2010.01.29.@ 09.01

Jógázz a reggeli készülődés közben!

Nem is gondolnánk, hogy a reggeli néhány perc nyújtózkodás felkelés előtt a legjobb kezdete lehet a napunknak. Szervezetünk tudat alatt ilyenkor is csak azt teszi, amire szüksége van. Elcsigázott izmainknak ugyanúgy szüksége van az ébredésre, mint más testrészünknek.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Tara Stiles, Amerika jógamestere szerint „a jóga nem egy spirituális, misztikus dolog, hanem mindennapi életünk része.” Akár a reggeli lábfej fel-le feszítése, azok körkörös mozdulata, karjaink fejünk feletti összekulcsolása és nyújtása, azaz egy kellemes nyújtózkodás, mind-mind jógagyakorlatok részei.

Öt perc az energikus reggelért
 
Ennyi az az idő, amelyet észre sem veszel a készülődés során, ezt az öt percet bárhonnét elcsíphetjük azért, hogy nyújtózkodjunk egy jót az ágyban. Az ébresztőóra megszólalása utáni azonnali kipattanás csak egy ugyanilyen gyors, ingerült napot eredményez, a „tudatos” készülődéssel szemben. Ilyenkor ne gondoljunk semmire, csak arra a lazulásra, szinte fellélegzésre, mikor izmaink jótékonyan dolgoznak egészségünk érdekében. Ezután az öt perc után még légzésünk is lassul, nyugodtabban kelünk ki az ágyból.
 
Égnek áll a hajunk!
 
Az éjszaka folyamán összeborzoltuk a hajunkat? Annál jobb! A zuhany alá lépve a samponnal masszírozzuk meg jól fejbőrünket, serkentve ezzel vérkeringésünket. Ha nem terveztünk hajmosást, akkor csak szárazon, tíz ujjal fésüljük át néhányszor a fejbőrt, csak utána használjunk rendes fésűt. Ginseng vagy menthol tartalmú sampon használata fokozza a frissítő hatást!
 
Grimaszoljunk!
 
Egy kis reggeli grimasz, arcunk mindkét kezünk hüvelyk- és mutatóujjával nyújtása krémezés közben ugyancsak hatásos lehet a nyílt tekintet elérésében. A nappali krém felvitelét, ha körkörös masszázs mozdulatokkal tesszük, nem veszítünk egyetlen percet sem a készülődés folyamatában, viszont ezek a mindennapos mozdulatok éveket fiatalíthatnak tekintetünkön és bőrünk állagán. Téli hidegben az ajakápolás elkerülhetetlen, erre a területre külön, magas védőfaktorú krémet használjunk.
 
Jogging a buszig
 
Nem jó a hidegben a buszmegállóban ácsorogni, így mindannyian próbáljuk kiszámolni a legrövidebb időt, ami alatt odaérünk a megállóba. Csípjünk le ebből a megszokott időből néhány percet, így sietősebb léptekkel közelítjük meg a megállót. Ne fussunk, mert kiizzadva nem kellemes beérni a munkahelyre, iskolába. Viszont egy kellemes, néhány perces gyors séta beindítja a vérkeringést, és megszünteti a hajnali didergést.

Folytassuk az asztalnál
 
Ülőmunka során végképp órákig tudunk észrevétlenül görnyedni az asztal felett, majd nyögdécselve próbálunk újra megmozdulni. Hogy ezt elkerüljük, láthatatlan kis gyakorlatokkal nyújthatjuk derekunkat és mentesíthetjük ezáltal a terhelés alól. A legtöbb nőnek gyenge a gerince, ezért van rossz testtartása. Tegyük két kezünket testünk mellett a székre, hátunkat pedig néhányszor húzzuk hátrafele. Vállunkkal végezzünk körkörös mozdulatokat, fenekünket befeszítve pedig egyenesítsük derekunkat. A speciális ülőpárna használata hosszútávon javítja testtartásunkat. Lehetséges, hogy estére enyhe izomláz lesz hasfalunkban, ez csak azt mutatja, hogy szinte ”sport” nélkül, csupán helyes testtartással dolgoztattuk izmainkat.
 
Ébredjünk jókedvűen, kipihenten, ez minden kellemes nap alapja!
 
Fotó: profimedia.hu
 
 
 

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Egészséges haj egy szempillantás alatt? Ezzel az többfunkciós növényi balzsammal lehetséges! (x)

Egészséges haj egy szempillantás alatt? Ezzel az többfunkciós növényi balzsammal lehetséges! (x)

Mindannyian szeretjük a nyarat. Napozás, fürdőzés, vagy csak maga a jó idő... Viszont az UV sugarak, a sós víz, a meleg és a medencék vegyszerei igencsak károsítják hajunkat. De a megfelelő eszközökkel könnyedén óvhatod hajad a káros külső hatásoktól, hogy az visszatérhessen eredeti szépségéhez. Próbáld ki az új Univerzális növényi balzsamot az Yves Rocher-tól!

Ezért érzed magad másnaposnak alkohol nélkül is

Kevés ennél gonoszabb dolog létezik.