2010.09.21.@ 16.09

Előzd meg a menedzserbetegség kialakulását!

Az állandó fejfájás, a koncentrációzavar, sőt, a nemi teljesítőképesség hanyatlása is a stresszterhelt ülőmunka nem kívánt velejárója lehet. A számos munkavállaló mindennapjait megkeserítő, ún. menedzserbetegség azonban kellő odafigyeléssel: kiegyensúlyozott étkezéssel, valamint rendszeres mozgással és testi-szellemi pihenéssel megelőzhető.

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Az őszi szezon nemcsak az iskolásoknak jelent nagy kihívást: a legtöbb iparág ugyanekkor kapcsol maximális üzemmódba – nem kímélve a sokat dolgozó és rendkívüli stresszhatásoknak kitett munkavállalókat. Ilyenkor egyre gyakoribb panaszként jelentkezik a dolgozóknál a reggeli rosszullét és gyengeség, amelyek hátterére orvosi laboratóriumi vizsgálatokat követően sem tudnak sok esetben pontos diagnózist felállítani. Ahogyan a modern orvostudomány mind nagyobb hangsúllyal veszi figyelembe a biológiai elméleteken kívül a pszichológia és a szociológia vívmányait is, az emberek körében egyre inkább ismertté vált egy olyan legyengült állapot, amely hagyományos biológia tesztekkel nem mutatható ki, viszont számos testi és szellemi bántalom lehet a velejárója. A sokak által csak menedzserbetegségként emlegetett állapotot „harmadlagos állapotnak”, vagy más néven „szub-optimális egészségnek” nevezték el.

A világ lakosságának nagyjából fele küzd e problémával, jellemzően a városi, irodai dolgozó. A szub-optimális egészség az állandó fáradtság, az étvágytalanság, a fejfájás, az alvászavar, a depresszió, a koncentrációs zavarok, a kiégés-szindróma és a nemi teljesítőképesség csökkenésének kiváltója is lehet. A megelőzési módszerek közül az alábbiak a leghatékonyabbak:
 
• A megelőzés első feltétele a kiegyensúlyozott étkezés: a hagyományos kínai orvoslás tapasztalatai szerint reggel 7-9 óra között legerősebbek az emésztési funkcióink, ekkor kell biztosítanunk szervezetünk számára a szükséges aminosavakat és vitaminokat. Immunrendszerünk erősítésére szedhetünk étrend-kiegészítőket is.
 
• Jó minőségű alvás: az optimális alvás érdekében feküdjünk le minél hamarabb; idegrendszerünk számára a legjobb minőségű pihenést este 10 és hajnali 1 óra között tudjuk biztosítani. Eközben regenerálódik leginkább a májunk is, immunrendszerünk ilyenkor erősödik a legjobban, másnapi energiánk is ilyenkor termelődik.
 
• A jó közérzet és a jókedv fenntartása: a hosszú irodai ülőmunkát gyakran szakítsuk meg rövid szünetekkel. Kávészünet helyett tartsunk gyakran zöldtea- és szűzteaszünetet, ami nemcsak tisztítja és méregteleníti a szervezetet, de frissítő hatással is van agyunkra, serkenti a vérkeringést és a szellemi funkciókat. Az akupresszúrás technika is segíthet a depresszió ellen: hüvelykujjunkkal függőlegesen masszírozzuk a két mell közötti részt 20-szor egymás után, naponta kétszer. Nyomjuk meg a mellkasunk középső részét hüvelykujjunkkal 20-szor, majd könnyedén ütögessük meg öklünkkel ugyanezt a helyet 5-ször. A másik kezünkkel ismételjük meg a mozdulatsort. A terület finom masszírozásával boldogsághormon szabadulhat fel.
 
Szívvédő masszázs:
 
• Jobb kezünk hüvelykujjával nyomjuk meg 10-szer a bal hónalj alatti inakat, ha zsibbadást érzünk, akkor hatásos.
 
• Ugyanezzel a kezünkkel ütögessük meg a bal karunkat fölülről belülről lefelé 20-szor, egyenletes közöket hagyva karunkon. 
 
• Ismételjük meg ezt a mozdulat sorozatot a másik kezünkkel a jobb karon.

Forrás: Dr. Chen Patika

 

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Kiderült, hánykor a legegészségesebb reggelizni

Kiderült, hánykor a legegészségesebb reggelizni

Megiszod reggel a kávéd, de a reggelit nem bírod leerőltetni mellé? Vagy épp ellenkezőleg, evés előtt ki sem bírsz lépni a lakásból? Hát, most kiderül, melyik szokás az egészségesebb!

Ezért van kellemetlen illatod odalent mensi után

Nem csak alatta, de utána is megváltoznak délen a dolgok. Viszont van egy jó hírünk, tehetsz a kellemetlenségek ellen!

Gyorskaja-diétával fogyott 80 kilót, most álompasi

Elképesztő sztorit mesélt ez a pasi, aki 175 kilónál is többet nyomott, amikor rájött, ideje változtatni. Mostanra olyan jól néz ki, hogy talán fel sem ismered az új fotóin!

Izmai miatt bántja ezt a nőt az Instagram

Annyira kigyúrta magát, hogy a legtöbb pasinál is sokkal erősebb. Ez viszont nem jön be mindenkinek, szegény nagyon durva kritikákat kap…

Csokit evett, mégis lefogyott

A csokoládé kerül az elsők között a tiltólistádra, ha diétázni kezdesz? Ez a lány nem mondott le róla, mégis elérte a tökéletes formáját. A titkáért olvass tovább!

„1 hónap alatt megváltoztatta ez a diéta az életemet”

Kíváncsi vagy, mi történhet, ha 21 napra átállsz a ketogén diétára? Ez a szerkesztő csajszi elmesélte az élményeit, hátha másoknak is tud segíteni a sztorijával.

A sok szex megváltoztatja a vaginád alakját?

Tényleg kitágul ott lent, ha túl sokat szexelsz? És az igaz, hogy a túl tisztálkodás árt? Eláruljuk, mi az igazság az öt leggyakoribb intim tévhittel kapcsolatban!

5 ok, amiért pattanások jelenhetnek meg a fenekeden

Lehet, hogy ciki és kínos, de hidd el, nem csak veled történik meg. Tudd meg, mi okozhatja!

Nem hiszed el hány éves ez a nő

A dizájner körülbelül 20 évet tagadhatna le, annyira fiatalos a bőre, kíváncsi vagy hogy csinálja?

A körmeiről derült ki, hogy rákos ez a lány

A körmeid egészsége nem csak azért szuperfontos, hogy jól mutasson rajta az új trendi mani, hiszen akár olyan súlyos betegségekről is árulkodhat, mint a rák.

A sztárok klinikáján halt bele az anyuka a fenékplasztikába

A fiatal nő egy olyan kórház műtőasztalán hunyt el, ahol a brit valóságshow-k sztárjai szokták kezeltetni magukat. Borzalmas, ami történt!

„Ilyen okoseszközzel fogytam 45 kilót”

Megdöbbentő sztori járta be a netet egy fiatal lányról, aki egy különleges alkalmazásnak köszönheti, hogy búcsút inthetett a súlyfeleslegének! Kíváncsi vagy, melyik volt az?

„Ez történt, amikor teljesítettem a 4 liter víz kihívást”

Tuti, már ezerszer hallottad, hogy igyál sok folyadékot, de azért 4 liter kicsit túlzásnak tűnik, igaz? Kiderült, milyen hatással van ennyi víz a testedre!