2010.11.19.@ 11.11

Állítsd meg a cukorfüggőséget!

Imádod az édességet? Nem érzed teljesnek a délutánjaidat egy kis kényeztető finomság nélkül? Pedig ha az étrended túl sok cukrot tartalmaz, az a betegségeknek is szabad utat teremt. A Cosmo.hu segít, hogyan küzdj meg a cukorfüggőséggel!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

A túlzott cukorfogyasztás összefüggésbe hozható a szívbetegségekkel, a cukorbetegséggel, a magas vérnyomással, a magas koleszterinnel és természetesen a súlygyarapodással. Megállítanád ezt a fajta függőséget? Akkor olvasd el tippjeinket, amelyekkel mesésen fogsz kinézi, és jól fogod magad érezni a bőrödben.

Egyél rendszeresen!
 
Nyilvánvaló, hogy a munka, a társasági élet és a párkapcsolatunk közti egyensúlyozás közepette kimarad egy-két étkezés. Gondold végig, hogy az elmúlt héten hányszor hagytad ki a reggelit? Próbáld leküzdeni ezt a rossz szokást! Ha túl nagy szüneteket hagysz ki az étkezések között, akkor ez a vércukor szint zuhanásához vezet, és emiatt valószínű, hogy cukros harapnivaló után fogsz nyúlni. Tartsd a szemed az órá, és négy óránál több ne teljen el úgy, hogy egy falatot sem veszel magadhoz.
 
Cseréld le a reggelidet!
 
Ha már szóba került a reggeli, törekedj rá, hogy a nap első étkezése magába foglaljon elegendő mennyiségű fehérjét és zsírt. Hagyd a cukros gabonapelyheket, és helyette kísérletezz a tojással, vagy a joghurt és a dió kettősével. A proteinnek köszönhetően tovább érzed telítve magad, és a fehérje, valamint a zsír együttesen segít a vércukorszint kontrollálásában.
 
Juss elegendő ásványi anyaghoz!
 
Ha szedsz multivitamint és omega-3 zsírsavat (ez például a halolajban található meg), azzal leküzdhető a szervezetben fennálló tápanyaghiányt, ez pedig azt is maga után vonja, hogy kevesebbet sóvárogsz az édességek után.
 
Alacsony zsírtartalom = több cukor
 
Szokj rá arra, hogy végigolvasod az élelmiszerek címkéjét, ne csak a zsírtartalomra és a kalóriaértékre fókuszálj. Az alacsony zsírtartalmú ételeknél jellemző, hogy nagyobb mértékben rejtenek magukban cukorból származó szénhidrátokat, amelyek semmivel se járulnak hozzá a cukor után vágyakozás leküzdéséhez. Ha mindenáron rágcsálni szeretnél valamit, inkább dió, sajt és joghurt legyen az, ezekből pedig egy kevés is elég ahhoz, hogy elűzzék az éhséget.
 
Víz
 
Valóban éhes vagy, vagy csak dehidratált? Tarts egy ásványvizes palackot az asztalodon, és ahányszor azt érzed, hogy rádtörne a cukor utáni epekedés, kortyolj egy nagyot a vízből. De ne hagyd, hogy a palack kiürüljön, rendszeres időközönként töltsd újra!
 
Azért ne légy túl szigorú magadhoz…
 
Néha légy elnéző magaddal szemben, ha elcsábulsz egy-két ínycsiklandozó falat láttán. Az édességgel történő kényeztetés rendben van, ha megőrzöd a kontrollt. De ha egy falat sütinél, vagy egy kocka csokinál képtelen vagy megállni, akkor jobb, ha messzire elkerülöd ezeket. Annyi minden mással jutalmazhatod magad egy fárasztó nap végén; vegyél egy forró fürdőt, lazíts a kedvenc magazinod társaságában, vagy azt a pénzt, amit édességre költenél, tedd félre egy perselyben, és ha összejön annyi, vegyél egy új cipőt! Ugye, hogy ez sokkal klasszabb, mint egy tábla csoki?

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

A legcukibb tetkók könyvmániás csajoknak

A legcukibb tetkók könyvmániás csajoknak

Nézd meg a legszebb mintákat ebben a témában!

Tényleg rossz a testednek, ha hideg vizet iszol?

Lehet, hogy a hideg vízzel többet ártasz magadnak, mint használsz.

Ez történik a testeddel, ha nem eszel cukrot

Nem kell teljesen leszoknod róla!