2010.08.09.@ 11.08

Könnyű munkahelyi fitnesztippek

A legfontosabb elszánni magad arra, hogy megváltoztatod a régi rossz szokásokat. Ezúttal egy brit pilates edző tanácsait osztjuk meg, hogyan őrizd meg a fittséged az irodában is. Ezekkel a könnyű tippekkel rövid idő alatt a topformádat hozhatod!

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Indítsd jól a napod!

Ne úgy rohanj el otthonról, hogy futólag bekapsz egy fél pirítóst. Kifizetődőbb, ha olyan reggelit választasz, amely lassan felszívódó energiát biztosít, egy tálka zabkása vagy müzli biztosan belefér indulás előtt!
 
Munkába menet
 
Az apróbb változtatások hosszú távú eredményekre vezetnek. Reálisan szemléld és gondold ki a terveidet, így könnyebben tudod magad azokhoz tartani. Jó kezdet az is, ha munkába menet egy kis mozgást is beiktatsz, törekedj rá, hogy a munkahelyre vezető út legalább egy részét gyalog tedd meg. Ha ez azt jelenti, hogy sétálsz a mozgólépcsőn felfelé, vagy egy-két busz-, esetleg metrómegállóval korábban szállsz le, akkor tedd azt!
 
Az asztalodnál
 
Ha mindig a nyakad és a füled közé szorítod a telefont, vagy ha mindig ugyanazon a vállon hordod a táskádat, az előnytelen hatással lehet a tartásodra, ugyanakkor váll- és ízületi problémákat, illetve fejfájást eredményezhet. A telefonodat, ha teheted, inkább hangosítsd ki, a táskádat pedig időről időre hordd a másik válladon.
 
Hidratálás
 
Tarts egy liter ásványvizet az asztalodnál! Kisebb mennyiség elfogyasztására nagyobb hajlandóságot fogsz mutatni, legalábbis biztos, hogy gyakrabban fogsz a palack után nyúlni, mintha egy kétliteres kiszerelésről lenne szó. Amint arra leszel figyelmes, hogy kezd kiürülni, tarts egy kis szünetet és töltsd újra. Célozd be az üveg napi kétszeri utántöltését, így érezni fogod azt is, hogy növekszik az energiaszinted.
 
Ebéd
 
Fontos, hogy szabályos időközönként egyél, tehát időzítsd úgy az ebédszünetet, hogy az lehetőleg két órával a tízóraid után legyen. Ezzel megelőzheted, hogy a vércukorszinted túl alacsony szintre álljon be, ha ez esetleg bekövetkezne, könnyen lehet, hogy a cukrozott ételek után kezdesz majd ácsingózni. Szakíts arra időt, hogy minden falatot élvezettel fogyassz el, és ha lehet, ne az íróasztalodnál étkezz. Részesíts előnyben alacsony zsírtartalmú, proteinben gazdag étkeket, a csirke és a hal abszolút ideális. Ha vegetáriánus vagy, akkor a humusz nagyszerű választásnak bizonyul.
 
Könnyű délutáni nyújtás
 
Az egész napos ücsörgés, és a folyamatos monitorbámulás miatt hosszú ideig ugyanazt a testhelyzetet kell felvenned. Idővel ez hozzájárulhat a helyes testtartásért felelős izmok alulműködéséhez, ez kényelmetlen lehet, és akár az izmok károsodásához vezethet. Ülj egyenesen! Helyezd a kezeidet a fejed mögé, legyenek nyitva a tenyerek, a könyököket pedig tárd szélesre. Majd ezt követően csinálj „dupla állat”, azaz a kezeket összekulcsolva tedd az állad alá, tartsd szilárdan, aztán nyomd felfelé. Így még az asztalnál ülve is nyújthatod a megfeszített izmokat, és a nyakban lévő izomzatot is felélénkíted.
 
Bölcsen oszd be az időd és a pénzed is!
 
Valóban jól esik munka után a csajokkal koktélozni egyet, de az ilyen alkalmakat igyekezz minimálisra csökkenteni. Ehelyett inkább invesztáld a bárban elköltendő pénzt és időt önmagadba, a fittségedbe. Találj egy fitnesz alapú tevékenységet, amelyet élvezel. Ez lehet valami könnyed, nem túl megterhelő mozgásforma, de ugyanakkor érezned kell, hogy erősödsz tőle, és olyat válassz, ami azért jól átmozgatja a tested. Ez elősegíti azt is, hogy éjszaka jól aludj és másnap újult erővel veselkedj neki a következő edzésnek.
 
