2010.10.14.@ 11.10

Formáld testedet golyóval!

Szeretnél otthon sportolni, vagy ülőmunkától gyenge törzsedet erősíteni és nem bánnád, ha közben extrém módon égnének a kalóriák? A kettlebell edzést bármikor kipróbálhatod, és kiválóan fejlesztheted koncentrációs képességedet!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Mit jelent a kettlebell?

Nemrégiben különleges erőfejlesztő eszköz indult hódító útjára Oroszországból. A kettlebell egy tradicionális orosz öntöttvas súlyzó, ami egy ágyúgolyóhoz hasonlít. Az erőkifejtés leghatékonyabb ma ismert eszköze, mert egyszerre képes növelni az izomtömeget, fejleszteni az állóképességet és zsírtalanítani a testet. Mindehhez a korszerű és tudományos edzésrendszer Pavel Tsatsuline nevéhez fűződik.
 
Funkcionális irány
 
Az RKC (Russian Kettlebell Challenge) olyan gyakorlatokat tartalmaz, melyek minden porcikádat átmozgatnak. A kettlebell-nél már maga a testtartás is folyamatos koordinációt és erőkifejtést igényel, amihez összes izomcsoportod együttes munkája szükséges.
 
A módszer a felesleges izomtömeg-növelés helyett az izmok hatékonyságát, és az erő-állóképesség fejlesztését célozza meg, mindezt minimális idő- és eszközráfordítással. Készülj fel, hogy az edzések rendkívül intenzívek, de nem tartanak tovább 40-50 percnél, haladóknál pedig olykor 10-30 perces mozgást jelent. A kettlebell-nél a hangsúly az egészségre, a biztonságra és a fejlődésre helyeződik, és nem arra, hogy milyen nehéz golyókat emelsz. A megelőzés azonban nagyon fontos, hogy a lehetséges sérülés veszélye minimális legyen.
 
A kettlebell hatékonyságát az alakjából adódó különleges tulajdonságának köszönheti. Az elején ismerkedj a golyóval, fogd meg, járkálj vele, majd később jöhetnek az emelések, a lendítések, és az átadások. A gyakorlás során egyre erősebbé válsz, és növelheted a kettlebell súlyát és a feladatok nehézségi fokát. Az edzés alatt állandó és dinamikus feszítettséget kell tartanod, miközben a golyó folyamatosan „ellened” dolgozik. A gyakorlatok nem unalmasak, a variációk száma több mint 300, ám fontos, hogy szakértő határozza meg a számodra leginkább megfelelő programtervet.

Zsírfalás – diéta nélkül
 
A Kettlebell edzést instruktor felügyeletével kezdd, hogy elkerüld a sérüléseket. Mezítláb vagy sarokmagasítás nélküli cipőben, rövidnadrágban, vagy bő nadrágban mozogj, ami nem akadályoz a guggolásban! Győződj meg arról, hogy biztonságos-e a fizikai környezet, és nem hagytál magad körül felesleges súlyokat! Kezdőként 6 kg-os, haladóként 8-12 kg-ot is használhatsz, és úgy emelheted a tömeget, ahogy haladsz a fejlődéssel.
 
A gyakorlatok során az erő egyrészt az izmok kemény megfeszítésében rejlik, másrészt az izmok ellazításának képességében, melyből gyorsaságot és rugalmasságot szerzel.
 
A kettlebell-ben az erő és erő-állóképesség fejlesztése e kettő arányára épül, így biztosítanak optimális hátteret teljesítményed növeléséhez!
 
Természetes alakformálás
 
Gyorsan, önkínzás nélkül látványos eredményeket érhetsz el, ha a gyakorlatokat komolyan veszed! A módszer sikerének köszönhetően akár heti 1% testzsír-csökkenést is elérhetsz!
 
Ha túlsúllyal küzdesz, koplalás nélkül inthetsz búcsút a feleslegnek, ha sovány az alkatod, a golyónak köszönhetően formás és izmos leszel.
 
A kettlbell azoknak is hasznos, akik egészségük megőrzése, pozitív közérzetük biztosítása érdekében, vagy a mozgás szeretete miatt vágnak bele. Ma már egyre többen igénylik a funkcionális tréningeket, melyekkel a sport jótékony hatásait a mindennapokban is tapasztalják. 
 

Hightech kozmetikumokkal szépüljünk! (x)

A 100% hatóanyag kozmetikumokban bízhatunk, mert ezek a készítmények az arcápolás csúcsát jelentik. Méltán van helyük a professzionális, luxus

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Ezért hízol eleinte csak a tested bizonyos területeire

Ezért hízol eleinte csak a tested bizonyos területeire

Te is észrevetted már, hogy így van? Ez a magyarázat rá!

A legjobb nyújtások menstruációs fájdalmakra

5 szuper nyújtást mutatunk, amivel búcsút inthetsz a görcsöknek. Nem kell hozzá más, csak a kedvenc párnád!

Hogyan ápolja lábait egy strandolással vagy sétával töltött nap után? (x)

Ez a nyár talán nem egészen úgy alakul, ahogy korábban tervezte, mégis számos olyan tevékenységet végezhet, amelyeket a nyári feltöltődés érdekében be szokott vetni. Végtére is, szabadságon van!

„Minden reggel 10 percet nyújtok, így változott meg az életem”

Soroljuk a pozitív hatásait a reggeli nyújtásnak!

Egészségtelen alsóneműben aludni?

Ezt minden lánynak el kellene olvasnia!

Döbbenetes, hány éves valójában ez a nő

A lánya 26 éves, ő pedig kb. 20-nak néz ki. Zavar a rendszerben? És még nem is láttad a róla készült képet!

Mihalik Enikő félmeztelen strandolós fotója tarol a neten

És akkor Mihalik Enikő ellopta a show-t a Balaton elől!

Kanye West indul az amerikai elnökválasztáson, ez állhat a háttérben

Mert az Egyesült Államoknak ugye pont rá van szüksége…

Meghan és Harry hivatalosan is távolabb kerültek a királyi családtól

És ezzel bebizonyították, hogy akkor sem csinálnák vissza az egészet, ha lehetne…

4 szuper film a vasárnap esti lustálkodáshoz

Húzós hétvégéd volt? Mutatjuk a filmeket, amikkel rápihenhetsz a hétre!

Ilyen érzés a pasiknak, amikor egy nő segédeszközt használ szex közben

Arról nem is beszélve, ha rákanyarodsz előtte az önkielégítésre is.

Filmek, amik egy botrány miatt el sem jutottak a moziig

Megdöbbentő sztorik következnek!