2010.11.02.@ 14.11

10 tuti tipp az erős immunrendszerért

Az időjárás egyre kiszámíthatatlanabb, egyre kevesebb friss zöldséghez és gyümölcshöz – ezáltal vitaminhoz – jutunk hozzá, valamint sokkal több betegségnek vagyunk kitéve. Nagyon fontos, hogy ebben a nyirkos, szürke időben a szervezetünk megfelelően tudjon védekezni, ezért az ősz során sokkal nagyobb figyelmet kell fordítanunk immunrendszerünk állapotára.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Ahhoz, hogy a betegségeket elkerülhessük, szervezetünket is fel kell készítenünk a téli időszakra. Hogy mit kell tennünk egy erős immunrendszer érdekében, abban dr. Nagy Judit, a Budai Egészségközpont belgyógyász szakorvosa segít.

Lényeges, hogy megfelelően felkészüljünk a hűvös, csapadékos téli hónapokra, amikor a szervezetnek fokozottabban kell megküzdenie a vírusokkal és a kórokozókkal. Azonban nem elég, ha csak multivitaminokat szedünk egész nap: immunrendszerünknek ennél sokkal több törődésre van szüksége.

10 jó tanács, amivel erősíthetjük az immunrendszerünket:

1. A szervezet folyadékellátottsága

A víz elősegíti az anyagcsereforgalmat, a méreganyagok kiürülését a szervezetből, ezért elengedhetetlen a napi 1,5-2 liter folyadék elfogyasztása. Igyekezz elsősorban ásványvizet és zöld teát inni, és kerüld a cukros üdítőket!

2. Kiegyensúlyozott táplálkozás

A táplálkozás során oda kell figyelni arra, hogy változatos étrenddel biztosítsd szervezeted számára a napi vitamin-, ásványi anyag-, fehérje-, szénhidrát- és zsírszükségletet.

3. Mesterséges adalékok elhagyása

A táplálkozás során igyekezz minél kevesebb mesterséges adalékanyagot tartalmazó élelmiszert fogyasztani.

4. Természetes alapanyagú készítmények

Ha beteg vagy, kérd ki kezelőorvosod tanácsát, aki csak a szükséges gyógyszermennyiséget írja elő. Így ugyanis nem eshetsz abba a csapdába, hogy több recept nélkül kapható gyógyszert azonos támadásponttal szedsz feleslegesen.

5. Mozgás

Nagyon fontos a rendszeres testmozgás, mert ez mind a testre, mind a szellemi teljesítőképességre jó hatással van, az immunrendszerről nem is beszélve.

6. Környezeti energia felvétele

Tartózkodj minél több időt a szabadban, ezzel is biztosítva szervezeted számára a szükséges friss levegőt és napfényt.

7. Stresszhelyzetek kerülése, oldása

Igyekezz a stresszhelyzeteket elkerülni, illetve amennyiben ezt nem tudod megoldani, keress olyan módszert, amivel könnyen oldhatod a mindennapi stresszt. Például sajátíts el különböző relaxációs technikákat, vagy űzz olyan sportot, ami a legjobban oldja a feszültséget.

8. Alvás

Törekedj a minőségi és mennyiségi alvásra is, mert a szervezet ekkor regenerálódik a leggyorsabban. Ha nem bírsz elaludni, akkor relaxálj, meditálj, vagy igyál nyugtató hatású teát. Ilyen például a citromfű vagy a levendula főzete.

9. Higiénia

A bőrünk a legnagyobb „érzékszervünk”, ezért a megfelelő higiénia szempontjából elengedhetetlen a napi többszöri kézmosás, illetve neutrális szappanok és samponok alkalmazása a szervezet egyensúlyának megőrzése céljából.

10. Időszakos méregtelenítés

Bizonyos időközönként érdemes diétázni, illetve méregtelenítő kúrákat végezni – kizárólag szakember felügyelete mellett –, hiszen a méreganyagok kiűzésével a leterhelt szervezet egy kicsit fellélegezhet.

Forrás: Budai Egészségközpont

Fotó: NorthFoto

Kapcsolódó cikkek:

6 jelzés a testedtől, amire mindig figyelj!

Oltassak – de mit?

Számtalan kedvező ajánlat a Cosmopolitan AKCIÓI között!

Címkék: erős immunrendszerért tipp tuti

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

A legcukibb tetkók könyvmániás csajoknak

A legcukibb tetkók könyvmániás csajoknak

Nézd meg a legszebb mintákat ebben a témában!

Tényleg rossz a testednek, ha hideg vizet iszol?

Lehet, hogy a hideg vízzel többet ártasz magadnak, mint használsz.

Ez történik a testeddel, ha nem eszel cukrot

Nem kell teljesen leszoknod róla!