2010.03.19.@ 09.03

Tekerd meg! Minden, amit a spinningről tudni kell

Ha viszonylag rövid idő alatt formás, kemény popsit és lábakat akarsz, de nem szeretsz futni vagy a kerékpárodat cipelni, valamint fizikai és mentális kikapcsolódásra is vágynál, miközben dübörög alattad a zene, akkor ezt a zsírégetésre legalkalmasabb testmozgást neked találták ki. Gyerünk az edzőterembe!

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Mit jelent pontosan a spinning?

Szabványosított, csoportos teremkerékpározási tréninget, ahol egy edző instruálásával folyik az óra. Egy amerikai triatlonos fejlesztette ki néhány éve a kerékpártréning és az aerobik ötvözéséből. A spinning kerékpárok különleges kormánykiképzésűek, amelyek első kerekét lendkerékre váltották, így segít az edzés során lendületben maradni. Ma ezt tekintik a szakemberek az egyik legkiválóbb kardioprogramnak.

A filozófiája

A spinning hitvallása roppant egyszerű, a különbözőség és egység egyvelege. Szépsége abban rejlik, hogy eltérő korú, nemű és testi állapotú emberek együtt tekernek, noha mindegyiknek más a célja, ám mégis azonos edzésmódszert alkalmazva igyekeznek megvalósítani azt. A fizikai edzés mellett a pszichére is jó hatással van. Segít megismerni másokat, erősíti az akaraterőt, szolgálja a test megismerését, fejlesztését, erősíti a csapatszellemet.

Kezdő lépések

Feltétlenül vigyél magaddal az első edzésre egy keménytalpú cipőt, különben a sok tekerés után nagyon fog fájni a talpad, ezen kívül törölközőt, ásványvizet és egy kényelmes kerékpáros nadrágot. Ha először veszel részt ilyen órán, ne legyél bátortalan, és nyugodtan kérd a tréner segítségét ahhoz, hogy minden megfelelően működjön a sikeres edzés érdekében.

Az óra rendje

A program különféle intenzitású szakaszból épül fel. A bemelegítés pár perces, kis ellenállású és közepes fordulatszámú pedálozással kezdődik, majd nagy sebességű sprintek, közepes sebességű síkmenetek, lejtőmenetek és lassú fordulatszámú hegymenetek kombinálásával folytatódik. A fordulatszám szabályozása az ellenállás nagyságának váltogatásával az oktató segítségével és irányításával zajlik.

Figyelj a kerékpár megfelelő beállítására, hogy az ízületeid épségét megóvd. Először a nyeregmagasságot lődd be, ha elhelyezkedtél a kerékpár mellett, akkor a csípőcsontod vonalában kell lenni a nyeregnek. Tekerés közben sem ülve, sem állva nem nyúlhat ki a teljesen a térded, 5-10 fokos szögig mindig hajlítva kell maradnia. Ezután állítsd be vízszintesen a pedált, az egyik lábad elöl, a másik hátul legyen, úgy, hogy az elöl lévő térded a pedál középvonalába essen. Ez annyit jelent, hogy tekerés közben függőleges a sípcsontod, és soha nem előzheti meg a térded a bokádat.

Háromféle kézpozíció létezik: az első a kormány közepénél van. Ilyenkor mindig engedd le a vállad, és lazítsd el a karod, hiszen ha nem támasztod ki magad a kormányon, csak akkor tudnak dolgozni a törzsizmok. A második testtartás a feléd eső egyenes rész a kormányon. Biztonsági szempontból a hüvelykujjadat támaszd meg a félköríven belül, így ha kiemelkedsz a nyeregből, és izzad a tenyered, akkor sem csúszik le a kezed. A harmadik pozíció a kormány vége. Ezt csak állva használd abban az esetben, amikor egy képzeletbeli hegyoldalon haladsz felfelé. Ülve soha ne fogd hármas kézpozícióban a kormányt, mert a helytelen tartástól megfájdulhat a nyakad, derekad. Fontos, hogy mindenki a saját edzettségének megfelelően állítsa be a tekerés nehézségi fokát.

Pozitív élettani hatások

A kerékpározás kitűnően átmozgatja az egész testet, ezáltal kellemes közérzetet nyújt. Állóképességet fejleszt, és hatékonyan működteti a szívet, az anyagcserét és a komplett keringést. Optimalizálja az energianyerő folyamatokat, így segíti elő a gyors fogyást. A tévhitekkel ellentétben nem kell aggódnod, mert nem fog óriásira nőni sem a combod, sem a vádlid, hisz sok, intenzív sebességű tekeréssel nem tömeget növelsz, hanem erősítesz és szálkásítasz.

