2010.09.21.@ 16.09

Előzd meg a menedzserbetegség kialakulását!

Az állandó fejfájás, a koncentrációzavar, sőt, a nemi teljesítőképesség hanyatlása is a stresszterhelt ülőmunka nem kívánt velejárója lehet. A számos munkavállaló mindennapjait megkeserítő, ún. menedzserbetegség azonban kellő odafigyeléssel: kiegyensúlyozott étkezéssel, valamint rendszeres mozgással és testi-szellemi pihenéssel megelőzhető.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Az őszi szezon nemcsak az iskolásoknak jelent nagy kihívást: a legtöbb iparág ugyanekkor kapcsol maximális üzemmódba – nem kímélve a sokat dolgozó és rendkívüli stresszhatásoknak kitett munkavállalókat. Ilyenkor egyre gyakoribb panaszként jelentkezik a dolgozóknál a reggeli rosszullét és gyengeség, amelyek hátterére orvosi laboratóriumi vizsgálatokat követően sem tudnak sok esetben pontos diagnózist felállítani. Ahogyan a modern orvostudomány mind nagyobb hangsúllyal veszi figyelembe a biológiai elméleteken kívül a pszichológia és a szociológia vívmányait is, az emberek körében egyre inkább ismertté vált egy olyan legyengült állapot, amely hagyományos biológia tesztekkel nem mutatható ki, viszont számos testi és szellemi bántalom lehet a velejárója. A sokak által csak menedzserbetegségként emlegetett állapotot „harmadlagos állapotnak”, vagy más néven „szub-optimális egészségnek” nevezték el.

A világ lakosságának nagyjából fele küzd e problémával, jellemzően a városi, irodai dolgozó. A szub-optimális egészség az állandó fáradtság, az étvágytalanság, a fejfájás, az alvászavar, a depresszió, a koncentrációs zavarok, a kiégés-szindróma és a nemi teljesítőképesség csökkenésének kiváltója is lehet. A megelőzési módszerek közül az alábbiak a leghatékonyabbak:
 
• A megelőzés első feltétele a kiegyensúlyozott étkezés: a hagyományos kínai orvoslás tapasztalatai szerint reggel 7-9 óra között legerősebbek az emésztési funkcióink, ekkor kell biztosítanunk szervezetünk számára a szükséges aminosavakat és vitaminokat. Immunrendszerünk erősítésére szedhetünk étrend-kiegészítőket is.
 
• Jó minőségű alvás: az optimális alvás érdekében feküdjünk le minél hamarabb; idegrendszerünk számára a legjobb minőségű pihenést este 10 és hajnali 1 óra között tudjuk biztosítani. Eközben regenerálódik leginkább a májunk is, immunrendszerünk ilyenkor erősödik a legjobban, másnapi energiánk is ilyenkor termelődik.
 
• A jó közérzet és a jókedv fenntartása: a hosszú irodai ülőmunkát gyakran szakítsuk meg rövid szünetekkel. Kávészünet helyett tartsunk gyakran zöldtea- és szűzteaszünetet, ami nemcsak tisztítja és méregteleníti a szervezetet, de frissítő hatással is van agyunkra, serkenti a vérkeringést és a szellemi funkciókat. Az akupresszúrás technika is segíthet a depresszió ellen: hüvelykujjunkkal függőlegesen masszírozzuk a két mell közötti részt 20-szor egymás után, naponta kétszer. Nyomjuk meg a mellkasunk középső részét hüvelykujjunkkal 20-szor, majd könnyedén ütögessük meg öklünkkel ugyanezt a helyet 5-ször. A másik kezünkkel ismételjük meg a mozdulatsort. A terület finom masszírozásával boldogsághormon szabadulhat fel.
 
Szívvédő masszázs:
 
• Jobb kezünk hüvelykujjával nyomjuk meg 10-szer a bal hónalj alatti inakat, ha zsibbadást érzünk, akkor hatásos.
 
• Ugyanezzel a kezünkkel ütögessük meg a bal karunkat fölülről belülről lefelé 20-szor, egyenletes közöket hagyva karunkon. 
 
• Ismételjük meg ezt a mozdulat sorozatot a másik kezünkkel a jobb karon.

Forrás: Dr. Chen Patika

 

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Ezek a sztárok megmutatták, hogyan néz ki egy női test valójában a szülés után

Ezek a sztárok megmutatták, hogyan néz ki egy női test valójában a szülés után

Jöttek, kipukkasztották az illúziókat és taroltak.

3 vacsoraötlet, amit a diétád is imádni fog

Ráadásul nem is nehéz elkészíteni őket!

Szülés utáni problémák… Már csak ez hiányzott!

A szülés utáni hormonváltozás következtében könnyen kialakulhat hüvelyszárazság.

Hüvelyi problémák: ne téveszd össze a hüvelyszárazságot a fertőzésekkel!

Egy nő életminőségén meglehetősen sokat ronthat, ha a szexuális életét vagy az intim területeit érintő zavarok jelentkeznek. A hüvelyfertőzéseken kívül a hüvelyszárazság is megnehezítheti a nők életét, ráadásul ezeket sokan teljesen összekeverik, ami még több kellemetlenséget okozhat.

Hüvelyszárazság fiatal lányoknál?

A fiatal lányok sokszor nem is a hüvelyszárazság, hanem valamely más probléma miatt fordulnak nőgyógyászhoz segítségért, és csak később derül ki, hogy a panaszaik valójában a hüvelyszárazsággal függenek össze.

Ezeknek a diéta trükköknek köszönheti Meghan, hogy bomba formában van

Meghan mindig is szenvedélyes képviselője volt az egészséges életmódnak – most összeszedtük a legjobb tippjeit!

7 érdekesség a vagináról, amiről a nők azt kívánják, bárcsak előbb tudták volna

A csajok a Buzzfeeddel osztották meg névtelenül a tudásukat, hogy te is tutira minden szükséges infó birtokában lehess!

5 hatásos gyakorlat, ha a derekad a gyengéd

Garantáltan imádni fogod a végeredményt!