2010.08.09.@ 11.08

Könnyű munkahelyi fitnesztippek

A legfontosabb elszánni magad arra, hogy megváltoztatod a régi rossz szokásokat. Ezúttal egy brit pilates edző tanácsait osztjuk meg, hogyan őrizd meg a fittséged az irodában is. Ezekkel a könnyű tippekkel rövid idő alatt a topformádat hozhatod!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Indítsd jól a napod!

Ne úgy rohanj el otthonról, hogy futólag bekapsz egy fél pirítóst. Kifizetődőbb, ha olyan reggelit választasz, amely lassan felszívódó energiát biztosít, egy tálka zabkása vagy müzli biztosan belefér indulás előtt!
 
Munkába menet
 
Az apróbb változtatások hosszú távú eredményekre vezetnek. Reálisan szemléld és gondold ki a terveidet, így könnyebben tudod magad azokhoz tartani. Jó kezdet az is, ha munkába menet egy kis mozgást is beiktatsz, törekedj rá, hogy a munkahelyre vezető út legalább egy részét gyalog tedd meg. Ha ez azt jelenti, hogy sétálsz a mozgólépcsőn felfelé, vagy egy-két busz-, esetleg metrómegállóval korábban szállsz le, akkor tedd azt!
 
Az asztalodnál
 
Ha mindig a nyakad és a füled közé szorítod a telefont, vagy ha mindig ugyanazon a vállon hordod a táskádat, az előnytelen hatással lehet a tartásodra, ugyanakkor váll- és ízületi problémákat, illetve fejfájást eredményezhet. A telefonodat, ha teheted, inkább hangosítsd ki, a táskádat pedig időről időre hordd a másik válladon.
 
Hidratálás
 
Tarts egy liter ásványvizet az asztalodnál! Kisebb mennyiség elfogyasztására nagyobb hajlandóságot fogsz mutatni, legalábbis biztos, hogy gyakrabban fogsz a palack után nyúlni, mintha egy kétliteres kiszerelésről lenne szó. Amint arra leszel figyelmes, hogy kezd kiürülni, tarts egy kis szünetet és töltsd újra. Célozd be az üveg napi kétszeri utántöltését, így érezni fogod azt is, hogy növekszik az energiaszinted.
 
Ebéd
 
Fontos, hogy szabályos időközönként egyél, tehát időzítsd úgy az ebédszünetet, hogy az lehetőleg két órával a tízóraid után legyen. Ezzel megelőzheted, hogy a vércukorszinted túl alacsony szintre álljon be, ha ez esetleg bekövetkezne, könnyen lehet, hogy a cukrozott ételek után kezdesz majd ácsingózni. Szakíts arra időt, hogy minden falatot élvezettel fogyassz el, és ha lehet, ne az íróasztalodnál étkezz. Részesíts előnyben alacsony zsírtartalmú, proteinben gazdag étkeket, a csirke és a hal abszolút ideális. Ha vegetáriánus vagy, akkor a humusz nagyszerű választásnak bizonyul.
 
Könnyű délutáni nyújtás
 
Az egész napos ücsörgés, és a folyamatos monitorbámulás miatt hosszú ideig ugyanazt a testhelyzetet kell felvenned. Idővel ez hozzájárulhat a helyes testtartásért felelős izmok alulműködéséhez, ez kényelmetlen lehet, és akár az izmok károsodásához vezethet. Ülj egyenesen! Helyezd a kezeidet a fejed mögé, legyenek nyitva a tenyerek, a könyököket pedig tárd szélesre. Majd ezt követően csinálj „dupla állat”, azaz a kezeket összekulcsolva tedd az állad alá, tartsd szilárdan, aztán nyomd felfelé. Így még az asztalnál ülve is nyújthatod a megfeszített izmokat, és a nyakban lévő izomzatot is felélénkíted.
 
Bölcsen oszd be az időd és a pénzed is!
 
Valóban jól esik munka után a csajokkal koktélozni egyet, de az ilyen alkalmakat igyekezz minimálisra csökkenteni. Ehelyett inkább invesztáld a bárban elköltendő pénzt és időt önmagadba, a fittségedbe. Találj egy fitnesz alapú tevékenységet, amelyet élvezel. Ez lehet valami könnyed, nem túl megterhelő mozgásforma, de ugyanakkor érezned kell, hogy erősödsz tőle, és olyat válassz, ami azért jól átmozgatja a tested. Ez elősegíti azt is, hogy éjszaka jól aludj és másnap újult erővel veselkedj neki a következő edzésnek.
 
Állj többet, ülj kevesebbet!
 
Hiszed vagy sem, az, hogy felállsz a székből, izmok egész sorozatát mozgatja meg, csak az számít, hogy egyenesen állj fel és kihúzd magad, tehát legyen helyes a testtartásod. Célozd meg azt, hogy minél kevesebbet dolgozz ülve, inkább sétálj fel és alá, menj és látogasd meg a kollégákat, ahelyett hogy telefonálnál, vagy e-maileznél, és lehetőség szerint a rövidebb találkozókon, megbeszéléseken is álldogálj.
 
Ha magas sarkúban mész az irodába, hazafelé húzz edzőcipőt!
 
A különböző típusú cipők különböző funkciókat hivatottak ellátni. Az edzőcipőket direkt úgy tervezték, hogy megtámasszák, alápárnázzák a lábfejet, és fenntartsák annak természetes állapotát, a magas sarkaknak köszönhetően pedig a lábad csodásnak tűnik. Érthető, hogy mindkettő egyformán jelentős szerepnek örvend, épp ezért lényeges, hogy akár a nap folyamán is váltogasd a lábbeliket, természetesen a megfelelő stílussal passzintva.
 
Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

Harcolj vízzel a cellulitisz ellen!

 

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Hurrá! Megújult a kedvenc életmód magazinod!

Hurrá! Megújult a kedvenc életmód magazinod!

Március 20-tól kapható az első Well&fit magazin, ami szuper tanácsokkal, self-coaching tippekkel és sikertörténetekkel vár téged!

Így eddz, ha esküvőre készülsz

Három hónapos szuperhatásos edzésterv, hogy elérd a bombaalakot a nagy napra.

30 perces otthoni edzés a garantált fogyásért

Ha heti párszor letolod, biztosan leolvasztja rólad a zsírt!

Ez a 3 étkezési szokás segít a fogyásban

Lassan itt a bikiniszezon, ha szeretnél bombaalakot a nyári időszakra, akkor ideje változtatni!

Így lehet lapos a hasad a profik szerint

Kitartó munkával örökre megszabadulhatsz a felesleges párnáktól és az úszógumitól!