Állj többet, ülj kevesebbet!
 
Hiszed vagy sem, az, hogy felállsz a székből, izmok egész sorozatát mozgatja meg, csak az számít, hogy egyenesen állj fel és kihúzd magad, tehát legyen helyes a testtartásod. Célozd meg azt, hogy minél kevesebbet dolgozz ülve, inkább sétálj fel és alá, menj és látogasd meg a kollégákat, ahelyett hogy telefonálnál, vagy e-maileznél, és lehetőség szerint a rövidebb találkozókon, megbeszéléseken is álldogálj.
 
Ha magas sarkúban mész az irodába, hazafelé húzz edzőcipőt!
 
A különböző típusú cipők különböző funkciókat hivatottak ellátni. Az edzőcipőket direkt úgy tervezték, hogy megtámasszák, alápárnázzák a lábfejet, és fenntartsák annak természetes állapotát, a magas sarkaknak köszönhetően pedig a lábad csodásnak tűnik. Érthető, hogy mindkettő egyformán jelentős szerepnek örvend, épp ezért lényeges, hogy akár a nap folyamán is váltogasd a lábbeliket, természetesen a megfelelő stílussal passzintva.
 
Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

Harcolj vízzel a cellulitisz ellen!

 

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Ezért kezdj minden edzést hasazással

Ezért kezdj minden edzést hasazással

Nem mindegy, hogy miként állsz neki a testmozgásnak, illetve hogy milyen gyakorlatokkal kezdesz!

Ez történik a testeddel, ha két napig rosszul alszol

Ha azt hiszed, hogy kihagyhatsz egy-két napot alvás nélkül, tévedsz!

Durván beszóltak ennek a plus-size rúdtáncos lánynak

Volt, hogy éheztette magát, mára viszont elfogadta testét olyannak amilyen, és visszavágott a trolloknak.

Halálos lehet, ha túl sok vizet iszol

Nem csak a kiszáradás veszélyes. Az is probléma lehet, hogy túl sokat iszol. Muszáj megtalálni az egyensúlyt!

„1 hónapig csináltam az almaecet diétát, ez történt”

Egy bevállalós amerikai újságíró úgy döntött, leteszteli a világsztárok egyik kedvenc étrendjét, az almaecet diétát! Csekkold le, milyen eredménnyel!

Így fogyhatsz a szuperszénhidrát-diétával

Ha te is utálsz úgy fogyózni, hogy közben éhezned kell, próbáld ki ezt az étrendet és nem fogsz csalódni!

A fogkrémes mellnagyobbító pakolás az új őrület a neten

Szinte hihetetlen, hogy mikre nem képes néhány lány, hogy egy kosárral nagyobb melltartót hordhasson. A mostani módszertől tuti, te is dobsz egy hátast!

A „piszkos” ketogén diéta az új őrület

Nem mindenkinek való, de akinek igen, az nagyon gyorsan formálódhat vele. Próbáld ki, ha szeretnéd, de közben figyelj arra, mit üzen a tested!

Így néz ki a szülés után Eva Longoria

A színésznő most mutatta meg magát először babája születése óta. Elképesztő, milyen gyorsan visszanyerte a régi alakját, nem?

Így égesd a zsírt a nyaraláson edzés nélkül

Nem sikerült igazán tuti formába hozni magadat a nyaralás előtt? Gond egy szál se, simán formásodhatsz a vakáció alatt is, ráadásul úgy, hogy szinte meg sem kell mozdulnod. Csak figyelj oda erre a pár dologra!

Azt mondták, a bőre miatt soha nem lehet szexi, most modellkedik

Ez a lány egy nagyon ritka és súlyos betegségben szenved, mégis menő fehérnemű modell vált belőle. Olvasd el a sztoriját!

Majdnem belehalt a sok plasztikai műtétbe ez a lány

Egy 22 éves finn nem tud leállni a műtétekkel, pedig ha így folytatja, az életével fog fizetni.

4 egészséges étel, ami valójában nem is az

Cukormentes, szénhidrátcsökkentett vagy teljesen bio? Ne dőlj be a hangzatos reklámszövegeknek, a táplálkozási szakértők szerint, sok olyan „egészséges” cuccot találsz a boltok polcain, ami valójában nem is az!