2010.03.05.@ 14.03

Egyem? Ne egyem? – A vegetáriánus étrend

A vegetáriánus étrendnek sok fajtája létezik, de mindegyiknek az a lényege, hogy követőik a táplálkozásukból száműzik a húst, vagy az állati eredetű termékeket. Mindkét típusú táplálkozásnak megvan az előnye és a hátránya is, sokan azonban anélkül választják ezt az étrendet, hogy tisztában lennének a hús megvonásával járó következményekkel.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Aki táplálkozásából teljesen, vagy részben száműzi a hús fogyasztását, annak tudnia kell, hogy a szervezet a számára fontos, húsban található anyagokat, mint például a fehérje, a vas vagy egyéb ásványi anyagok, nem kapja meg a szervezetünk, így hiánybetegségek alakulhatnak ki.  Természetesen ez nem azt jelent, hogy a vegetarianizmus egészségtelen, hanem azt, hogy aki ezt a fajta életmódot választja, annak ügyelnie kell arra, hogy étrendje – a lehetőségekhez képest – változatos legyen.

A vegetáriánus étkezésnek több fokozata van: az egyik típusú étrend engedi a hal vagy akár a tejtermékek fogyasztását, a másik típus azonban teljesen száműzi ezeket is, és kizárólag nyers zöldségek és gyümölcsök alkotják az étrendet. Aki csak növényi eredetű táplálékot fogyaszt, csökkentheti a krónikus megbetegedések – mint például a magas vérnyomás, vagy koleszterinszint, szív-, és érrendszeri megbetegedések – kockázatát, emellett nagy mennyiségű rostot, vitamint és ásványi anyagot juttat a szervezetébe.
 
Kialakulhat azonban fehérje vagy vashiányos állapot, valamint a szükséges vitaminbevétel hiánya miatt vérszegénység is. Éppen ezért nagyon fontos, hogy bárhogy táplálkozunk, mindig ügyeljünk arra, hogy szervezetünk megkapja a működéséhez szükséges tápanyagokat. Az állati eredetű táplálékok nagy része szerencsére helyettesíthető. A hüvelyesek és a szója gyakori fogyasztásával például kivédhető a fehérjehiányos állapot, tojás helyett pedig használhatunk kukorica- és burgonyakeményítőt, vagy a bioboltokban kapható tojásport. Az állati eredetű zsiradék helyettesíthető növényi eredetű olajokkal, pálmaolajjal, de sajtok, vitaminkészítmények és leveskockák is készülnek kizárólag növényi eredetű táplálékot fogyasztók számára.
 
A fentiek betartása lehetővé teszi, hogy a vegetáriánus életmódnak csak az előnyös oldalát tapasztaljuk meg. 
 

 

Címkék: egyem? étrend vegetáriánus

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

A legcukibb tetkók könyvmániás csajoknak

A legcukibb tetkók könyvmániás csajoknak

Nézd meg a legszebb mintákat ebben a témában!

Tényleg rossz a testednek, ha hideg vizet iszol?

Lehet, hogy a hideg vízzel többet ártasz magadnak, mint használsz.

Ez történik a testeddel, ha nem eszel cukrot

Nem kell teljesen leszoknod róla!