2010.11.19.@ 11.11

Állítsd meg a cukorfüggőséget!

Imádod az édességet? Nem érzed teljesnek a délutánjaidat egy kis kényeztető finomság nélkül? Pedig ha az étrended túl sok cukrot tartalmaz, az a betegségeknek is szabad utat teremt. A Cosmo.hu segít, hogyan küzdj meg a cukorfüggőséggel!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

A túlzott cukorfogyasztás összefüggésbe hozható a szívbetegségekkel, a cukorbetegséggel, a magas vérnyomással, a magas koleszterinnel és természetesen a súlygyarapodással. Megállítanád ezt a fajta függőséget? Akkor olvasd el tippjeinket, amelyekkel mesésen fogsz kinézi, és jól fogod magad érezni a bőrödben.

Egyél rendszeresen!
 
Nyilvánvaló, hogy a munka, a társasági élet és a párkapcsolatunk közti egyensúlyozás közepette kimarad egy-két étkezés. Gondold végig, hogy az elmúlt héten hányszor hagytad ki a reggelit? Próbáld leküzdeni ezt a rossz szokást! Ha túl nagy szüneteket hagysz ki az étkezések között, akkor ez a vércukor szint zuhanásához vezet, és emiatt valószínű, hogy cukros harapnivaló után fogsz nyúlni. Tartsd a szemed az órá, és négy óránál több ne teljen el úgy, hogy egy falatot sem veszel magadhoz.
 
Cseréld le a reggelidet!
 
Ha már szóba került a reggeli, törekedj rá, hogy a nap első étkezése magába foglaljon elegendő mennyiségű fehérjét és zsírt. Hagyd a cukros gabonapelyheket, és helyette kísérletezz a tojással, vagy a joghurt és a dió kettősével. A proteinnek köszönhetően tovább érzed telítve magad, és a fehérje, valamint a zsír együttesen segít a vércukorszint kontrollálásában.
 
Juss elegendő ásványi anyaghoz!
 
Ha szedsz multivitamint és omega-3 zsírsavat (ez például a halolajban található meg), azzal leküzdhető a szervezetben fennálló tápanyaghiányt, ez pedig azt is maga után vonja, hogy kevesebbet sóvárogsz az édességek után.
 
Alacsony zsírtartalom = több cukor
 
Szokj rá arra, hogy végigolvasod az élelmiszerek címkéjét, ne csak a zsírtartalomra és a kalóriaértékre fókuszálj. Az alacsony zsírtartalmú ételeknél jellemző, hogy nagyobb mértékben rejtenek magukban cukorból származó szénhidrátokat, amelyek semmivel se járulnak hozzá a cukor után vágyakozás leküzdéséhez. Ha mindenáron rágcsálni szeretnél valamit, inkább dió, sajt és joghurt legyen az, ezekből pedig egy kevés is elég ahhoz, hogy elűzzék az éhséget.
 
Víz
 
Valóban éhes vagy, vagy csak dehidratált? Tarts egy ásványvizes palackot az asztalodon, és ahányszor azt érzed, hogy rádtörne a cukor utáni epekedés, kortyolj egy nagyot a vízből. De ne hagyd, hogy a palack kiürüljön, rendszeres időközönként töltsd újra!
 
Azért ne légy túl szigorú magadhoz…
 
Néha légy elnéző magaddal szemben, ha elcsábulsz egy-két ínycsiklandozó falat láttán. Az édességgel történő kényeztetés rendben van, ha megőrzöd a kontrollt. De ha egy falat sütinél, vagy egy kocka csokinál képtelen vagy megállni, akkor jobb, ha messzire elkerülöd ezeket. Annyi minden mással jutalmazhatod magad egy fárasztó nap végén; vegyél egy forró fürdőt, lazíts a kedvenc magazinod társaságában, vagy azt a pénzt, amit édességre költenél, tedd félre egy perselyben, és ha összejön annyi, vegyél egy új cipőt! Ugye, hogy ez sokkal klasszabb, mint egy tábla csoki?

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

A világ legbutább ötletével állt elő ez a nő

A világ legbutább ötletével állt elő ez a nő

Egy német modell elképesztő terveiről mesélt egy tévéműsorban.

Ezért figyelj oda arra, hányszor zuhanyozol egy héten

A nap végén már rohansz is a fürdőszobába, hogy csobbanj egyet? Ne siess annyira, mert nem biztos, hogy szükséged van rá…

140 milliót költött egy modell, hogy Kim Kardashianra hasonlítson

Elképesztő, mennyi műtétet vállalt be, hogy olyan legyen, mint a popsikirálynő!

Ennyit kell sétálnod ahhoz, hogy beindítsd a fogyást

Gondban vagy azzal az újévi fogadalmaddal, hogy leadj pár kilót? Ne aggódj, eláruljuk, hány lépést kell megtenned érte!

Megdöbbentő előtte-utána fotót posztolt Tóth Vera

Ez a kép is bizonyítja, hogy rengeteget fogyott!

Halálra akarja enni magát a 317 kilós férfi

Nem tesz semmit azért, hogy változtasson az életmódján.

Élő Ken teljesen átoperáltatja az arcát

Az újabb műtét sorozatra azért is van szükség, mert a férfi vonásait már a reptéri arcfelismerők sem tudják értelmezni.

5 tipp, hogy feldobd az edzőtermi edzéseket

Mikor megvetted a bérleted, még szuper lelkes voltál, de a sokadik alkalom után már unod a kardiózást vagy a súlyok emelgetését… Ha magadra ismertél, ideje felráznod a fitnesz-rutinodat!

7 furcsa dolog, ami erősíti az immunrendszered

Nem győzöd kapkodni a C vitamin tabikat, mégis újabb körre bejelentkezett nálad a megfázás? Nem is sejted, milyen apró trükkökkel űzheted el messzire a kellemetlen vendéget.

Így sportolj, ha abszolút semmi időd mozogni

Ha kevés időd jut a sportolásra, akkor ezeket a tippeket imádni fogod!

Bizarr kihívás terjed a neten: Januhairy

Movember csajoknak – te kipróbálnád ezt a meghökkentő challange-et?

Ilyen ciki Photoshop bakit még nem láttál!

Egy divatcég annyira kínos képeket tett fel az oldalára, hogy még nézni is kellemetlen. Le mered csekkolni?

Így tartsd meg a fitt-fogadalmadat egész évben

Január első hetén még lelkesen edzel, de márciusban már sokszor elcsalod, nyáron pedig tényleg csak porosodik a sportszerkód? Idén másként lesz!