Ínyenceknek

Ha már gyakorlott bicajos vagy, és vágynál egy kis vérfrissítő edzésre, cseréld le a termet folyékony közegre. Az aqua spinning nagy intenzitású, vízben történő kerékpáros edzés. A bicikli rozsdamentes acélból készül, a kerékpározás pedig 100-170 cm mélyen történik. A normál kerékpártól csupán annyiban tér el, hogy nincsen rajta ellenállást szabályozó elem, hiszen épp azért folyik az edzés kimondottan a vízben, hogy azt neked magadnak kelljen kifejtened.
Az aerob és anerob mozgást váltogató tréning emeli az állóképességet, erősíti a lábakat, a feneket, a karokat, és növeli a tüdő kapacitását, de a csontrendszerre és az izomzatra is jótékony hatást gyakorol.

Általában egy spinning óra 45 percig tart, ami rövidnek tűnik, de hidd el, ha leszállsz a gépről, patakokban fog ömleni rólad az izzadtság, és akár 800 kalóriát is elégethetsz vele.

Ha társakkal edzel, meglátod, hogy kiválóan működik a csoportkohézió, sokszor egy csapatban sokkal motiváltabb és kitartóbb az ember, mint egyedül. Próbáld ki te is a spinninget, de ne hébe-hóba, járj rendszeresen!

Bővebb infó a spinningről:

Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

Ismerkedj meg a jógák királynőjével!

9 tipp, hogyan hozd ki a legtöbbet az edzésből!

Új biokozmetikumok a fókuszban a The Body Shop-nál

Címkék: amit kell meg! minden spinningről tekerd tudni

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Kiderült, miről árulkodik a pasid intim szőrzete

Kiderült, miről árulkodik a pasid intim szőrzete

Nagyon is sok dolog kiderülhet a szerelmed személyiségéről csupán a  lenti frizuráját csekkolva, úgyhogy légy figyelmes! Olvass tovább a részletekért!

Nobel-díjas technológia a ráncok ellen (x)

Májusban robban be a magyar piacra a Diadermine forradalmian új, Age Supreme termékcsaládja. Nobel-díjas technológia alapján kifejlesztett formulája,

Ezért nem érdemes a kalóriákat számolgatni

Ha már eddig is untad, hogy minden étkezés előtt összeadogattad a kajád energiaértékét, akkor fújd ki magad, mert messzire hajíthatod a számológépet.

4 fura dolog, ami terhesség alatt megtörténhet veled

Mindig is ki akartad próbálni a medencében való hancúrozást a pasiddal? Ezután a cikk után garantáltan elmegy majd a kedved a dologtól!

Fitnesz-anyuka fotóján ámul az internet

Néhány hét és a bikiniprojekt végéhez érsz, de kell egy kis extra motiváció a kemény edzésekhez? Ettől a lánytól már érkezik is az instant fittinspó.

7 tipp, ha leégtél a napon

Végre itt a nyár, és lehet menni a strandra,de ha nem napozol okosan, könnyen lepirulhatsz! Szuper tippjeinkkel még mentheted a menthetőt, ha vörös a bőr!

Azt hitte csak megfázott, most kómában fekszik

Egy kis köhögés és hőemelkedés és csak legyintesz, hogy majd a forró tea kiűzi belőled a bacikat? Ennek a lánynak sajnos nem volt elég egy sima gyümiteakúra.

Ezért ereszkednek meg a melleid

A gravitáció ellen nem tudsz mit tenni, de egy csomó dolgot bevezethetsz azért, hogy a melleid feszességét megőrizd.

Látnod kell Kim Kardashian új frizuráját

A popó-királynő férje, Kanye West kedvéért váltott hajszínt. Szerinted hogy áll neki?

Erről a magyar lánykérésről beszél most mindenki

Azt gondoltad, hogy szuper romantikus és cuki lánykérések csak külföldön történhetnek? Akkor nagyot tévedtél, ugyanis az idei Eurovízión induló AWS egyik tagja, nagyon cukin tette fel a nagy kérdést szerelmének.

Nem hiszed el, ki térhet vissza a Wonder Women 2-be

Úgy tűnik, az egyik kedvenc karaktered is visszatér majd a folytatásba, ugyanis rajta kapták, amint a forgatásra érkezik.

Könyvek, amiket el kell olvasnod júniusban

Ha már a dögös bikinidet beszerezted és a naptej is a strandtáskádban landolt, akkor itt az ideje, hogy a napozós olvasmányt is gyorsan beszerezd! Júniusban ezek lesznek a must-read barátaid.

5 szuper program a lánybúcsúra

Közeleg az év csajos bulija, de ötleted sincs, mivel turbózzátok fel a hangulatot a koktélokon kívül? Ezekkel a progikkal garantáltan kimaxoljátok az aranapot!