2010.10.14.@ 11.10

Formáld testedet golyóval!

Szeretnél otthon sportolni, vagy ülőmunkától gyenge törzsedet erősíteni és nem bánnád, ha közben extrém módon égnének a kalóriák? A kettlebell edzést bármikor kipróbálhatod, és kiválóan fejlesztheted koncentrációs képességedet!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Mit jelent a kettlebell?

Nemrégiben különleges erőfejlesztő eszköz indult hódító útjára Oroszországból. A kettlebell egy tradicionális orosz öntöttvas súlyzó, ami egy ágyúgolyóhoz hasonlít. Az erőkifejtés leghatékonyabb ma ismert eszköze, mert egyszerre képes növelni az izomtömeget, fejleszteni az állóképességet és zsírtalanítani a testet. Mindehhez a korszerű és tudományos edzésrendszer Pavel Tsatsuline nevéhez fűződik.
 
Funkcionális irány
 
Az RKC (Russian Kettlebell Challenge) olyan gyakorlatokat tartalmaz, melyek minden porcikádat átmozgatnak. A kettlebell-nél már maga a testtartás is folyamatos koordinációt és erőkifejtést igényel, amihez összes izomcsoportod együttes munkája szükséges.
 
A módszer a felesleges izomtömeg-növelés helyett az izmok hatékonyságát, és az erő-állóképesség fejlesztését célozza meg, mindezt minimális idő- és eszközráfordítással. Készülj fel, hogy az edzések rendkívül intenzívek, de nem tartanak tovább 40-50 percnél, haladóknál pedig olykor 10-30 perces mozgást jelent. A kettlebell-nél a hangsúly az egészségre, a biztonságra és a fejlődésre helyeződik, és nem arra, hogy milyen nehéz golyókat emelsz. A megelőzés azonban nagyon fontos, hogy a lehetséges sérülés veszélye minimális legyen.
 
A kettlebell hatékonyságát az alakjából adódó különleges tulajdonságának köszönheti. Az elején ismerkedj a golyóval, fogd meg, járkálj vele, majd később jöhetnek az emelések, a lendítések, és az átadások. A gyakorlás során egyre erősebbé válsz, és növelheted a kettlebell súlyát és a feladatok nehézségi fokát. Az edzés alatt állandó és dinamikus feszítettséget kell tartanod, miközben a golyó folyamatosan „ellened” dolgozik. A gyakorlatok nem unalmasak, a variációk száma több mint 300, ám fontos, hogy szakértő határozza meg a számodra leginkább megfelelő programtervet.

Zsírfalás – diéta nélkül
 
A Kettlebell edzést instruktor felügyeletével kezdd, hogy elkerüld a sérüléseket. Mezítláb vagy sarokmagasítás nélküli cipőben, rövidnadrágban, vagy bő nadrágban mozogj, ami nem akadályoz a guggolásban! Győződj meg arról, hogy biztonságos-e a fizikai környezet, és nem hagytál magad körül felesleges súlyokat! Kezdőként 6 kg-os, haladóként 8-12 kg-ot is használhatsz, és úgy emelheted a tömeget, ahogy haladsz a fejlődéssel.
 
A gyakorlatok során az erő egyrészt az izmok kemény megfeszítésében rejlik, másrészt az izmok ellazításának képességében, melyből gyorsaságot és rugalmasságot szerzel.
 
A kettlebell-ben az erő és erő-állóképesség fejlesztése e kettő arányára épül, így biztosítanak optimális hátteret teljesítményed növeléséhez!
 
Természetes alakformálás
 
Gyorsan, önkínzás nélkül látványos eredményeket érhetsz el, ha a gyakorlatokat komolyan veszed! A módszer sikerének köszönhetően akár heti 1% testzsír-csökkenést is elérhetsz!
 
Ha túlsúllyal küzdesz, koplalás nélkül inthetsz búcsút a feleslegnek, ha sovány az alkatod, a golyónak köszönhetően formás és izmos leszel.
 
A kettlbell azoknak is hasznos, akik egészségük megőrzése, pozitív közérzetük biztosítása érdekében, vagy a mozgás szeretete miatt vágnak bele. Ma már egyre többen igénylik a funkcionális tréningeket, melyekkel a sport jótékony hatásait a mindennapokban is tapasztalják. 
 

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Elképesztő, mennyit fogyott a royal esküvőre a hercegnő

Elképesztő, mennyit fogyott a royal esküvőre a hercegnő

Eugénia hercegnő hamarosan férjhez megy, és ahogyan a legtöbb menyasszony, ő is ledobott jó pár kilót a nagy nap előtt. Csekkold, milyen csini!

Eddz úgy, mint Kaley Cuoco

A színésznő alakja tökéletes, úgyhogy valószínűleg eléggé megéri, ha hallgatsz a tanácsaira. Nézd meg, ő hogyan csinálja!

Ezt a négy szabályt tartsd be, és könnyebb lesz a fogyás!

Nem kell rögtön extrém diétába kezdened, ha le szeretnél adni pár kilót, csak próbáld ki tippjeinket, és meglátod, így is megszabadulsz majd feleslegtől!

Ennyit lehet fogyni a legújabb fogyókúrás módszerrel

A bikinibody projekt már kipörgött, de ez nem jelenti azt, hogy ne rázódhatnál formába akár ősszel is. Most erre a fogyiverzióra esküsznek a legtöbben.

Hihetetlen, mi a legújabb mellnagyobbító őrület

Nagyon furcsa módszerek terjednek a neten, amik egytől egyig azt ígérik, hogyha kipróbálod őket, tuti nagyobbak lesznek a melleid. A következő trükk az egyik leghajmeresztőbb az összes közül!

Így kerüld el a délutáni kajakómát

2 óra után fizikai kihívást jelent a nyakadon tartani a fejed? Valószínűleg utolért a délutáni fáradtság, amit néhány trükkel messzire űzhetsz.

Kiderült: Ilyen a tökéletes vagina

A svájci kutatók több mint hatszáz nőt vizsgáltak meg, és meglepő dolgot derítettek ki a hüvellyel kapcsolatban.