2010.10.01.@ 11.10

Figyelj a munkád során az egészségedre!

A monitor előtti ücsörgés, a mozgásszegény életmód nagy terhelést jelent gerincednek, ezért fokozottan figyelned kell a helyes testtartásra. A Cosmo.hu segít neked, hogyan ülj egész nap kényelmesen, ám egészségesen!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Fáj a hátad, ropognak a csontok, sokszor van fejgörcsöd, és nap végére bedagad a lábad? Ezek a tünetek már egy kialakult betegséget jelenthetnek, ám napi 5-10 perces tornagyakorlatokkal megelőzheted, hogy komolyabb fájdalmaid legyenek.

Erősíts az irodában!

Ha erős a hátizmod, könnyebben tehermentesítheted gerincedet és izmaid rövidülését, nyúlását, valamint a gerincfájásokat pár perces tornával kivédheted!

1. gyakorlat: Állj fel egyenesen, engedd vállaidat előre, szorítsd össze a lapockád, mellkasod emeld ki, miközben felfelé nyújtózol a fejeddel. A gyakorlat közben nyomd talpadat a földhöz, és feszítsd meg erősen a fenekedet, combodat. Ezután helyezkedj terpeszállásba, két kezedet tedd csípőre, és egyenes háttal dőlj előre. Ülj a sarkaidra, nyújtózz előre, ameddig csak bírsz, majd lassan ereszkedj vissza a sarkadra, és ismételd ötször meg. Végül térdelj le, told fel derekadat, húzd be a hasad, és váltsd a két pózt a hasizmok segítségével.

2. gyakorlat: Állj fel egyenes tartásban, és kezeidet engedd le a tested mellett. Körözz vállaiddal 10-szer előre, majd ugyanennyiszer hátra. Írj le nagy köröket, és végezd lassan a gyakorlatot, majd ugyanígy a nyakaddal is körözz tízszer.

Cosmo-tipp: Alakítsd úgy munkakörnyezetedet, hogy minél gyakrabban kényszerülj felállni az asztaltól.

Szemezz, hogy jobban láss!

Sok tanulmány bizonyítja, hogy azok, akik legalább 10 percet pihennek óránként, sokkal gyorsabban és pontosabban dolgoznak azoknál, akik nem iktatnak be munkájuk során szünetet. Szemeid egy idő után vibrálnak a képernyőtől, vörösek, duzzadtak lesznek, és könnyeznek, ezért szánj elegendő időt látásod védelmére. Mozgasd szemeidet lassan jobbra, balra, fel és le, de nyakad ne mozogjon közben. Vállad legyen laza tartásban, és a mozdulat során lélegezz mélyeket. Ez a gyakorlat felfrissít, valamint a váll-és nyakgyakorlatok lazítják a szemizmokat.

Cosmo-tipp: Szemeid épsége miatt fontos a képernyő megfelelő távolsága, ami tőled legalább 70 centiméter. Ha ennél közelebb ülsz a monitorhoz, növeled az adrenalin termelődést szervezetedben

Dolgozz ergonomikus széken!

Mindig egyenes ülőkéjű széken ülj, hátad legyen megtámasztva, lábad érjen le a földre, és alsó lábszárad a padlóra merőleges legyen. A gép előtt úgy állítsd be a szék magasságát, hogy a képernyő felső széle szemmagasságba kerüljön, így nem kell nyújtogatni nyakadat és hátizmaidat sem. Kerüld a görgős széket, ami egyrészt balesetveszélyes, másrészt lehetőséget ad arra, hogy ide-oda csúszkálj, görnyedj, és egy oldalra terhelj, ami hosszú távon károsítja az izmokat és szöveteket.

Cosmo-tipp: Térdeplőszék (15.950 Ft – www.irodaiszekek.hu), RIM-Dauphin irodaszékek (www.irodavarazs.hu)

Egyensúlyozz párnával!

Tegyél párnát derekad és a széktámla közé, ha az ülőke nem támasztja kellőképpen gerincedet. A párna hasznos, hisz javítja a testtartást, trenírozza a gerincoszlop izmait, segíti a koncentrációt, és biztosítja az ülepi véráramlást. Egy másik változata, a dinamikus ülőpárna egyik oldala tüskés, a másik sima, így te döntheted el, melyik részét használd, hogy jól ülhess. A levegővel töltött, kerek párna speciális tartásjavító, erősíti a hátizmokat, és tehermentesíti a gerincet.

