2010.09.17.@ 11.09

Pilates, Callanetics, jóga – melyik illik hozzád?

Ma már számos olyan mozgásforma létezik, amellyel a mindennapokban is megőrizheted a testi-lelki egyensúlyod. De honnan tudhatod, hogy mely irányzat a megfelelő számodra?

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Egy amerikai pilates és callanetics oktató, valamint egy jógatanár ismertetője alapján eldöntheted, hogy a különböző, ám annál hatásosabb mozgásformák közül melyiknek válj lelkes hódolójává.

Pilates

Mire összpontosít?
A Pilates-szel visszaállítható a természetes egyensúly, mivel egyszerre fókuszál az elmére és a testre. A technikát Joseph Hubertus Pilates fejlesztette ki, aki ötvözte a legfontosabb keleti és nyugati hagyományokat, tulajdonképpen „összekeveri” a testet és a szellemet, egységként tekint rájuk, amelyek teljes harmóniában működnek együtt. A keleti megközelítés a nyugalmat hangsúlyozza, míg a nyugati a mozgást emeli ki, ám a Pilates mind a kettőt egyszerre hozza el.

Az órák
Az órák változatosak, de ez természetesen függ az oktató stílusától is. Nincsenek drasztikus, gyors mozdulatok, a nehéz súlyok sem a Pilatesen kerülnek elő, és a sorozatok is stratégiailag vezéreltek. Az órák általában magukban foglalnak egy bemelegítést, gyorsabb iramú nyújtást, majd ezt a kitartandó pózok szériája követi, amelyek viszont egyenletes ritmusban kivitelezendők. Minden alkalmat nyújtás zár.

Eredmények
A test erősebbé, ügyesebbé válik, az izmok pedig megnyúlnak. A fizikai és a mentális erő, csakúgy, mint a kitartás, fokozódik, így ez a mozgásforma mindazoknak ideális, akik stresszes életet élnek. A Pilatesszel enyhíthetsz a hátfájáson, javíthatsz az izmok rugalmasságán, és még mozgékonyabb leszel. A gyakorlatok elősegítik a belső szervek optimális működését, stimulálják a vérkeringést, oxigénnel töltik meg a véráramlatot, hatásukra endorfin szabadul fel, amelyeknek köszönhetően jól érzed magad a bőrödben.

Neked való?
Bárki kipróbálhatja a Pilatest, aki a mozgás terén szeretne valami újdonságot, vagy ha csak az aktivitási szintjét szeretné emelni.

Callanetics

Mire összpontosít?
A Callanetics megdolgozza a tested, és javítja a tartásod is, így a természet által felállított korlátok között alakíthatod a testfelépítésed. Callan Pinckney és Lotte Berk fejéből pattant ki a mozgásforma ötlete, ami könnyed mozdulatokat tartalmaz, amelyek nem fejtenek ki erős nyomást vagy feszítést az ízületekre. A Callanetics a legmélyebben húzódó izmok edzését is biztosítja, nyújtja, és ellazítja azokat. A precíz pozíciók, az apró mozdulatok és a sok ismétlés aktiválja az izomsejteket, miközben nyúlnak is az izmok, flexibilisebbé is válnak.

Az órák
Minden gyakorlat harmóniában van a test anatómiájával. A mozdulatok különböző izomcsoportokat munkálnak meg, de az éppen nem dolgozó testrészek pihennek. Szó szerint tetőtől talpig átmozgat, egyik porcikád sem ússza meg! A Callanetics óra alatt a pulzus 60-80 százalékkal emelkedik, így aerob mozgásként is tekinthetünk rá, és ha az óra főbb szakaszait hatékonyan állítják össze, tehát ha a mozdulatok helyesen követik egymást, a pulzusod jóval tovább is magasabb szinten marad.

Eredmények
A Callanetics-szel megtanulsz figyelni a testedre, az elméd, a lelked és az érzelmeid hű társaként elfogadni. A Pilates és a Callanetics által elérhető eredmények hasonlóak, viszont ha a Callaneticset rendszeresen űzöd, egy idő után akár két számmal kisebb ruhát ölthetsz fel, anélkül, hogy egy árva kilót is leadnál, hiszen a test egész felépítése változik meg.

Neked való?
Ha nem élvezed az edzőtermi mozgást, kísérletezz a Callanetics-szel! Bárki alkalmazhatja ezt a módszert, aki elejét akarja venni a csontritkulásnak, megbirkózna az elhízottsággal, valamint orvosolná a hátfájást, illetve az ízületek túlzott igénybevételét.

