2009.12.28.@ 13.12

Fitnesz mítoszok, amelyekben rendületlenül hiszünk

Senkit nem kell győzködni, hogy a mozgás elengedhetetlen a jó közérzet megőrzésében. De felmerül a kérdés, jó úton jársz, amikor annyi hasizomgyakorlatot csinálsz, hogy alig bírsz utána feltápászkodni, annak reményében, hogy majd egy szép napon teljesen lapos lesz a hasad? Akadnak hibák és mítoszok a fitnesz jól működő gépezetében, de ezekről most lerántjuk a leplet!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Ha a testünk hozzászokik az adott mozgásformához, kevesebb kalóriát éget.

Jó hír! Ha például szeretsz bringázni, akkor ugyanannyi kalóriát pusztítasz el, mint a múlt héten, vagy az előző hónapban. Csak az intenzitáson van a hangsúly.
 
A kor előrehaladtával elkerülhetetlenül terebélyesebb leszel.
 
Kegyes hazugság, bár igaz, sokan a korosodás során felszednek néhány kilót. De ez nem a korral áll összefüggésben, hanem a lomha anyagcserével, az inaktivitással és a rossz diétával. Nem szabad kifogásokat keresni!
 
A kardiónak köszönhetően pár órával az edzés után is olvadnak a zsírpárnák.
 
Az anyagcseréd óriási löketet kap kardiózáskor, de nem akkorát, mint amekkorát gondolsz, körülbelül még száz kalória tűnik el az edzés után.

A mozgás arra késztet, hogy többet egyél.
 
Nem szükségszerűen, így vélekednek az egyik brit egyetem kutatói, akik szerint nem evidens az elképzelés, hogy az edzés után törvényszerűen ránktör a farkaséhség, szerintük ugyanis a mozgás egyáltalán nem stimulálja az étvágyat. Mi a titok? Ne gondold, hogy a küzdelmes edzés után megérdemelsz néhány finom falatot!

A mozgás fontosabb, mint a diéta.
 
A helytelen diétát nem kompenzálhatod különböző mozgásformákkal. Ha az étrended gazdag zsiradékban és cukorban, nem számíts rá, hogy a mozgással búcsút inthetsz a fölös kilóknak. A súlyvesztésben a diéta 70 százalékkal esik latba, míg a mozgás 30 százalékkal.
 
Ha nem tudsz intenzíven edzeni, nincs értelme az egésznek.
 
Bármilyen mennyiségű és típusú mozgás áldásos hatású. Ha fogyni szeretnél, a szakértők azt javasolják, naponta legalább egy órát mozogj, de ennél kevesebb edzés is meghozza gyümölcsét. Oszd fel a mozgásprogramod tízperces intenzívebb szakaszokra, így kihozhatod magadból a maximumot.
 
A mozgás a reggeli órákban a leghatékonyabb.
 
A testedzés mindig kiváló tevékenység, nem számít, mely napszakban végzik. Minden attól függ, hogy érzed magad az edzés során, és hogy mennyire hajtod ki magad. Érezni fogod, hogy formálódik a tested, és a mozgás egyéb előnyeit is magadénak tudhatod, bármikor is veselkedj neki.
 
A felesleges kilóktól való megszabadulás kulcsa, hogy alacsonyabb fokozaton edzel.
 
Van némi igazság abban, hogy lehetnek pozitívumai annak, ha az edzés alatt kívül maradsz a „zsírégető tartományon” De ha keményebben dolgozol, az azt is maga után vonja, hogy több kalóriát égetsz el, amely jelentősebb fogyást eredményez.
 
A futás tönkreteszi a térdeidet.
 
Amióta a futás ekkora népszerűségre tett szert, igazolni kellett azt is, ha megfelelő talajon és helyesen űzik, segít megőrizni az ízületek rugalmasságát is.
 

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Ennyit kell sétálnod ahhoz, hogy beindítsd a fogyást

Ennyit kell sétálnod ahhoz, hogy beindítsd a fogyást

Gondban vagy azzal az újévi fogadalmaddal, hogy leadj pár kilót? Ne aggódj, eláruljuk, hány lépést kell megtenned érte!

Megdöbbentő előtte-utána fotót posztolt Tóth Vera

Ez a kép is bizonyítja, hogy rengeteget fogyott!

Halálra akarja enni magát a 317 kilós férfi

Nem tesz semmit azért, hogy változtasson az életmódján.

Élő Ken teljesen átoperáltatja az arcát

Az újabb műtét sorozatra azért is van szükség, mert a férfi vonásait már a reptéri arcfelismerők sem tudják értelmezni.

5 tipp, hogy feldobd az edzőtermi edzéseket

Mikor megvetted a bérleted, még szuper lelkes voltál, de a sokadik alkalom után már unod a kardiózást vagy a súlyok emelgetését… Ha magadra ismertél, ideje felráznod a fitnesz-rutinodat!

7 furcsa dolog, ami erősíti az immunrendszered

Nem győzöd kapkodni a C vitamin tabikat, mégis újabb körre bejelentkezett nálad a megfázás? Nem is sejted, milyen apró trükkökkel űzheted el messzire a kellemetlen vendéget.

Így sportolj, ha abszolút semmi időd mozogni

Ha kevés időd jut a sportolásra, akkor ezeket a tippeket imádni fogod!

Bizarr kihívás terjed a neten: Januhairy

Movember csajoknak – te kipróbálnád ezt a meghökkentő challange-et?

Ilyen ciki Photoshop bakit még nem láttál!

Egy divatcég annyira kínos képeket tett fel az oldalára, hogy még nézni is kellemetlen. Le mered csekkolni?

Így tartsd meg a fitt-fogadalmadat egész évben

Január első hetén még lelkesen edzel, de márciusban már sokszor elcsalod, nyáron pedig tényleg csak porosodik a sportszerkód? Idén másként lesz!

Madonnának hirtelen hatalmas lett a feneke

Ha eddig azt hitted, hogy Kim Kardashian letaszíthatatlan a popókirálynői trónról, akkor tévedtél. Csekkold Madonna trónbitorló képeit!

Ez lesz 2019 legmenőbb diétája

Állítólag a legkönnyebben betartható étrend! Te is kipróbálod?

Hihetetlenül néz ki Pippa Middleton a szülés után 10 héttel

Elképesztő felvételeket lőttek Katalin hercegné húgáról két hónappal a szülés után. Csekkold le a fotókat!