Cosmo-tipp: Gerinckímélő egyensúlyozó párna (3.490 Ft, www.stoci.co.hu), Dinamikus párna (6.200.-Ft, www.shophunter.eu), R-med ék alakú ülőpárna (6.999 Ft, www.r-med.com)

Pattogj labdával!

A fitneszlabda speciális gumiból készül, akár 300 kilót is elbír, de használata legfeljebb 4-6 órás időtartamra ajánlott. A fitball megakadályozza az izmok elmerevedését, hiszen a stabil ülés biztosításához bizonyos mértékű mozgatása izommunkára kényszerít, valamint segítségével megvalósítható a gerinc fiziológiás tartása. A fitball speciális anyaga lehetővé teszi, hogy igénybevétel során feszessége, mérete és alakja ne változzon meg, nagyobb terhelés során sem pukkad ki és nem ereszt le. Azonban fontos, hogy megfelelő méretűre fújd, és úgy ülj rá, hogy combod a talajjal párhuzamosan, vízszintesen helyezkedjen el.

Cosmo-tipp: Pro-form fittball szett (13.900 Ft, www.argep.hu), Domyos fitneszlabda (2.990 Ft, www.decathlon.co.hu), Gerinctorna fittball-on DVD (2.500 Ft, www.egeszsegbolt.hu)

Ha ezeket a gyakorlatokat minden nap elvégzed, időnként kimész a friss levegőre, és sok folyadékot iszol, emelkedik munkateljesítményed, üde leszel, és nem utolsósorban sokat teszel egészséged érdekében!

Nézd meg videónkat is a témában!

Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

Időzíts helyesen az étkezésben is!

Előzd meg a menedzserbetegség kialakulását!

Számtalan kedvező ajánlat a Cosmopolitan AKCIÓI között! 

Címkék: egészségedre! figyelj munkád! során

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Íme, a legújabb élő Barbie

Íme, a legújabb élő Barbie

A 19 éves csajszi 8000 fontot költött arra, hogy úgy nézzen ki, mint egy mesebeli lény.

Így gyógyult ki az anorexiából a lány, aki napi 8 órát edzett

Mutatunk neked egy újabb bizonyítékot arra, hogy a legmélyebb gödörből is van kiút!

Két hét alatt 5 kilót fogyhatsz a színválogatós diétával

A te újévi fogadalomlistádon is szerepel a fogyás? Akkor csekkold a legújabb őrületet, amivel könnyen megszabadulhatsz a felesleges kilóidtól!

Élő Ken undorító fotót posztolt plasztikai műtétéről

Figyelem! Tényleg nagyon gusztustalan, úgyhogy csak erős idegzetűeknek...

A világ legbutább ötletével állt elő ez a nő

Egy német modell elképesztő terveiről mesélt egy tévéműsorban.

Ezért figyelj oda arra, hányszor zuhanyozol egy héten

A nap végén már rohansz is a fürdőszobába, hogy csobbanj egyet? Ne siess annyira, mert nem biztos, hogy szükséged van rá…

140 milliót költött egy modell, hogy Kim Kardashianra hasonlítson

Elképesztő, mennyi műtétet vállalt be, hogy olyan legyen, mint a popsikirálynő!

Ennyit kell sétálnod ahhoz, hogy beindítsd a fogyást

Gondban vagy azzal az újévi fogadalmaddal, hogy leadj pár kilót? Ne aggódj, eláruljuk, hány lépést kell megtenned érte!

Megdöbbentő előtte-utána fotót posztolt Tóth Vera

Ez a kép is bizonyítja, hogy rengeteget fogyott!

Halálra akarja enni magát a 317 kilós férfi

Nem tesz semmit azért, hogy változtasson az életmódján.

Élő Ken teljesen átoperáltatja az arcát

Az újabb műtét sorozatra azért is van szükség, mert a férfi vonásait már a reptéri arcfelismerők sem tudják értelmezni.

5 tipp, hogy feldobd az edzőtermi edzéseket

Mikor megvetted a bérleted, még szuper lelkes voltál, de a sokadik alkalom után már unod a kardiózást vagy a súlyok emelgetését… Ha magadra ismertél, ideje felráznod a fitnesz-rutinodat!

7 furcsa dolog, ami erősíti az immunrendszered

Nem győzöd kapkodni a C vitamin tabikat, mégis újabb körre bejelentkezett nálad a megfázás? Nem is sejted, milyen apró trükkökkel űzheted el messzire a kellemetlen vendéget.