2009.12.21.@ 11.12

Pörögj az egészséges ételektől egész nap!

Nehezen tudsz ébren maradni, mindig kótyagos vagy, és nagy erőfeszítésekbe kerül annyi energiát felhalmoznod magadban, amennyivel kibírod a nap végéig, emiatt pedig lehangolt és kedvetlen vagy. Az ételek, amiket eszel, hatással vannak az energiaszintedre, ilyenkor télen pedig különösen fontosak a magas tápértékű étkezések.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Egy dél-afrikai dietetikus szerint, ha egész nap szeretnéd magad fantasztikusan érezni, fontos, hogy elegendő olyan ételhez juss, amely gazdag egészséges zsiradékokban és minőségi fehérjében, ugyanakkor vissza kell fognod a szénhidrátok, az élénkítőszerek és a cukor fogyasztását.

Elő a fehérjékkel!

A táplálkozásszakértő úgy vélekedik, reggelire mellőzni kell a szénhidrát tartalmú finomságokat (például a müzlit), inkább fehérjékkel indítsd a napot, ezeknek köszönhetően energikusabb leszel. A szakértő javaslata szerint a reggeli tartalmazzon egy tojást, egy paradicsomot, egy vékony szelet pirítóst margarinnal megkenve, egy kevés gyümölcsöt, valamint egy csésze teát. Ha vacsorára is fehérjében gazdag fogást szeretnél, töltsd fel a hűtőt hallal és sovány húsokkal, például soványabb marhahússal, csirkével, esetleg báránnyal.
 
Komplex szénhidrátok
 
A finomított szénhidrátok, mint például a tészta, a kenyér, a rizs, valamint a krumpli mind tiltólistán szerepelnek, ha energiáról van szó. A dietetikus elmondása szerint ajánlatos a komplex szénhidrátokat választani, azaz a rozskenyeret, a barnarizst, a zabpogácsát, zabkását és az édes krumplit, ezeknek az ételeknek vitathatatlan érdemük, hogy lassan emelik az energiaszintet, ezáltal jóval később fáradsz el. Lehet, a szervezet könnyebben meg tudja emészteni a finomított szénhidrátot, csak az a probléma, hogy hirtelen megemeli a vércukor szintjét, ám azt sem szabad elfelejteni, hogy az agyunknak szüksége van a lassan felszívódó szénhidrátokra. Viszont arra is figyelni kell, hogy a hirtelen megugró vércukorszintet, mindig ennek az értéknek váratlan csökkenése követi. Ez is az oka lehet a nap közben ránk törő ólmos fáradtságnak.
 
Egészséges zsírok
 
Ha meghalljuk a zsír szót, legtöbbünk egy veszedelmes „átokfajzatra” asszociál, amit szeretne elkerülni, de az igazság az, hogy a kiegyensúlyozott diétának kell zsírokat tartalmaznia. Méghozzá egészséges zsírokat. A dietetikus szerint, ha a fehérjét komplex szénhidráttal és egy kevés egészséges zsiradékkal párosítod, megelőzöd a vércukorszint megugrását, illetve stabilizálod azt. Ez a titka az energikusságnak, a fogyásnak és annak is, hogy jól érezd magad. És hogy melyek a zsír egészséges formátumai? Például az extraszűz olívaolaj, az igazi vaj, és a halolaj, ezeket nyugodt szívvel fogyaszthatod.
 
Gyümölcsök és zöldségek
 
A friss gyümölcsök és zöldségek áldásos hatásúak akkor is, amikor egész nap ébernek kell lennünk. Ha salátát készítesz, a hozzávalók széles tárházából választhatsz, íme, egy kis ízelítő, mely zöldségekkel turbózhatod fel magad energia ügyileg: párolt brokkoli borssal meghintve, zeller, paradicsom, olívabogyó, avokádó és rengeteg salátalevél. A gyümölcsök terén azt tartsd észben, hogy egy kisebb adag belőlük nem tesz kárt az energetizáló reggelidben, de óvakodj a hatalmas porcióktól, kiváltképp éhgyomorra ne fald tele magad gyümölccsel, mert álmos leszel a nap további részében, hiszen a gyümölcsök is eredményezhetnek hirtelen vércukorszint emelkedést.
 
Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

 

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

140 milliót költött egy modell, hogy Kim Kardashianra hasonlítson

140 milliót költött egy modell, hogy Kim Kardashianra hasonlítson

Elképesztő, mennyi műtétet vállalt be, hogy olyan legyen, mint a popsikirálynő!

Ennyit kell sétálnod ahhoz, hogy beindítsd a fogyást

Gondban vagy azzal az újévi fogadalmaddal, hogy leadj pár kilót? Ne aggódj, eláruljuk, hány lépést kell megtenned érte!

Megdöbbentő előtte-utána fotót posztolt Tóth Vera

Ez a kép is bizonyítja, hogy rengeteget fogyott!

Halálra akarja enni magát a 317 kilós férfi

Nem tesz semmit azért, hogy változtasson az életmódján.

Élő Ken teljesen átoperáltatja az arcát

Az újabb műtét sorozatra azért is van szükség, mert a férfi vonásait már a reptéri arcfelismerők sem tudják értelmezni.

5 tipp, hogy feldobd az edzőtermi edzéseket

Mikor megvetted a bérleted, még szuper lelkes voltál, de a sokadik alkalom után már unod a kardiózást vagy a súlyok emelgetését… Ha magadra ismertél, ideje felráznod a fitnesz-rutinodat!

7 furcsa dolog, ami erősíti az immunrendszered

Nem győzöd kapkodni a C vitamin tabikat, mégis újabb körre bejelentkezett nálad a megfázás? Nem is sejted, milyen apró trükkökkel űzheted el messzire a kellemetlen vendéget.

Így sportolj, ha abszolút semmi időd mozogni

Ha kevés időd jut a sportolásra, akkor ezeket a tippeket imádni fogod!

Bizarr kihívás terjed a neten: Januhairy

Movember csajoknak – te kipróbálnád ezt a meghökkentő challange-et?

Ilyen ciki Photoshop bakit még nem láttál!

Egy divatcég annyira kínos képeket tett fel az oldalára, hogy még nézni is kellemetlen. Le mered csekkolni?

Így tartsd meg a fitt-fogadalmadat egész évben

Január első hetén még lelkesen edzel, de márciusban már sokszor elcsalod, nyáron pedig tényleg csak porosodik a sportszerkód? Idén másként lesz!

Madonnának hirtelen hatalmas lett a feneke

Ha eddig azt hitted, hogy Kim Kardashian letaszíthatatlan a popókirálynői trónról, akkor tévedtél. Csekkold Madonna trónbitorló képeit!

Ez lesz 2019 legmenőbb diétája

Állítólag a legkönnyebben betartható étrend! Te is kipróbálod?