2010.10.14.@ 11.10

Formáld testedet golyóval!

Szeretnél otthon sportolni, vagy ülőmunkától gyenge törzsedet erősíteni és nem bánnád, ha közben extrém módon égnének a kalóriák? A kettlebell edzést bármikor kipróbálhatod, és kiválóan fejlesztheted koncentrációs képességedet!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Mit jelent a kettlebell?

Nemrégiben különleges erőfejlesztő eszköz indult hódító útjára Oroszországból. A kettlebell egy tradicionális orosz öntöttvas súlyzó, ami egy ágyúgolyóhoz hasonlít. Az erőkifejtés leghatékonyabb ma ismert eszköze, mert egyszerre képes növelni az izomtömeget, fejleszteni az állóképességet és zsírtalanítani a testet. Mindehhez a korszerű és tudományos edzésrendszer Pavel Tsatsuline nevéhez fűződik.
 
Funkcionális irány
 
Az RKC (Russian Kettlebell Challenge) olyan gyakorlatokat tartalmaz, melyek minden porcikádat átmozgatnak. A kettlebell-nél már maga a testtartás is folyamatos koordinációt és erőkifejtést igényel, amihez összes izomcsoportod együttes munkája szükséges.
 
A módszer a felesleges izomtömeg-növelés helyett az izmok hatékonyságát, és az erő-állóképesség fejlesztését célozza meg, mindezt minimális idő- és eszközráfordítással. Készülj fel, hogy az edzések rendkívül intenzívek, de nem tartanak tovább 40-50 percnél, haladóknál pedig olykor 10-30 perces mozgást jelent. A kettlebell-nél a hangsúly az egészségre, a biztonságra és a fejlődésre helyeződik, és nem arra, hogy milyen nehéz golyókat emelsz. A megelőzés azonban nagyon fontos, hogy a lehetséges sérülés veszélye minimális legyen.
 
A kettlebell hatékonyságát az alakjából adódó különleges tulajdonságának köszönheti. Az elején ismerkedj a golyóval, fogd meg, járkálj vele, majd később jöhetnek az emelések, a lendítések, és az átadások. A gyakorlás során egyre erősebbé válsz, és növelheted a kettlebell súlyát és a feladatok nehézségi fokát. Az edzés alatt állandó és dinamikus feszítettséget kell tartanod, miközben a golyó folyamatosan „ellened” dolgozik. A gyakorlatok nem unalmasak, a variációk száma több mint 300, ám fontos, hogy szakértő határozza meg a számodra leginkább megfelelő programtervet.

Zsírfalás – diéta nélkül
 
A Kettlebell edzést instruktor felügyeletével kezdd, hogy elkerüld a sérüléseket. Mezítláb vagy sarokmagasítás nélküli cipőben, rövidnadrágban, vagy bő nadrágban mozogj, ami nem akadályoz a guggolásban! Győződj meg arról, hogy biztonságos-e a fizikai környezet, és nem hagytál magad körül felesleges súlyokat! Kezdőként 6 kg-os, haladóként 8-12 kg-ot is használhatsz, és úgy emelheted a tömeget, ahogy haladsz a fejlődéssel.
 
A gyakorlatok során az erő egyrészt az izmok kemény megfeszítésében rejlik, másrészt az izmok ellazításának képességében, melyből gyorsaságot és rugalmasságot szerzel.
 
A kettlebell-ben az erő és erő-állóképesség fejlesztése e kettő arányára épül, így biztosítanak optimális hátteret teljesítményed növeléséhez!
 
Természetes alakformálás
 
Gyorsan, önkínzás nélkül látványos eredményeket érhetsz el, ha a gyakorlatokat komolyan veszed! A módszer sikerének köszönhetően akár heti 1% testzsír-csökkenést is elérhetsz!
 
Ha túlsúllyal küzdesz, koplalás nélkül inthetsz búcsút a feleslegnek, ha sovány az alkatod, a golyónak köszönhetően formás és izmos leszel.
 
A kettlbell azoknak is hasznos, akik egészségük megőrzése, pozitív közérzetük biztosítása érdekében, vagy a mozgás szeretete miatt vágnak bele. Ma már egyre többen igénylik a funkcionális tréningeket, melyekkel a sport jótékony hatásait a mindennapokban is tapasztalják. 
 

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

A világ legbutább ötletével állt elő ez a nő

A világ legbutább ötletével állt elő ez a nő

Egy német modell elképesztő terveiről mesélt egy tévéműsorban.

Ezért figyelj oda arra, hányszor zuhanyozol egy héten

A nap végén már rohansz is a fürdőszobába, hogy csobbanj egyet? Ne siess annyira, mert nem biztos, hogy szükséged van rá…

140 milliót költött egy modell, hogy Kim Kardashianra hasonlítson

Elképesztő, mennyi műtétet vállalt be, hogy olyan legyen, mint a popsikirálynő!

Ennyit kell sétálnod ahhoz, hogy beindítsd a fogyást

Gondban vagy azzal az újévi fogadalmaddal, hogy leadj pár kilót? Ne aggódj, eláruljuk, hány lépést kell megtenned érte!

Megdöbbentő előtte-utána fotót posztolt Tóth Vera

Ez a kép is bizonyítja, hogy rengeteget fogyott!

Halálra akarja enni magát a 317 kilós férfi

Nem tesz semmit azért, hogy változtasson az életmódján.

Élő Ken teljesen átoperáltatja az arcát

Az újabb műtét sorozatra azért is van szükség, mert a férfi vonásait már a reptéri arcfelismerők sem tudják értelmezni.

5 tipp, hogy feldobd az edzőtermi edzéseket

Mikor megvetted a bérleted, még szuper lelkes voltál, de a sokadik alkalom után már unod a kardiózást vagy a súlyok emelgetését… Ha magadra ismertél, ideje felráznod a fitnesz-rutinodat!

7 furcsa dolog, ami erősíti az immunrendszered

Nem győzöd kapkodni a C vitamin tabikat, mégis újabb körre bejelentkezett nálad a megfázás? Nem is sejted, milyen apró trükkökkel űzheted el messzire a kellemetlen vendéget.

Így sportolj, ha abszolút semmi időd mozogni

Ha kevés időd jut a sportolásra, akkor ezeket a tippeket imádni fogod!

Bizarr kihívás terjed a neten: Januhairy

Movember csajoknak – te kipróbálnád ezt a meghökkentő challange-et?

Ilyen ciki Photoshop bakit még nem láttál!

Egy divatcég annyira kínos képeket tett fel az oldalára, hogy még nézni is kellemetlen. Le mered csekkolni?

Így tartsd meg a fitt-fogadalmadat egész évben

Január első hetén még lelkesen edzel, de márciusban már sokszor elcsalod, nyáron pedig tényleg csak porosodik a sportszerkód? Idén másként lesz!