2010.10.01.@ 11.10

Figyelj a munkád során az egészségedre!

A monitor előtti ücsörgés, a mozgásszegény életmód nagy terhelést jelent gerincednek, ezért fokozottan figyelned kell a helyes testtartásra. A Cosmo.hu segít neked, hogyan ülj egész nap kényelmesen, ám egészségesen!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Fáj a hátad, ropognak a csontok, sokszor van fejgörcsöd, és nap végére bedagad a lábad? Ezek a tünetek már egy kialakult betegséget jelenthetnek, ám napi 5-10 perces tornagyakorlatokkal megelőzheted, hogy komolyabb fájdalmaid legyenek.

Erősíts az irodában!

Ha erős a hátizmod, könnyebben tehermentesítheted gerincedet és izmaid rövidülését, nyúlását, valamint a gerincfájásokat pár perces tornával kivédheted!

1. gyakorlat: Állj fel egyenesen, engedd vállaidat előre, szorítsd össze a lapockád, mellkasod emeld ki, miközben felfelé nyújtózol a fejeddel. A gyakorlat közben nyomd talpadat a földhöz, és feszítsd meg erősen a fenekedet, combodat. Ezután helyezkedj terpeszállásba, két kezedet tedd csípőre, és egyenes háttal dőlj előre. Ülj a sarkaidra, nyújtózz előre, ameddig csak bírsz, majd lassan ereszkedj vissza a sarkadra, és ismételd ötször meg. Végül térdelj le, told fel derekadat, húzd be a hasad, és váltsd a két pózt a hasizmok segítségével.

2. gyakorlat: Állj fel egyenes tartásban, és kezeidet engedd le a tested mellett. Körözz vállaiddal 10-szer előre, majd ugyanennyiszer hátra. Írj le nagy köröket, és végezd lassan a gyakorlatot, majd ugyanígy a nyakaddal is körözz tízszer.

Cosmo-tipp: Alakítsd úgy munkakörnyezetedet, hogy minél gyakrabban kényszerülj felállni az asztaltól.

Szemezz, hogy jobban láss!

Sok tanulmány bizonyítja, hogy azok, akik legalább 10 percet pihennek óránként, sokkal gyorsabban és pontosabban dolgoznak azoknál, akik nem iktatnak be munkájuk során szünetet. Szemeid egy idő után vibrálnak a képernyőtől, vörösek, duzzadtak lesznek, és könnyeznek, ezért szánj elegendő időt látásod védelmére. Mozgasd szemeidet lassan jobbra, balra, fel és le, de nyakad ne mozogjon közben. Vállad legyen laza tartásban, és a mozdulat során lélegezz mélyeket. Ez a gyakorlat felfrissít, valamint a váll-és nyakgyakorlatok lazítják a szemizmokat.

Cosmo-tipp: Szemeid épsége miatt fontos a képernyő megfelelő távolsága, ami tőled legalább 70 centiméter. Ha ennél közelebb ülsz a monitorhoz, növeled az adrenalin termelődést szervezetedben

Dolgozz ergonomikus széken!

Mindig egyenes ülőkéjű széken ülj, hátad legyen megtámasztva, lábad érjen le a földre, és alsó lábszárad a padlóra merőleges legyen. A gép előtt úgy állítsd be a szék magasságát, hogy a képernyő felső széle szemmagasságba kerüljön, így nem kell nyújtogatni nyakadat és hátizmaidat sem. Kerüld a görgős széket, ami egyrészt balesetveszélyes, másrészt lehetőséget ad arra, hogy ide-oda csúszkálj, görnyedj, és egy oldalra terhelj, ami hosszú távon károsítja az izmokat és szöveteket.

Cosmo-tipp: Térdeplőszék (15.950 Ft – www.irodaiszekek.hu), RIM-Dauphin irodaszékek (www.irodavarazs.hu)

Egyensúlyozz párnával!

