2010.10.06.@ 11.10

Így küzdd le az édesszájúságot!

Biztos veled is előfordult már, hogy délután leküzdhetetlen vágyat éreztél valami édesség iránt, vagy a vacsora után pusztítottál volna el egy tábla csokit, és ilyenkor bizony már-már vasakaratról kell tanúbizonyságot tenned. A Cosmo.hu segít, hogy könnyedén győzedelmeskedj az édességek felett!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Tartsd egyensúlyban!

Egy amerikai dietetikus meglátása szerint számtalan módja van az édes ételek utáni sóvárgásaink leküzdésének. Először is egyél több proteint! A szakértő ezt azzal magyarázza, hogy sokan nincsenek tisztában azzal, hogy az egyszerű szénhidrátok, így a cukor iránti vágy a fehérjehiány miatt alakul ki. Gondoskodj róla, hogy valamennyi fontos tápanyag, a protein, a szénhidrát, az egészséges zsírok megfelelő mennyiségben kerüljenek a szervezetedbe, emellett fogyassz rengeteg zöldséget, mert így nem fogsz a korábbiakhoz hasonló édesszájúságot tapasztalni.
 
Lényeges szerep tulajdonítható az egészséges zsíroknak, mivel ezektől egyáltalán nem hízol el, szinte korlátlanul élvezheted őket. A dietetikus az olíva- és a makadámia olajat, halolajt, a diót, az avokádót, és a különféle magvakat javasolja. A szakértő azt is kiemeli, hogy a zsiradék és a fehérje szintjének állandónak kell lennie, nem ingadozhat, ezért naponta ötször egyél, de keveset. Ragaszkodj a komplex szénhidrátokhoz, a zabhoz, a rozskenyérhez és a barna rizshez, mert ezek lassan bocsájtják ki a bennük lévő cukrot. Nem úgy, mint a finomított szénhidrátok, tehát a fehér rizs, a tészta és a liszt, amelyek egyáltalán nem táplálóak és ugyanolyan hatást fejtenek ki, mint a cukor. A finomított szénhidrátokhoz hasonlatosan, a diétás üdítők és az édesítőszerek is nagymértékben tartalmaznak mesterséges anyagokat, amelyek nemcsak, hogy nem csillapítják a cukorigényedet, de a vércukorszintet sem tartják stabilan.
 
Könnyes búcsú az édességtől
 
Az igazán édesszájúaknak nehéz olyan helyettesítőket mondani, amely a megszokott íz világot biztosítja, de számukra is akad egy-két alternatíva. A hozzáértők egyöntetűen a sztívia por verzióját illetve a xylitolt ajánlják a cukor egészséges változata gyanánt. Nincs bennük kalória, segítik a vércukorszint stabilizálódását, és nem okoznak ismétlődő éhséget. Ne feledkezzünk el a mézről sem, amely szintúgy az egészséges opciók közé sorolandó, egészen addig, amíg majszolásával nem esel át a ló túloldalára. Kísérletezz ezekkel a természetes édesítőszerekkel, tapasztald ki, melyik ízlik legjobban, ám ha ezek sem nyerik el a tetszésed, ott van még a juharszirup vagy a datolya, ezekkel is felváltható a cukor.
 
Cukormentes rágcsálnivalók
 
A legkézenfekvőbb megoldás, ha szeretnél valami finom rágcsálnivalót, azok a gyümölcsök, viszont arra ügyelj, hogy sose eszegesd őket éhgyomorra, mert ez okozza a leküzdhetetlen édességfalási rohamot. Egy tápláló szendvics is szuper, ha megpakolod hallal, vagy csirkehússal, esetleg főtt tojással, alapként pedig válassz egészséges zsiradékként margarint, ezzel biztos sokáig telítve érzed magad. A margarinból mindenképp kerüld az olyat, amely hidrogénezett növényi zsírt rejt magában, mert ez is éhséget gerjeszt. Mielőtt teljesen kétségbe esnél, hogy az édességgel mindennemű kapcsolatodnak befellegzett, várj egy másodpercet. Ha már túl vagy egy fehérjében gazdag fogáson, nyugodtan kapj be egy kocka csokit. Mert megérdemled!
 
Fotó: NorthFoto

Kapcsolódó cikkek:

A leggyakoribb egészségtelen étkezési szokások

 

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Ez lenne a világ legkeményebb edzése?

Ez lenne a világ legkeményebb edzése?

Aki ezt végig tudja csinálni, igazi hős!

Élő Ken 70 műtét után már mégsem akar baba lenni

Úgy tűnik, megbánta a sok műtetet!

Kollagén és hyaluronsav – bőrünk barátai (x)

Te tudod, hogy mi a szerepük? Bőrünk megfelelő állagáért felelősek. A kollagén alapú vázelemek, az elasztin, a hyaluronsav és az általa megkötött vízmennyiség együttesen dolgoznak a szép és feszes bőrért, de kevesen tudják, hogy az egészséges ízületeinket is nekik köszönhetjük.