2009.12.28.@ 13.12

Fitnesz mítoszok, amelyekben rendületlenül hiszünk

Senkit nem kell győzködni, hogy a mozgás elengedhetetlen a jó közérzet megőrzésében. De felmerül a kérdés, jó úton jársz, amikor annyi hasizomgyakorlatot csinálsz, hogy alig bírsz utána feltápászkodni, annak reményében, hogy majd egy szép napon teljesen lapos lesz a hasad? Akadnak hibák és mítoszok a fitnesz jól működő gépezetében, de ezekről most lerántjuk a leplet!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Ha a testünk hozzászokik az adott mozgásformához, kevesebb kalóriát éget.

Jó hír! Ha például szeretsz bringázni, akkor ugyanannyi kalóriát pusztítasz el, mint a múlt héten, vagy az előző hónapban. Csak az intenzitáson van a hangsúly.
 
A kor előrehaladtával elkerülhetetlenül terebélyesebb leszel.
 
Kegyes hazugság, bár igaz, sokan a korosodás során felszednek néhány kilót. De ez nem a korral áll összefüggésben, hanem a lomha anyagcserével, az inaktivitással és a rossz diétával. Nem szabad kifogásokat keresni!
 
A kardiónak köszönhetően pár órával az edzés után is olvadnak a zsírpárnák.
 
Az anyagcseréd óriási löketet kap kardiózáskor, de nem akkorát, mint amekkorát gondolsz, körülbelül még száz kalória tűnik el az edzés után.

A mozgás arra késztet, hogy többet egyél.
 
Nem szükségszerűen, így vélekednek az egyik brit egyetem kutatói, akik szerint nem evidens az elképzelés, hogy az edzés után törvényszerűen ránktör a farkaséhség, szerintük ugyanis a mozgás egyáltalán nem stimulálja az étvágyat. Mi a titok? Ne gondold, hogy a küzdelmes edzés után megérdemelsz néhány finom falatot!

A mozgás fontosabb, mint a diéta.
 
A helytelen diétát nem kompenzálhatod különböző mozgásformákkal. Ha az étrended gazdag zsiradékban és cukorban, nem számíts rá, hogy a mozgással búcsút inthetsz a fölös kilóknak. A súlyvesztésben a diéta 70 százalékkal esik latba, míg a mozgás 30 százalékkal.
 
Ha nem tudsz intenzíven edzeni, nincs értelme az egésznek.
 
Bármilyen mennyiségű és típusú mozgás áldásos hatású. Ha fogyni szeretnél, a szakértők azt javasolják, naponta legalább egy órát mozogj, de ennél kevesebb edzés is meghozza gyümölcsét. Oszd fel a mozgásprogramod tízperces intenzívebb szakaszokra, így kihozhatod magadból a maximumot.
 
A mozgás a reggeli órákban a leghatékonyabb.
 
A testedzés mindig kiváló tevékenység, nem számít, mely napszakban végzik. Minden attól függ, hogy érzed magad az edzés során, és hogy mennyire hajtod ki magad. Érezni fogod, hogy formálódik a tested, és a mozgás egyéb előnyeit is magadénak tudhatod, bármikor is veselkedj neki.
 
A felesleges kilóktól való megszabadulás kulcsa, hogy alacsonyabb fokozaton edzel.
 
Van némi igazság abban, hogy lehetnek pozitívumai annak, ha az edzés alatt kívül maradsz a „zsírégető tartományon” De ha keményebben dolgozol, az azt is maga után vonja, hogy több kalóriát égetsz el, amely jelentősebb fogyást eredményez.
 
A futás tönkreteszi a térdeidet.
 
Amióta a futás ekkora népszerűségre tett szert, igazolni kellett azt is, ha megfelelő talajon és helyesen űzik, segít megőrizni az ízületek rugalmasságát is.
 

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Ez lenne a világ legkeményebb edzése?

Ez lenne a világ legkeményebb edzése?

Aki ezt végig tudja csinálni, igazi hős!

Élő Ken 70 műtét után már mégsem akar baba lenni

Úgy tűnik, megbánta a sok műtetet!

Kollagén és hyaluronsav – bőrünk barátai (x)

Te tudod, hogy mi a szerepük? Bőrünk megfelelő állagáért felelősek. A kollagén alapú vázelemek, az elasztin, a hyaluronsav és az általa megkötött vízmennyiség együttesen dolgoznak a szép és feszes bőrért, de kevesen tudják, hogy az egészséges ízületeinket is nekik köszönhetjük.