2010.03.05.@ 14.03

Egyem? Ne egyem? – A vegetáriánus étrend

A vegetáriánus étrendnek sok fajtája létezik, de mindegyiknek az a lényege, hogy követőik a táplálkozásukból száműzik a húst, vagy az állati eredetű termékeket. Mindkét típusú táplálkozásnak megvan az előnye és a hátránya is, sokan azonban anélkül választják ezt az étrendet, hogy tisztában lennének a hús megvonásával járó következményekkel.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Aki táplálkozásából teljesen, vagy részben száműzi a hús fogyasztását, annak tudnia kell, hogy a szervezet a számára fontos, húsban található anyagokat, mint például a fehérje, a vas vagy egyéb ásványi anyagok, nem kapja meg a szervezetünk, így hiánybetegségek alakulhatnak ki.  Természetesen ez nem azt jelent, hogy a vegetarianizmus egészségtelen, hanem azt, hogy aki ezt a fajta életmódot választja, annak ügyelnie kell arra, hogy étrendje – a lehetőségekhez képest – változatos legyen.

A vegetáriánus étkezésnek több fokozata van: az egyik típusú étrend engedi a hal vagy akár a tejtermékek fogyasztását, a másik típus azonban teljesen száműzi ezeket is, és kizárólag nyers zöldségek és gyümölcsök alkotják az étrendet. Aki csak növényi eredetű táplálékot fogyaszt, csökkentheti a krónikus megbetegedések – mint például a magas vérnyomás, vagy koleszterinszint, szív-, és érrendszeri megbetegedések – kockázatát, emellett nagy mennyiségű rostot, vitamint és ásványi anyagot juttat a szervezetébe.
 
Kialakulhat azonban fehérje vagy vashiányos állapot, valamint a szükséges vitaminbevétel hiánya miatt vérszegénység is. Éppen ezért nagyon fontos, hogy bárhogy táplálkozunk, mindig ügyeljünk arra, hogy szervezetünk megkapja a működéséhez szükséges tápanyagokat. Az állati eredetű táplálékok nagy része szerencsére helyettesíthető. A hüvelyesek és a szója gyakori fogyasztásával például kivédhető a fehérjehiányos állapot, tojás helyett pedig használhatunk kukorica- és burgonyakeményítőt, vagy a bioboltokban kapható tojásport. Az állati eredetű zsiradék helyettesíthető növényi eredetű olajokkal, pálmaolajjal, de sajtok, vitaminkészítmények és leveskockák is készülnek kizárólag növényi eredetű táplálékot fogyasztók számára.
 
A fentiek betartása lehetővé teszi, hogy a vegetáriánus életmódnak csak az előnyös oldalát tapasztaljuk meg. 
 

 

Címkék: egyem? étrend vegetáriánus

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

6 sztár, akiknek sokkolóan fura alvási szokásai vannak

6 dolog, ami tiltólistás a Tinder profilodon a szakértők szerint

A túl kevés, de a túl sok infó is okot adhat a srácnak, hogy balra húzzon.

Kiderült: Britney Spears mentálisan olyan, mintha kómában lenne

Aggasztó hírek érkeztek az énekesnőről.

Gyere és utazz velünk vissza a ragyogó 20-as évekbe az ARTDECO legújabb őszi/téli kollekciójával! (x)

Az ARTDECO bemutatja új, ragyogóan szép őszi-téli smink kollekcióját, ami a Golden Twenties nevet kapta.

Ez a legfinomabb gluténmentes süti, amit most azonnal ki kell próbálnod

Köszönj szépen az új legjobb barátodnak, az epres banánkenyérnek!

A méhnyakrák 6 korai jele

Egy kis odafigyelés és egy néhány perces vizsgálat életet menthet!

7 egészségtelen szokás, amit elkövetsz az ágyban, és nem is tudsz róla

Az ágyat két dologra találták ki. És ha nem ezt a két dolgot csinálod benne, akkor hatalmas hibát követsz el!

Te észreveszel valami nagyon furcsát Chris Evans felsőtestén?

Most jött el az idő, hogy hasznosan töltsd a szünetedet: kávét a kézbe, szemeket Chris Evans csodás felsőtestére!

7 sztár, aki büszkén vállalja, hogy önmegtartóztatást gyakorolt

Meg fogsz lepődni, hogy kik szerepelnek a listán!

Rihannának bocsánatot kellett kérnie a rajongóktól

Nagyon kínos baki történt a divatbemutatóján!

Így ápolta Kim Kardashian a koronavírusos férjét

Merthogy Kanye West is elkapta a vírust.