2010.03.05.@ 09.03

9 tipp, hogyan hozd ki a legtöbbet az edzésből!

Nézzünk szembe a tényekkel: hacsak nem vagy hollywoodi sztár, akkor valószínűleg nem tudsz naponta véget nem érő órákat az edzőteremben tölteni. Az idő nagy érték, szóval törekedj rá, hogy a lehető legtöbbet hozd ki az edzésből. Összegyűjtöttünk kilenc tippet, amellyel maximalizálhatod a mozgás hatásfokát.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

1. Olyan gyakorlattal kezdj, amelyet igazán szeretsz. Motiválni fog és az edzés hátralevő részében végig megőrzöd majd a kezdeti lendületet.

2. Gondold át, mikor érdemes az edzőterembe ellátogatnod. Kerüld a csúcsidőt (tipikusan a reggel hét-nyolc, és az este hat-hét óra számít annak) és időzítsd a napi mozgásadagodat kevésbé mozgalmas időpontra.
 
3. Osztozz az edző figyelmében az egyik barátnőddel! A személyi edzők igen drágák lehetnek, ha csak egymagad veszed igénybe a szolgáltatást, de ha megosztod a költségeket egy barátnőddel, még hatékonyabban fogod elvégezni a feladatokat és így az olcsóbb edzésből a maximumot hozhatod ki.
 
4. A puding próbája az evés: azaz soha semmibe ne vágj bele anélkül, hogy kipróbálnád. Ma már a legtöbb mozgásközpont biztosítja az órák megtekintését, mielőtt ténylegesen feliratkoznál rájuk. Ha például bejön a jóga, ha tetszenek a mozdulatok, de nem vagy teljesen biztos benne, hogy valóban neked való, akkor legalább öt percig csak figyeld, mit csinálnak a szakavatottabbak, és ha nem tűnik túl ijesztőnek és ezután is úgy érzed, hogy ez olyasmi, amit igazán élveznél, akkor, nosza, veselkedj neki!
 
5. Versenyezz kardióban! Ha a taposógépen vagy, esetleg épp spinningezel, vagy a futópadot gyűröd, keress valakit, aki még nálad is keményebben dolgozik! És most legyél te az erősebb!
 
6. Bontsd kisebb részekre a gyakorlatokat! Ha utálod a kitöréseket (de tudod, hogy döbbenetesen jó hatással vannak a fenekedre nézve), akkor végezz el húsz ismétlést négy vagy öt sorozatra lebontva, és a sorozatok közé iktass be tíz másodperces szüneteket.
 
7. Használd ki a pihenőidőt! Ha várnod kell egy gépre, vagy a súlyzókra, csinálj néhány guggolást, felülést, kitörést, hogy elüsd a fennmaradó időt.
 
8. Ha már csak húsz-harminc perc van a tarsolyodban, fogj hozzá egy kemény interval edzésnek! Három percen keresztül melegíts be, aztán egy percig fuss olyan gyorsan, amennyire csak tudsz. A következő két percben kocogj mérsékeltebb sebességen, majd egy percig megint a lehető leggyorsabban fuss. És ezt a felépítést folyamatosan ismételd addig, amennyi idővel éppen rendelkezel.
 
9. A lefekvést megelőző három órában lehetőleg már tudd le az edzést, ezzel biztosítva az éjszakai nyugodt pihenést, és másnap újult erővel, frissen láthatsz neki a munkának!
 

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

140 milliót költött egy modell, hogy Kim Kardashianra hasonlítson

140 milliót költött egy modell, hogy Kim Kardashianra hasonlítson

Elképesztő, mennyi műtétet vállalt be, hogy olyan legyen, mint a popsikirálynő!

Ennyit kell sétálnod ahhoz, hogy beindítsd a fogyást

Gondban vagy azzal az újévi fogadalmaddal, hogy leadj pár kilót? Ne aggódj, eláruljuk, hány lépést kell megtenned érte!

Megdöbbentő előtte-utána fotót posztolt Tóth Vera

Ez a kép is bizonyítja, hogy rengeteget fogyott!

Halálra akarja enni magát a 317 kilós férfi

Nem tesz semmit azért, hogy változtasson az életmódján.

Élő Ken teljesen átoperáltatja az arcát

Az újabb műtét sorozatra azért is van szükség, mert a férfi vonásait már a reptéri arcfelismerők sem tudják értelmezni.

5 tipp, hogy feldobd az edzőtermi edzéseket

Mikor megvetted a bérleted, még szuper lelkes voltál, de a sokadik alkalom után már unod a kardiózást vagy a súlyok emelgetését… Ha magadra ismertél, ideje felráznod a fitnesz-rutinodat!

7 furcsa dolog, ami erősíti az immunrendszered

Nem győzöd kapkodni a C vitamin tabikat, mégis újabb körre bejelentkezett nálad a megfázás? Nem is sejted, milyen apró trükkökkel űzheted el messzire a kellemetlen vendéget.

Így sportolj, ha abszolút semmi időd mozogni

Ha kevés időd jut a sportolásra, akkor ezeket a tippeket imádni fogod!

Bizarr kihívás terjed a neten: Januhairy

Movember csajoknak – te kipróbálnád ezt a meghökkentő challange-et?

Ilyen ciki Photoshop bakit még nem láttál!

Egy divatcég annyira kínos képeket tett fel az oldalára, hogy még nézni is kellemetlen. Le mered csekkolni?

Így tartsd meg a fitt-fogadalmadat egész évben

Január első hetén még lelkesen edzel, de márciusban már sokszor elcsalod, nyáron pedig tényleg csak porosodik a sportszerkód? Idén másként lesz!

Madonnának hirtelen hatalmas lett a feneke

Ha eddig azt hitted, hogy Kim Kardashian letaszíthatatlan a popókirálynői trónról, akkor tévedtél. Csekkold Madonna trónbitorló képeit!

Ez lesz 2019 legmenőbb diétája

Állítólag a legkönnyebben betartható étrend! Te is kipróbálod?