt, és apróra vágott zöldségekkel tálald!
 
9. Ha a sütemény elkészítése a te reszortod, próbálkozz sajtkrém tortával, és tedd még finomabbá az ízek összhatását mazsolával és friss gyümölccsel.
 
10. Grillezd magad a vacsorára szánt csirkét, ne készen vásárold azt meg a szupermarketekben! Észrevetted már, hogy mennyi olaj csöpög le a húsról, amikor becsomagolják a fóliába?
 
11. Válassz buggyantott vagy főtt tojást a tükörtojás vagy a rántotta helyett! Sokkal kímélőbb a gyomor számára ezt reggelizni.
 
12. Még egy reggeli tipp: habár a croissant nagyon ínycsiklandozó, reggelente egyél két szelet teljes kiőrlésű kenyérből készült pirítóst és kend meg egy kevés margarinnal vagy sovány krémsajttal.
 
Fotó: profimedia.hu

Címkék: cseréld diétásokra! ételeket hizlaló

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Belehalt a mellnagyobbításba ez a nő

Belehalt a mellnagyobbításba ez a nő

Két héttel a műtét után halt meg!

Napi tizennyolc órát alszik ez a 19 éves lány

Oké, lehet, hogy te is imádsz aludni, de ennyit még egy durván átbulizott éjszaka után sem tudnál, nem?

4 étel, amitől nem leszel télen beteg

Ugye, te sem szeretnél elkapni valamilyen nyavalyát most, az ünnepek előtt? Akkor csekkold a listát, mit érdemes naponta fogyasztanod!

Azt hitték terhes, borzalmas, mi volt igazából a hasában

Az orvosok sokáig nem hitték el, hogy nem kisbabát vár a nő!

Egy hétig vegánként élt, ez történt

Semmi hús, semmi tejtermék. Te meg tudnád csinálni?