2010.09.30.@ 11.09

Időzíts helyesen az étkezésben is!

A jó időzítés nem csak arra korlátozódik, hogy akkor botlasz bele a volt pasidba, amikor szívdöglesztően nézel ki. Az is lényeges, hogy a biológiai óránk is pontosan pörögjön. Megfigyeljük a belső, 24 órás időmérőnket, amely kontrollálja a napi ritmusunkat, irányítja az érzelmeinket, a szellemi éberségünket, az izmaink erősségét és az energiaszintünket is. Biztos lehetsz benne, hogy tényleg mindennek megvan a maga ideje.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

07:30 Itt az ideje: a felkelésnek

Brit tanulmányok arra a következtetésre jutottak, hogy azoknak, akik reggel 7:21 előtt pattannak ki az ágyból, magasabb a nap folyamán a stresszhormon kortizol szintje, mint azoknál, akik kilenc perccel később kelnek. Tehát, ha megteheted, időzítsd az ébredést 7:30 környékére.
 
08:00 Itt az ideje: a szénhidrátok fogyasztásának
 
Ilyenkor az agyat elárasztja egy neuropeptid nevű szerves vegyület, amely felkorbácsolja a szénhidrátok utáni vágyakozást. Például egy tálka zabkásával egészen ebédig jóllakottnak érezheted magad.
 
09: 00 Itt az ideje: egy könnyű edzésnek
 
A korán kelő mozogni vágyók megtapasztalhatják a mozgás örömeit, hiszen a hangulatukat 50 százalékkal pörgeti fel az edzés, míg azoknál, akik este keresik fel az edzőtermet, ez az érték csak 20 százalék. Ragaszkodj az olyan mozgásformákhoz, amelyek nem megterhelőek, mint az úszás, mivel ilyenkor az izmok még nincsenek kellően bemelegedve.
 
10:00 Itt az ideje: a vizsgának
 
A rövid távú memória, a logikai készség és a koncentrációs képesség a csúcspontján van, és ez így is marad délig, szóval ez a legmegfelelőbb időpont a munkahelyi prezentációd megtartására is. A téli vizsgaidőszakban törekedj rá, hogy a megmérettetések tíz és tizenkettő közé essenek.
 
13:00 Itt az ideje: az ebédnek
 
Ez idő tájt a májenzimek teljes sebességre kapcsolnak, ezért tör rád a farkaséhség. Kerüld el az ebédet követő energiapangást úgy, hogy alacsony glikémiás indexszel bíró ételeket választasz, vagyis tésztát, mogyorót, vagy egy teljes kiőrlésű zsemlét.
 
14:00 Itt az ideje: a gyantázásnak
 
A fájdalomküszöböd ilyenkor szupermagas, ekkor érdemes gyantáztatni, vagy beülni a fogorvos rettegett székébe. De például a szemöldökszedést, vagy a kozmetikusnál tett látogatást is ekkor ajánlott megejteni.
 
16:00 Itt az ideje: a dolgozatra, vizsgára való felkészülésnek
 
Az elemző munkát időzítsd a nap korai szakaszára, míg azok a feladatok, tananyagok, amelyek hosszadalmas tanulást igényelnek, vagy fontos őket felülvizsgálni, délután felé kerüljenek elő. Ezt az időszakot használd arra, hogy átfusd az aznapi feladataidat, nehogy hiba maradjon benne, vagy tanulj a közelgő vizsgára.
 
18:00 Itt az ideje: egy kemény edzésnek
 
A tested délután négy és hét óra között a legerősebb, leggyorsabb és a leghajlékonyabb is, tehát veselkedj neki egy nehéz jógapóznak, vagy fuss egy kiadósat.
 
21:00 Itt az ideje: a lazításnak
 
Engedj a természetes fáradtságnak! Valamennyi élénkséget igénylő tevékenységet tedd át másnapra, és lazítás gyanánt olvass egy jó könyvet.
 
22:00 Itt az ideje: a szenvedélyes együttlétnek
 
A libidód este tíz és éjjel egy óra között hág a tetőpontjára, így ez az időszak igen népszerű a szerelmesek körében, és az sem elhanyagolható, hogy a legtöbb nő ilyenkor könnyebben éri el az orgazmust is.
 
23:00 Itt az ideje: a mély álomba szenderülésnek
 
Ekkor a szervezetben fokozottan termelődik a melatonin, amelynek hatására elálmosodsz, és mihamarabb nyugovóra akarsz térni. Fontos, hogy minden nap legalább hat-nyolc óra pihenésben legyen részed, hogy így újult erővel kezdj neki az újabb 24 órás pörgésnek.

Fotó: NorthFoto

Kapcsolódó cikkek:

Vigyázat: ezért köhöghetsz!

Számtalan kedvező ajánlat a Cosmopolitan AKCIÓI között!

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

140 milliót költött egy modell, hogy Kim Kardashianra hasonlítson

140 milliót költött egy modell, hogy Kim Kardashianra hasonlítson

Elképesztő, mennyi műtétet vállalt be, hogy olyan legyen, mint a popsikirálynő!

Ennyit kell sétálnod ahhoz, hogy beindítsd a fogyást

Gondban vagy azzal az újévi fogadalmaddal, hogy leadj pár kilót? Ne aggódj, eláruljuk, hány lépést kell megtenned érte!

Megdöbbentő előtte-utána fotót posztolt Tóth Vera

Ez a kép is bizonyítja, hogy rengeteget fogyott!

Halálra akarja enni magát a 317 kilós férfi

Nem tesz semmit azért, hogy változtasson az életmódján.

Élő Ken teljesen átoperáltatja az arcát

Az újabb műtét sorozatra azért is van szükség, mert a férfi vonásait már a reptéri arcfelismerők sem tudják értelmezni.

5 tipp, hogy feldobd az edzőtermi edzéseket

Mikor megvetted a bérleted, még szuper lelkes voltál, de a sokadik alkalom után már unod a kardiózást vagy a súlyok emelgetését… Ha magadra ismertél, ideje felráznod a fitnesz-rutinodat!

7 furcsa dolog, ami erősíti az immunrendszered

Nem győzöd kapkodni a C vitamin tabikat, mégis újabb körre bejelentkezett nálad a megfázás? Nem is sejted, milyen apró trükkökkel űzheted el messzire a kellemetlen vendéget.

Így sportolj, ha abszolút semmi időd mozogni

Ha kevés időd jut a sportolásra, akkor ezeket a tippeket imádni fogod!

Bizarr kihívás terjed a neten: Januhairy

Movember csajoknak – te kipróbálnád ezt a meghökkentő challange-et?

Ilyen ciki Photoshop bakit még nem láttál!

Egy divatcég annyira kínos képeket tett fel az oldalára, hogy még nézni is kellemetlen. Le mered csekkolni?

Így tartsd meg a fitt-fogadalmadat egész évben

Január első hetén még lelkesen edzel, de márciusban már sokszor elcsalod, nyáron pedig tényleg csak porosodik a sportszerkód? Idén másként lesz!

Madonnának hirtelen hatalmas lett a feneke

Ha eddig azt hitted, hogy Kim Kardashian letaszíthatatlan a popókirálynői trónról, akkor tévedtél. Csekkold Madonna trónbitorló képeit!

Ez lesz 2019 legmenőbb diétája

Állítólag a legkönnyebben betartható étrend! Te is kipróbálod?