2010.05.17.@ 11.05

Fokozd a nőiességed jógával!

A Naliní női jógával nemcsak a női energiákat erősítheted magadban, de növelheted az önbizalmad, sőt az intim területek egészségét is megőrizheted. Ez a speciális jógafajta ugyanis amellett, hogy formálja az alakod, lelkileg is feltölt, és segíti a női szervek helyes működését. Lányok, jógára fel!

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Tudtad, hogy a súlyzózás, a futás vagy például a step aerobic sokkal inkább a férfias energiákat ébresztik fel a testedben? Ahhoz, hogy a mai férfiközpontú világban meg tudd őrizni a nőiességed, jó, ha olyan mozgásformát választasz magadnak, amivel nemcsak szép, feszes izmokra tehetsz szert, de a női energiaminőséget erősíted. Bálint Gyöngyi, a Padma jógastúdió oktatója erre egy speciális ászanákon alapuló jógamódszert fejlesztett ki, melyet a mesterétől kapott, tisztaságot és szépséget szimbolizáló lótuszvirág neve után Naliní női jógának nevezett el.

A 21. század már-már teljesíthetetlen elvárásai következtében a hagyományos női szerepek egyre inkább eltűnni látszanak. Tabunak számít a menstruáció, a gömbölyded csípő helyett a betegesen sovány a trendi, a gyermekvállalás kitolódott a harmincas évek végére, az öregség pedig egyszerűen elfogadhatatlan. Pedig ha a külvilág követelményeit majmolod ahelyett, hogy elfogadnád és megélnéd a nőiség velejáróit, előbb-utóbb testi-lelki problémákkal találod majd szembe magad. A Naliní női jóga éppen ezt hivatott megelőzni. Lágyságával, rezgéseivel visszavezet a természetes nőiességhez, kiteljesíti benned a nőiség-tudatosságot, és nem utolsó sorban aktiválja a szexuális energiákat. A gyakorlatok, melyek a Hatha jóga elemein alapulnak, fizikai szinten nagyon jó hatással vannak a női szervek működésére, kondicionálják a záróizmokat, lelki szinten pedig segítenek visszatalálni a belső harmóniához, megnyugtatnak, és nyomtalanul elűzik a nőiségeddel kapcsolatos gátlásaidat.

Hogy néz ki egy óra?

A foglalkozások rövid beszélgetéssel indulnak, amikor bármilyen olyan női problémát szóba hozhatsz, ami téged foglalkoztat. Erre a női közösségi élményre ugyanis rendkívül nagy szükség van. Ezután bevezető meditáció, majd bemelegítő gyakorlatok következnek. A cél mindvégig a befelé figyelés, ezért az órák lassú, meditatív állapotban zajlanak. Az ászanák a női szerveket, a petefészket és a méhet aktiválják, az úgynevezett bandhák (energiazárak) és mudrák (pecsétek) pedig erősítik a záróizmokat, a gát izmait, és feloldják az energiablokkokat a testben. Ezt úgy kell elképzelni, hogy bizonyos gyakorlatok közben hol megfeszíted, hol elengeded a kismedence egyes izomterületeit, máskor pedig jógapozícióban figyeled meg, ahogyan ezek a területek önmaguktól aktívak lesznek. Először szokatlannak tűnhet, de kitartó gyakorlással hamar jó eredményeket érhetsz el. Elrontani pedig nem lehet, ezért egy percig sem kell a kudarcok miatt aggódnod!

Néhány ok, amiért érdemes kipróbálnod

– Fokozza a női szervek és az alsó három csakra energiaellátását. Ezáltal megelőzhető az intim területek olyan problémái, mint például a menstruációs görcsök vagy a meddőség.
– Kiegyensúlyozza a hormonális rendszer működését.
– Stabilizálja az idegrendszer működését.
– Jótékonyan hat a hasi szervekre és az emésztésre.
– Oldja a kötött, merev csípőt és az érzelmi blokkokat.
– Rendezi a menstruációs ciklust.
– Erősíti a has- és hátizmokat.
– Sőt mi több, pozitív változást hoz a szexuális életedbe.

Egy-két ászana, hogy otthon is gyakorolhass:

Macskapóz (Mardzsari)

Állj négykézlábra, majd végy néhány mély lélegzetet, hogy ráhangolódj a gyakorlatra. Kilégzéskor a farkcsontodtól kiindulva kezdd el szép lassan domborítani a hátad, közben pedig lazán szorítsd össze mindhárom záróizmodat (végbél, hüvely és húgycső körüli izmok). A fejed lehajtása legyen az utolsó mozdulat a sorban. Ezután belégzésre (szintén a farkcsonttól kiindulva) lassan, csigolyáról csigolyára homoríts, és lazítsd el a záróizmokat. Figyelj rá, hogy ne hajtsd hátra a fejed, inkább előrefele nyújtsd meg a nyakad. Ismételd egymás után hatszor!

