2010.01.29.@ 09.01

Jógázz a reggeli készülődés közben!

Nem is gondolnánk, hogy a reggeli néhány perc nyújtózkodás felkelés előtt a legjobb kezdete lehet a napunknak. Szervezetünk tudat alatt ilyenkor is csak azt teszi, amire szüksége van. Elcsigázott izmainknak ugyanúgy szüksége van az ébredésre, mint más testrészünknek.

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Tara Stiles, Amerika jógamestere szerint „a jóga nem egy spirituális, misztikus dolog, hanem mindennapi életünk része.” Akár a reggeli lábfej fel-le feszítése, azok körkörös mozdulata, karjaink fejünk feletti összekulcsolása és nyújtása, azaz egy kellemes nyújtózkodás, mind-mind jógagyakorlatok részei.

Öt perc az energikus reggelért
 
Ennyi az az idő, amelyet észre sem veszel a készülődés során, ezt az öt percet bárhonnét elcsíphetjük azért, hogy nyújtózkodjunk egy jót az ágyban. Az ébresztőóra megszólalása utáni azonnali kipattanás csak egy ugyanilyen gyors, ingerült napot eredményez, a „tudatos” készülődéssel szemben. Ilyenkor ne gondoljunk semmire, csak arra a lazulásra, szinte fellélegzésre, mikor izmaink jótékonyan dolgoznak egészségünk érdekében. Ezután az öt perc után még légzésünk is lassul, nyugodtabban kelünk ki az ágyból.
 
Égnek áll a hajunk!
 
Az éjszaka folyamán összeborzoltuk a hajunkat? Annál jobb! A zuhany alá lépve a samponnal masszírozzuk meg jól fejbőrünket, serkentve ezzel vérkeringésünket. Ha nem terveztünk hajmosást, akkor csak szárazon, tíz ujjal fésüljük át néhányszor a fejbőrt, csak utána használjunk rendes fésűt. Ginseng vagy menthol tartalmú sampon használata fokozza a frissítő hatást!
 
Grimaszoljunk!
 
Egy kis reggeli grimasz, arcunk mindkét kezünk hüvelyk- és mutatóujjával nyújtása krémezés közben ugyancsak hatásos lehet a nyílt tekintet elérésében. A nappali krém felvitelét, ha körkörös masszázs mozdulatokkal tesszük, nem veszítünk egyetlen percet sem a készülődés folyamatában, viszont ezek a mindennapos mozdulatok éveket fiatalíthatnak tekintetünkön és bőrünk állagán. Téli hidegben az ajakápolás elkerülhetetlen, erre a területre külön, magas védőfaktorú krémet használjunk.
 
Jogging a buszig
 
Nem jó a hidegben a buszmegállóban ácsorogni, így mindannyian próbáljuk kiszámolni a legrövidebb időt, ami alatt odaérünk a megállóba. Csípjünk le ebből a megszokott időből néhány percet, így sietősebb léptekkel közelítjük meg a megállót. Ne fussunk, mert kiizzadva nem kellemes beérni a munkahelyre, iskolába. Viszont egy kellemes, néhány perces gyors séta beindítja a vérkeringést, és megszünteti a hajnali didergést.

Folytassuk az asztalnál
 
Ülőmunka során végképp órákig tudunk észrevétlenül görnyedni az asztal felett, majd nyögdécselve próbálunk újra megmozdulni. Hogy ezt elkerüljük, láthatatlan kis gyakorlatokkal nyújthatjuk derekunkat és mentesíthetjük ezáltal a terhelés alól. A legtöbb nőnek gyenge a gerince, ezért van rossz testtartása. Tegyük két kezünket testünk mellett a székre, hátunkat pedig néhányszor húzzuk hátrafele. Vállunkkal végezzünk körkörös mozdulatokat, fenekünket befeszítve pedig egyenesítsük derekunkat. A speciális ülőpárna használata hosszútávon javítja testtartásunkat. Lehetséges, hogy estére enyhe izomláz lesz hasfalunkban, ez csak azt mutatja, hogy szinte ”sport” nélkül, csupán helyes testtartással dolgoztattuk izmainkat.
 
Ébredjünk jókedvűen, kipihenten, ez minden kellemes nap alapja!
 
Fotó: profimedia.hu
 
 
 

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Ezért kezdj minden edzést hasazással

Ezért kezdj minden edzést hasazással

Nem mindegy, hogy miként állsz neki a testmozgásnak, illetve hogy milyen gyakorlatokkal kezdesz!

Ez történik a testeddel, ha két napig rosszul alszol

Ha azt hiszed, hogy kihagyhatsz egy-két napot alvás nélkül, tévedsz!

Durván beszóltak ennek a plus-size rúdtáncos lánynak

Volt, hogy éheztette magát, mára viszont elfogadta testét olyannak amilyen, és visszavágott a trolloknak.

Halálos lehet, ha túl sok vizet iszol

Nem csak a kiszáradás veszélyes. Az is probléma lehet, hogy túl sokat iszol. Muszáj megtalálni az egyensúlyt!

„1 hónapig csináltam az almaecet diétát, ez történt”

Egy bevállalós amerikai újságíró úgy döntött, leteszteli a világsztárok egyik kedvenc étrendjét, az almaecet diétát! Csekkold le, milyen eredménnyel!

Így fogyhatsz a szuperszénhidrát-diétával

Ha te is utálsz úgy fogyózni, hogy közben éhezned kell, próbáld ki ezt az étrendet és nem fogsz csalódni!

A fogkrémes mellnagyobbító pakolás az új őrület a neten

Szinte hihetetlen, hogy mikre nem képes néhány lány, hogy egy kosárral nagyobb melltartót hordhasson. A mostani módszertől tuti, te is dobsz egy hátast!

A „piszkos” ketogén diéta az új őrület

Nem mindenkinek való, de akinek igen, az nagyon gyorsan formálódhat vele. Próbáld ki, ha szeretnéd, de közben figyelj arra, mit üzen a tested!

Így néz ki a szülés után Eva Longoria

A színésznő most mutatta meg magát először babája születése óta. Elképesztő, milyen gyorsan visszanyerte a régi alakját, nem?

Így égesd a zsírt a nyaraláson edzés nélkül

Nem sikerült igazán tuti formába hozni magadat a nyaralás előtt? Gond egy szál se, simán formásodhatsz a vakáció alatt is, ráadásul úgy, hogy szinte meg sem kell mozdulnod. Csak figyelj oda erre a pár dologra!

Azt mondták, a bőre miatt soha nem lehet szexi, most modellkedik

Ez a lány egy nagyon ritka és súlyos betegségben szenved, mégis menő fehérnemű modell vált belőle. Olvasd el a sztoriját!

Majdnem belehalt a sok plasztikai műtétbe ez a lány

Egy 22 éves finn nem tud leállni a műtétekkel, pedig ha így folytatja, az életével fog fizetni.

4 egészséges étel, ami valójában nem is az

Cukormentes, szénhidrátcsökkentett vagy teljesen bio? Ne dőlj be a hangzatos reklámszövegeknek, a táplálkozási szakértők szerint, sok olyan „egészséges” cuccot találsz a boltok polcain, ami valójában nem is az!