2010.05.04.@ 11.05

Miért van szükség az erősítő edzésre?

Általános az a közvélekedés, hogy amikor búcsút szeretnénk mondani néhány kilónak, tanácsos sokat kardiózni. A Cosmo.hu most megmutatja, hogy milyen előnyökre tehetsz szert, ha beiktatsz egy kis súlyzós edzést is, az ésszerűség határain belül.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Fokozza a test szépségét

A súlyzós edzés csökkenti a testzsírszázalékot, ezért a külső megjelenést is fokozza. Ehhez a mozgásformához nem feltétlenül szükségeltetik több kiló emelgetése, viszont a hatására egy kilogramm zsír helyére egy kilogramm izom kerül, ami kisebb tömegű, így biztosítva, hogy feszesebbnek, tónusosabbnak és atletikusabbnak tűnjél. Ez azért van, mert az izom több energiát használ fel a puszta létezéséért, így több kalóriát éget el. Egy óra emelgetés után a női test plusz 100 kalóriát pusztít el, ami később meg is látszódik majd rajtad.
 
Javítja a teljesítőképességet
 
A súlyzós edzésnek köszönhetően rendkívüli módon megnövekszik a teljesítőképesség. Az izmok felhasználják a test energiáját, hogy erőt fejthessenek ki és végülis a szervezet „motorjaként” funkcionálhassanak. Ahogy növekszik az izom mérete, és ezzel párhuzamosan az ereje, azon kapod magad, hogy jobban teljesítesz a mindennapokban, valamint a hobbidban és a sportokban egyaránt.
 
Növeli az anyagcsere sebességét
 
Ha csökken az alapanyagcserénk sebessége, az azt jelenti, hogy a testünk kevésbé hatékony az elfogyasztott étel feldolgozásában, így az zsírként raktározódik. Az erősítő edzés növeli az izommennyiséget, emiatt az alapanyagcseréd sebessége emelkedik, így akkor is eredményes leszel, ha az izmaid pihennek.
 
Hajlékonyabb leszel és csökken a sérülés rizikója is
 
Sok tevékenység és mozgásforma során a tested károsodásnak lehet kitéve. Ha az izmaid jó kondiban vannak és erősek, kisebb az esély arra, hogy sportoláskor sérülés érjen. Ha az edzés során valamennyi főbb izomcsoportodat megdolgoztatod, előidézheted az egész testedre kiterjedő hajlékonyságot, ennek köszönhetően mérséklődnek az esetleges hátpanaszok, illetve izomfájdalmak is.
 
Erőssebbé, sűrűbbé teszi a csontokat, javítja a testtartást
 
A súlyzózás elhessegetheti a csontritkulás rémét, hiszen segít a csontok erősítésében, azok sűrűségének növelésével. Még egy pozitívum, ami az erősítő edzésnek tulajdonítható, az a testtartás javítása. A nyakadban, a hátadban, a válladban, a csípődben és a hasfaladban lévő izmok gondoskodnak arról, hogy egyenesebben állj, anélkül, hogy kényelmetlenül éreznéd magad, ugyanakkor az egyensúlyérzékedet is fejleszti.
 
Jobb lesz tőle a kedved
 
Akármilyen sportnak is hódolj, amikor elérted az adott napra kitűzött célt, nagyszerűnek érzed magad. De a súlyzós edzést követően hihetetlenül erős és magabiztos leszel, és a kutatók azt is megállapították, hogy a vizsgált esetek jelentős részében ez a fajta mozgás jelentős mértékben csökkentette a depressziós tüneteket is.
 
 
 
Tekerd meg! Minden, amit a spinningről tudni kell

Szeretnél egy saját farmot? KLIKK IDE, és légy egy virágzó gazdaság mesterfarmere!

 

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

8 jel, hogy gluténérzékeny vagy

Veszélyes öregedésgátló módszer terjed

Gondolkoztál már azon, hogy pár celeb miért néz ki sokkal fiatalabbnak a koránál? A válasz egy illegális módszerben rejlik...

3 hétig csak vizet ivott, így néz ki

Képzeld, semmi mást nem fogyasztott ezen kívül. De vajon érdemes követni a példáját?

Töltsd ki a Cosmo nagy napozás-kérdőívét és nyerj!

Nagyon kíváncsiak vagyunk rá, hogyan készülsz a strandszezonra fényvédelem-fronton. Töltsd ki a Cosmo kérdőívét, és nyerj 1 éves előfizetést a kedvenc magazinodra!