2010.03.05.@ 09.03

9 tipp, hogyan hozd ki a legtöbbet az edzésből!

Nézzünk szembe a tényekkel: hacsak nem vagy hollywoodi sztár, akkor valószínűleg nem tudsz naponta véget nem érő órákat az edzőteremben tölteni. Az idő nagy érték, szóval törekedj rá, hogy a lehető legtöbbet hozd ki az edzésből. Összegyűjtöttünk kilenc tippet, amellyel maximalizálhatod a mozgás hatásfokát.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

1. Olyan gyakorlattal kezdj, amelyet igazán szeretsz. Motiválni fog és az edzés hátralevő részében végig megőrzöd majd a kezdeti lendületet.

2. Gondold át, mikor érdemes az edzőterembe ellátogatnod. Kerüld a csúcsidőt (tipikusan a reggel hét-nyolc, és az este hat-hét óra számít annak) és időzítsd a napi mozgásadagodat kevésbé mozgalmas időpontra.
 
3. Osztozz az edző figyelmében az egyik barátnőddel! A személyi edzők igen drágák lehetnek, ha csak egymagad veszed igénybe a szolgáltatást, de ha megosztod a költségeket egy barátnőddel, még hatékonyabban fogod elvégezni a feladatokat és így az olcsóbb edzésből a maximumot hozhatod ki.
 
4. A puding próbája az evés: azaz soha semmibe ne vágj bele anélkül, hogy kipróbálnád. Ma már a legtöbb mozgásközpont biztosítja az órák megtekintését, mielőtt ténylegesen feliratkoznál rájuk. Ha például bejön a jóga, ha tetszenek a mozdulatok, de nem vagy teljesen biztos benne, hogy valóban neked való, akkor legalább öt percig csak figyeld, mit csinálnak a szakavatottabbak, és ha nem tűnik túl ijesztőnek és ezután is úgy érzed, hogy ez olyasmi, amit igazán élveznél, akkor, nosza, veselkedj neki!
 
5. Versenyezz kardióban! Ha a taposógépen vagy, esetleg épp spinningezel, vagy a futópadot gyűröd, keress valakit, aki még nálad is keményebben dolgozik! És most legyél te az erősebb!
 
6. Bontsd kisebb részekre a gyakorlatokat! Ha utálod a kitöréseket (de tudod, hogy döbbenetesen jó hatással vannak a fenekedre nézve), akkor végezz el húsz ismétlést négy vagy öt sorozatra lebontva, és a sorozatok közé iktass be tíz másodperces szüneteket.
 
7. Használd ki a pihenőidőt! Ha várnod kell egy gépre, vagy a súlyzókra, csinálj néhány guggolást, felülést, kitörést, hogy elüsd a fennmaradó időt.
 
8. Ha már csak húsz-harminc perc van a tarsolyodban, fogj hozzá egy kemény interval edzésnek! Három percen keresztül melegíts be, aztán egy percig fuss olyan gyorsan, amennyire csak tudsz. A következő két percben kocogj mérsékeltebb sebességen, majd egy percig megint a lehető leggyorsabban fuss. És ezt a felépítést folyamatosan ismételd addig, amennyi idővel éppen rendelkezel.
 
9. A lefekvést megelőző három órában lehetőleg már tudd le az edzést, ezzel biztosítva az éjszakai nyugodt pihenést, és másnap újult erővel, frissen láthatsz neki a munkának!
 

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

A legcukibb tetkók könyvmániás csajoknak

A legcukibb tetkók könyvmániás csajoknak

Nézd meg a legszebb mintákat ebben a témában!

Tényleg rossz a testednek, ha hideg vizet iszol?

Lehet, hogy a hideg vízzel többet ártasz magadnak, mint használsz.

Ez történik a testeddel, ha nem eszel cukrot

Nem kell teljesen leszoknod róla!