Tegyél párnát derekad és a széktámla közé, ha az ülőke nem támasztja kellőképpen gerincedet. A párna hasznos, hisz javítja a testtartást, trenírozza a gerincoszlop izmait, segíti a koncentrációt, és biztosítja az ülepi véráramlást. Egy másik változata, a dinamikus ülőpárna egyik oldala tüskés, a másik sima, így te döntheted el, melyik részét használd, hogy jól ülhess. A levegővel töltött, kerek párna speciális tartásjavító, erősíti a hátizmokat, és tehermentesíti a gerincet.

Cosmo-tipp: Gerinckímélő egyensúlyozó párna (3.490 Ft, www.stoci.co.hu), Dinamikus párna (6.200.-Ft, www.shophunter.eu), R-med ék alakú ülőpárna (6.999 Ft, www.r-med.com)

Pattogj labdával!

A fitneszlabda speciális gumiból készül, akár 300 kilót is elbír, de használata legfeljebb 4-6 órás időtartamra ajánlott. A fitball megakadályozza az izmok elmerevedését, hiszen a stabil ülés biztosításához bizonyos mértékű mozgatása izommunkára kényszerít, valamint segítségével megvalósítható a gerinc fiziológiás tartása. A fitball speciális anyaga lehetővé teszi, hogy igénybevétel során feszessége, mérete és alakja ne változzon meg, nagyobb terhelés során sem pukkad ki és nem ereszt le. Azonban fontos, hogy megfelelő méretűre fújd, és úgy ülj rá, hogy combod a talajjal párhuzamosan, vízszintesen helyezkedjen el.

Cosmo-tipp: Pro-form fittball szett (13.900 Ft, www.argep.hu), Domyos fitneszlabda (2.990 Ft, www.decathlon.co.hu), Gerinctorna fittball-on DVD (2.500 Ft, www.egeszsegbolt.hu)

Ha ezeket a gyakorlatokat minden nap elvégzed, időnként kimész a friss levegőre, és sok folyadékot iszol, emelkedik munkateljesítményed, üde leszel, és nem utolsósorban sokat teszel egészséged érdekében!

Nézd meg videónkat is a témában!

Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

Időzíts helyesen az étkezésben is!

Előzd meg a menedzserbetegség kialakulását!

Számtalan kedvező ajánlat a Cosmopolitan AKCIÓI között! 

Címkék: egészségedre! figyelj munkád! során

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Elképesztő, mennyit fogyott a royal esküvőre a hercegnő

Elképesztő, mennyit fogyott a royal esküvőre a hercegnő

Eugénia hercegnő hamarosan férjhez megy, és ahogyan a legtöbb menyasszony, ő is ledobott jó pár kilót a nagy nap előtt. Csekkold, milyen csini!

Eddz úgy, mint Kaley Cuoco

A színésznő alakja tökéletes, úgyhogy valószínűleg eléggé megéri, ha hallgatsz a tanácsaira. Nézd meg, ő hogyan csinálja!

Ezt a négy szabályt tartsd be, és könnyebb lesz a fogyás!

Nem kell rögtön extrém diétába kezdened, ha le szeretnél adni pár kilót, csak próbáld ki tippjeinket, és meglátod, így is megszabadulsz majd feleslegtől!

Ennyit lehet fogyni a legújabb fogyókúrás módszerrel

A bikinibody projekt már kipörgött, de ez nem jelenti azt, hogy ne rázódhatnál formába akár ősszel is. Most erre a fogyiverzióra esküsznek a legtöbben.

Hihetetlen, mi a legújabb mellnagyobbító őrület

Nagyon furcsa módszerek terjednek a neten, amik egytől egyig azt ígérik, hogyha kipróbálod őket, tuti nagyobbak lesznek a melleid. A következő trükk az egyik leghajmeresztőbb az összes közül!

Így kerüld el a délutáni kajakómát

2 óra után fizikai kihívást jelent a nyakadon tartani a fejed? Valószínűleg utolért a délutáni fáradtság, amit néhány trükkel messzire űzhetsz.

Kiderült: Ilyen a tökéletes vagina

A svájci kutatók több mint hatszáz nőt vizsgáltak meg, és meglepő dolgot derítettek ki a hüvellyel kapcsolatban.