Ülő fej-térd tartás (Paschimottanasana)

Ülj le egyenes derékkal, előrenyújtott zárt lábakkal a talajra, lábfejedet feszítsd vissza. Kilégzésre szép lassan dőlj előre egyenes derékkal, és igyekezz elérni a lábfejedet. Ha nem megy, fogd meg a lábszáradat. Nyújtózz a fejed búbjával előre, és érezd, ahogy megnyúlik a gerinced. Eközben enyhén szorítsd össze a záróizmaidat. Minden kilégzéssel próbálj mélyebbre hajolni. Nyolc légzésen át végezd ezt a gyakorlatot, és próbáld mindvégig lazán megfeszítve tartani a záróizmaidat. Ne erőltess semmit! Tartsd tiszteletben a tested határait.

További infó: www.jogastudio.hu

Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

Gyógyító kristályok a boldog életért

Relaxálj mandalával!

Eddz és védd magad! Próbáld ki a Modern Defendot!

Szeretnél egy saját farmot? KLIKK IDE, és légy egy virágzó gazdaság mesterfarmere!

 

Címkék: fokozd jógával! nőiességed

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Ezért kezdj minden edzést hasazással

Ezért kezdj minden edzést hasazással

Nem mindegy, hogy miként állsz neki a testmozgásnak, illetve hogy milyen gyakorlatokkal kezdesz!

Ez történik a testeddel, ha két napig rosszul alszol

Ha azt hiszed, hogy kihagyhatsz egy-két napot alvás nélkül, tévedsz!

Durván beszóltak ennek a plus-size rúdtáncos lánynak

Volt, hogy éheztette magát, mára viszont elfogadta testét olyannak amilyen, és visszavágott a trolloknak.

Halálos lehet, ha túl sok vizet iszol

Nem csak a kiszáradás veszélyes. Az is probléma lehet, hogy túl sokat iszol. Muszáj megtalálni az egyensúlyt!

„1 hónapig csináltam az almaecet diétát, ez történt”

Egy bevállalós amerikai újságíró úgy döntött, leteszteli a világsztárok egyik kedvenc étrendjét, az almaecet diétát! Csekkold le, milyen eredménnyel!

Így fogyhatsz a szuperszénhidrát-diétával

Ha te is utálsz úgy fogyózni, hogy közben éhezned kell, próbáld ki ezt az étrendet és nem fogsz csalódni!

A fogkrémes mellnagyobbító pakolás az új őrület a neten

Szinte hihetetlen, hogy mikre nem képes néhány lány, hogy egy kosárral nagyobb melltartót hordhasson. A mostani módszertől tuti, te is dobsz egy hátast!

A „piszkos” ketogén diéta az új őrület

Nem mindenkinek való, de akinek igen, az nagyon gyorsan formálódhat vele. Próbáld ki, ha szeretnéd, de közben figyelj arra, mit üzen a tested!

Így néz ki a szülés után Eva Longoria

A színésznő most mutatta meg magát először babája születése óta. Elképesztő, milyen gyorsan visszanyerte a régi alakját, nem?

Így égesd a zsírt a nyaraláson edzés nélkül

Nem sikerült igazán tuti formába hozni magadat a nyaralás előtt? Gond egy szál se, simán formásodhatsz a vakáció alatt is, ráadásul úgy, hogy szinte meg sem kell mozdulnod. Csak figyelj oda erre a pár dologra!

Azt mondták, a bőre miatt soha nem lehet szexi, most modellkedik

Ez a lány egy nagyon ritka és súlyos betegségben szenved, mégis menő fehérnemű modell vált belőle. Olvasd el a sztoriját!

Majdnem belehalt a sok plasztikai műtétbe ez a lány

Egy 22 éves finn nem tud leállni a műtétekkel, pedig ha így folytatja, az életével fog fizetni.

4 egészséges étel, ami valójában nem is az

Cukormentes, szénhidrátcsökkentett vagy teljesen bio? Ne dőlj be a hangzatos reklámszövegeknek, a táplálkozási szakértők szerint, sok olyan „egészséges” cuccot találsz a boltok polcain, ami valójában nem is az!