2010.08.19.@ 16.08

Túlélőkalauz parlagfű szezon idejére

Javában tart a pollen szezon, a csalánfélék virágporának koncentrációja ugyan lassan csökken, de ezzel párhuzamosan erősödik a leggyakoribb és legtöbb panaszt okozó allergén növény, a parlagfű pollenszórása.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

A legtöbben már felkeresték szakorvosukat és a szükséges gyógykezelések megkezdésével, felkészülten várják az előttük álló időszakot. Dr. Balogh Katalin, allergológus segítségével most bemutatjuk azokat az egyszerű praktikákat, melyek segítségével a mindennapok még könnyebbé tehetőek.

Legyünk naprakészek!
 
Pollenallergiások számára különösen fontos, hogy ismerjék, mely időszakban virágzik az a növény, amely az allergiás tüneteket okozza. A pollennaptár mellett érdemes folyamatosan nyomon követnünk az aktuális pollenhelyzetet, az időjárás változásával bizonyos növények virágzása korábbra, vagy későbbre is tolódhat.
 
Szellőztetés és légkondi
 
Amíg az allergén növény magas koncentrációban van jelen a levegőben, a lakásban tartsuk inkább zárva az ablakokat. A szellőztetést ne reggel 5 és 10 óra közé időzítsük, a pollenkoncentráció ugyanis ebben az időben a legmagasabb. Pollenszezonban ideális megoldást jelenthet, ha a szellőztetést és a lakás levegőjének hűtését egyaránt légkondicionáló segítségével oldjuk meg. A készülékek használata során azonban mindig ügyeljünk a tisztítási előírások betartására, a szűrőket és légcsöveket tisztítsuk rendszeresen. Ennek hiányában ugyanis a készülékben megtelepedő penészgomba és por számos egyéb kellemetlen tünetet provokálhat.
 
Utazás közben
 
Autóban történő utazás közben is tartsuk zárva az ablakokat és használjuk a belső keringetésű, pollenszűrővel ellátott légkondicionálót. A berendezést rendszeres időközönként tisztítsunk, és ne feledkezzünk meg a szűrő időközönkénti cseréjéről sem. Vonaton, buszon üljünk háttal a menetiránynak, hogy a huzat ne az arcunkba hordja a polleneket.
 
Házi praktikák
 
Allergiások számára ajánlott az esténkénti hajmosás, így megelőzhetjük, hogy az éjszaka folyamán a hajunkról a párnánkra tapadt polleneket lélegezzük be, ezzel is nehezítve a nyugodt, pihentető alvást. Ez okból érdemesebb, ha nyáron nem a szabadban teregetünk, a frissen mosott, nedves ruhákon ugyanis könnyedén megtapadnak a pollenek, így a ruha viselése közben ismét fokozottan jelentkezhetnek a tünetek.
 
Sport pollenszezon idején
 
Természetesen allergiás betegséggel sem kell lemondanunk a mozgás öröméről, de ajánlott a külső környezeti tényezőket figyelembe vennünk, mivel a magas pollenszám fizikai terhelés hatására könnyen rohamot provokálhat. A pollenkoncentráció nem csak reggel 5 és 10 óra között, de száraz, meleg, szeles időben is különösen magas, a szabadtéri programok, sportolás tervezésénél célszerű ezt is figyelembe vennünk.
 
Az időjárás és a napszak megválasztása mellett érdemes beszereznünk allergia maszkot például futáshoz, de hasznos lehet fűnyírás közben is a pollenek kiszűrésére. Szabadban való sportolás közben a tünetek csökkentésében segítségünkre lehet, ha olyan területet választunk, ahol kevesebb fa van és futás közben az orrunkon vesszük a levegőt. Különösen magas pollenszám esetén inkább válasszuk az tiszta, allergénektől mentes edzőtermet.
 
Allergiás asztma esetén különösen jótékony hatású lehet a rendszeres úszás, melynek segítségével nem csak az állóképesség, de a nyugalmi légzésfunkció is javítható. Pollenallergiások ügyeljenek arra, hogy a golfozás, vagy futball rohamot válthat ki, különösen, ha közvetlenül fűnyírás után végezzük ezeket a sportokat.
 
Az edzések megkezdése előtt érdemes szakorvos tanácsát kérnünk, aki segítségünkre lehet a megfelelő sportág kiválasztásában is. A rendszeresen végzett fizikai terhelés mellett szükség lehet a korábbi gyógyszeres kezelés módosítására is, ahhoz, hogy biztonságban és panaszmentesen végezhessük az edzéseket.
 

Hogyan ápolja lábait egy strandolással vagy sétával töltött nap után? (x)

Ez a nyár talán nem egészen úgy alakul, ahogy korábban tervezte, mégis számos olyan tevékenységet végezhet, amelyeket a nyári feltöltődés érdekében be szokott vetni. Végtére is, szabadságon van!

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Ezért hízol eleinte csak a tested bizonyos területeire

Ezért hízol eleinte csak a tested bizonyos területeire

Te is észrevetted már, hogy így van? Ez a magyarázat rá!

A legjobb nyújtások menstruációs fájdalmakra

5 szuper nyújtást mutatunk, amivel búcsút inthetsz a görcsöknek. Nem kell hozzá más, csak a kedvenc párnád!

„Minden reggel 10 percet nyújtok, így változott meg az életem”

Soroljuk a pozitív hatásait a reggeli nyújtásnak!

Egészségtelen alsóneműben aludni?

Ezt minden lánynak el kellene olvasnia!

Döbbenetes, hány éves valójában ez a nő

A lánya 26 éves, ő pedig kb. 20-nak néz ki. Zavar a rendszerben? És még nem is láttad a róla készült képet!

Mihalik Enikő félmeztelen strandolós fotója tarol a neten

És akkor Mihalik Enikő ellopta a show-t a Balaton elől!

Kanye West indul az amerikai elnökválasztáson, ez állhat a háttérben

Mert az Egyesült Államoknak ugye pont rá van szüksége…

Meghan és Harry hivatalosan is távolabb kerültek a királyi családtól

És ezzel bebizonyították, hogy akkor sem csinálnák vissza az egészet, ha lehetne…

4 szuper film a vasárnap esti lustálkodáshoz

Húzós hétvégéd volt? Mutatjuk a filmeket, amikkel rápihenhetsz a hétre!

Ilyen érzés a pasiknak, amikor egy nő segédeszközt használ szex közben

Arról nem is beszélve, ha rákanyarodsz előtte az önkielégítésre is.

Filmek, amik egy botrány miatt el sem jutottak a moziig

Megdöbbentő sztorik következnek!

Ezek a sztárok majdnem tönkretették a karrierjüket egy poszttal

Néhány meggondolatlan karakter, és az internet haragja maga alá temet...