Jóga

Mire összpontosít?
A jóga bővelkedik a hagyományokban, több ezer éves múltra tekint vissza. Nagyszerű edzés a testnek, de az elmére és a lélekre is jó hatással van. Olyan pózokat ismertet meg veled, amelyeknek köszönhetően erősebb, hajlékonyabb, ugyanakkor szívósabb leszel. A palettán előfordulnak a kardiovaszkuláris gyakorlatok mellett légzési gyakorlatok a relaxációért, míg a programot egy rövid meditáció zárja az öntudatra ébredés és a lelki felfrissülés jegyében. Ha helyesen oktatják, a jóga egy testi-szellemi utazás, ahol gyarapodunk, és mentálisan felébredünk.

Az órák
Az órák sokszínűek lehetnek, attól függően, hogy melyik jógairányzatot próbálod ki. Egy átlagos óra légzési gyakorlatokkal veszi kezdetét, majd következnek a különböző ászanák és zárásként a meditáció. Az edzés első része maga a fizikai kihívás, amelyet aztán levezető jellegű, lazább gyakorlatok követnek, így hozva egyensúlyba a testet. A jóga fontos ismertetőjegye, hogy ha valamit megcsinálunk jobb oldalra, azt balra is végre kell hajtani, tehát mindkét oldal meg lesz dolgozva.

Eredmények
Fizikai szinten elérheted, megőrizheted az ideális testsúlyt, test-tudatosabbá válsz, ugyanakkor az egyensúlyérzékedet is fejleszti. Megteremti a testünkben működő különböző rendszerek egyensúlyát, összhangba hozza a légző-, az ideg- és az endokrinrendszert (különböző belső elválasztású mirigyek). A spiritualitás tekintetében a jóga elősegíti a hatékony meditációt, a jógával együtt egy egész filozófiát sajátítasz el, és egy egészséges életstílust alakítasz.

Neked való?
Az embereknek szükségük van olyan tevékenységekre, amivel enyhítnek a stresszen, valami olyasmire, amivel érzelmileg és fizikailag is jobban érezhetik magukat, mindeközben élvezik is azt, amit csinálnak, és a jóga pont egy ilyen tevékenység. Ha olyan edzést szeretnél, amely meghozza a kívánt eredményt, de nem akarsz vért izzadni közben, ugyanakkor érezni akarod, hogy égeted a kalóriákat, akkor a jógát pont neked találták ki. De ha igazi próbatételre vágysz, irány egy vinyasa vagy bikram jóga óra, és garantált, hogy a szervezetedben lévő összes méreganyag távozik.

Fotó: NorthFoto

Kapcsolódó cikkek:

Ne csak a külsőd legyen vonzó – ápold magad a láthatatlan helyeken is!

A leggyakoribb egészségtelen étkezési szokások

Számtalan kedvező ajánlat a Cosmopolitan AKCIÓI között!

Címkék: callanetics hozzád illik jóga melyik pilates

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

6 sztár, akiknek sokkolóan fura alvási szokásai vannak

6 dolog, ami tiltólistás a Tinder profilodon a szakértők szerint

A túl kevés, de a túl sok infó is okot adhat a srácnak, hogy balra húzzon.

Kiderült: Britney Spears mentálisan olyan, mintha kómában lenne

Aggasztó hírek érkeztek az énekesnőről.

Gyere és utazz velünk vissza a ragyogó 20-as évekbe az ARTDECO legújabb őszi/téli kollekciójával! (x)

Az ARTDECO bemutatja új, ragyogóan szép őszi-téli smink kollekcióját, ami a Golden Twenties nevet kapta.

Ez a legfinomabb gluténmentes süti, amit most azonnal ki kell próbálnod

Köszönj szépen az új legjobb barátodnak, az epres banánkenyérnek!

A méhnyakrák 6 korai jele

Egy kis odafigyelés és egy néhány perces vizsgálat életet menthet!

7 egészségtelen szokás, amit elkövetsz az ágyban, és nem is tudsz róla

Az ágyat két dologra találták ki. És ha nem ezt a két dolgot csinálod benne, akkor hatalmas hibát követsz el!

Te észreveszel valami nagyon furcsát Chris Evans felsőtestén?

Most jött el az idő, hogy hasznosan töltsd a szünetedet: kávét a kézbe, szemeket Chris Evans csodás felsőtestére!

7 sztár, aki büszkén vállalja, hogy önmegtartóztatást gyakorolt

Meg fogsz lepődni, hogy kik szerepelnek a listán!

Rihannának bocsánatot kellett kérnie a rajongóktól

Nagyon kínos baki történt a divatbemutatóján!

Így ápolta Kim Kardashian a koronavírusos férjét

Merthogy Kanye West is elkapta a vírust.