2010.04.27.@ 11.04

Melyik rágcsálnivaló egészségesebb?

Amikor leküzdhetetlen vágyat érzel egy íz után, akkor nincs mese, megadod magad. Ám ha a káros nassokat egészségesebbre cseréled, mellőzve a kalóriabombákat, akkor több tápanyagot vehetsz magadhoz, és nem is hízol annyira. Hogy segítsünk meghozni a helyes döntést, két hasonló lehetőség közül szemezgetünk, ezeket összehasonlítjuk, és kikiáltjuk a „győztest”!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Fél csésze müzli vagy egy müzliszelet?

Müzli: 230 kalória/ 10 g zsír
Müzliszelet: 120 kalória/ 4 g zsír

Győztes: Müzliszelet

A müzli a gabonapelyhek között egyértelmű kedvenc, de nem is hinnéd, hogy mennyi cukor van benne. A müzliszeletben is hasonlóan sok cukor rejlik, de mivel jóval kisebb adagot majszolsz el, kevesebb kalóriát és zsírt fogyasztasz.

Alacsony zsírtartalmú gyümölcsjoghurt vagy alacsony zsírtartalmú görög joghurt?

Alacsony zsírtartalmú gyümölcsjoghurt: 170 kalória/ 1, 5 g zsír
Alacsony zsírtartalmú görög joghurt: 130 kalória/ 4 g zsír

Győztes: Alacsony zsírtartalmú görög joghurt

A gyümölcsjoghurt kiváló proteinforrás, és fontos kalciumlelőhely, viszont magas a cukortartalma, némely esetben akár akkora is lehet, mint egy kisebb szelet csokinak. A görög joghurtban kevés a cukor, így nincs káros hatással a vércukorszintre. Emellett ugyanakkora protein- és kalciummennyiséggel kecsegtet, mint a gyümölcsjoghurt.

Brownie vagy jégkrémszendvics?

Brownie: 410 kalória/ 24 g zsír
Jégkrémszendvics: 180 kalória/ 6 zsír

Győztes: Jégkrém szendvics

Egyik sem valami tápláló, de másnap jobban beleférsz a szűk farmeredbe, ha jégkrémszendvicset nassolsz. Ezen kívül kielégítheted az édesség utáni sóvárgásod is.

Muffin vagy fél csésze fagyi?

3 db muffin: 390 kalória/ 19 g zsír
Fagyi: 270 kalória/ 18 g zsír

Győztes: Fagyi

A muffinok ínycsiklandozónak és olykor „ártatlannak” tűnnek. De a lightabb megoldás, a magas zsírtartalom ellenére is, a fagyi. Mellette szól az is, hogy kalciumot rejt magában.

Sajtos keksz vagy egy nagyobb darab sajt?

Egy csomag sajtos keksz: 240 kalória/ 11 g zsír
Egy nagyobb darab sajt: 70 kalória/ 5 g zsír

Győztes: Egy nagyobb darab sajt

A sajtos keksz csillapítja az éhséget a sajtízzel, de az előnyök sora itt véget is ér, hiszen többnyire csak üres szénhidrátokról beszélhetünk. Ellenben a sajtdarab feltölt fehérjével, kalciummal, és tényleg sajtot eszel, nem utánzatot.

Szalonnás, salátás, paradicsomos szendvics vagy sajtos meleg szendvics?

Szalonnás, salátás, paradicsomos szendvics: 550 kalória/ 34 g zsír
Sajtos meleg szendvics: 670 kalória/ 46 g zsír

Győztes: Szalonnás, salátás, paradicsomos szendvics

Való igaz, hogy kalciumhoz jutsz a sajtból, de a sajtos melegszendvics ugyanakkor sok zsiradékot és kalóriát is maga után von, mindemellett kevés rostot tartalmaz. A szalonnás, salátás, paradicsomos szendvics a szalonnában lévő telített zsírsavakat leszámítva, ellátja a szervezetet rosttal, vitaminokkal és ásványokkal köszönhetően a salátának és paradicsomnak.

Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

Testasztrológia – őrizd meg egészséged a csillagjegyed szerint!

Túlsúly és depresszió: lépj ki az ördögi körből!

Tekerd meg! Minden, amit a spinningről tudni kell

Szeretnél egy saját farmot? KLIKK IDE, és légy egy virágzó gazdaság mesterfarmere!

Címkék: egészségesebb melyik rágcsálnivaló

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Egészséges haj egy szempillantás alatt? Ezzel az többfunkciós növényi balzsammal lehetséges! (x)

Egészséges haj egy szempillantás alatt? Ezzel az többfunkciós növényi balzsammal lehetséges! (x)

Mindannyian szeretjük a nyarat. Napozás, fürdőzés, vagy csak maga a jó idő... Viszont az UV sugarak, a sós víz, a meleg és a medencék vegyszerei igencsak károsítják hajunkat. De a megfelelő eszközökkel könnyedén óvhatod hajad a káros külső hatásoktól, hogy az visszatérhessen eredeti szépségéhez. Próbáld ki az új Univerzális növényi balzsamot az Yves Rocher-tól!

Ezért érzed magad másnaposnak alkohol nélkül is

Kevés ennél gonoszabb dolog létezik.