2010.11.25.@ 14.11

3 apró trükk a téli sportbalesetek megelőzéséhez

Szereted a téli sportokat, de tavaly óta nem volt bennük részed? Az alábbi három tipp segít abban, hogy elkerüld a sportbaleseteket!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Ahogy múlik az ősz, az időjárás egyre kiszámíthatatlanabb, ezért a kirándulások, a szabadban végezhető sporttevékenységek lehetősége egyre korlátozottabb. Sokan azonban kifejezetten örülnek a téli évszaknak, hiszen ez azt jelenti, hogy elővehetjük a sí-és snowboard felszereléseket, és újra meghódíthatjuk a havas lejtőket. Egy kellemes délután azonban rosszul is végződhet, amennyiben nem készítjük fel kellően testünket a fokozott igénybevételre. Hogy hogyan kerülhetjük el a sérüléseket, abban Dr. Hidas Péter, ortopédsebész- és sport szakorvos hasznos tanácsai nyújthatnak segítséget.

„A sportolás közben bekövetkezett sérülések nagyrészt abból erednek, hogy állóképességünk és kondíciónk nem megfelelő, vagy a szükséges bemelegítést nem vesszük kellően komolyan. Ennek következtében azonban ficam, rándulás, sőt törés, illetve szalagszakadás is bekövetkezhet, amely sajnos fájdalmas véget vethet a kikapcsolódásnak. Ezért ha már tudjuk az indulás időpontját, 4-6 héttel előtte kezdjük el felkészíteni testünket a fokozott terhelésre” – mondta a doktor úr.
 
1. Rendszeres testmozgással az állóképességért
 
A rendszeres sport mindenkinek ajánlott, így célszerű, ha nem csak a sítúra előtt fordítunk rá időt. Ha munkánk vagy egyéb elfoglaltságaink nem teszik lehetővé a rendszeres testmozgást, abban az esetben fokozatosan kezdjük meg az edzést. Hetente csupán néhány nap is elegendő ahhoz, hogy a kívánt célt elérjük. Állóképességünket futással, gyors sétával, szobakerékpárral, úszással vagy ellipszis trénerrel edzhetjük. Az erősítő gyakorlatokat célszerű azon testrészeinkre irányítani – mint például a végtagok, a has és a törzs izmai –, amelyeket síelés vagy snowboardozás során fokozottabban igénybe veszünk.
 
2. Bemelegítés és megfelelő védőöltözet
 
A pályára érve a bemelegítés legyen az első dolgunk, amely során egész testünket átmozgatjuk. Testünkön felülről lefelé haladva melegítsük be a nyakunkat, vállunkat, karunkat, mellkasunkat majd a törzsünket, végül pedig a csípőnket és az alsó végtagunkat. A balesetek elkerüléséhez ezen kívül nélkülözhetetlen a koncentráció és a megfelelő védőfelszerelés. A bukósisak viselése mindenki számára kötelező, de – főleg snowboardosoknak és extrém síelőknek – ajánlott a térd- és könyökvédő használata is.
 
3. Nyújtás és lazítás a húzódások és az izomláz ellen
 
Bemelegítés után lazítsunk és nyújtsunk, ez segít a kínzó izomláz elkerülésében. Nem árt, ha viszünk magunkkal izomlazító és gyulladáscsökkentő krémet, valamint rugalmas pólyát az esetleges kisebb rándulások és húzódások kezelésére.
Fotó: NorthFoto

Kapcsolódó cikkek:
 

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

140 milliót költött egy modell, hogy Kim Kardashianra hasonlítson

140 milliót költött egy modell, hogy Kim Kardashianra hasonlítson

Elképesztő, mennyi műtétet vállalt be, hogy olyan legyen, mint a popsikirálynő!

Ennyit kell sétálnod ahhoz, hogy beindítsd a fogyást

Gondban vagy azzal az újévi fogadalmaddal, hogy leadj pár kilót? Ne aggódj, eláruljuk, hány lépést kell megtenned érte!

Megdöbbentő előtte-utána fotót posztolt Tóth Vera

Ez a kép is bizonyítja, hogy rengeteget fogyott!

Halálra akarja enni magát a 317 kilós férfi

Nem tesz semmit azért, hogy változtasson az életmódján.

Élő Ken teljesen átoperáltatja az arcát

Az újabb műtét sorozatra azért is van szükség, mert a férfi vonásait már a reptéri arcfelismerők sem tudják értelmezni.

5 tipp, hogy feldobd az edzőtermi edzéseket

Mikor megvetted a bérleted, még szuper lelkes voltál, de a sokadik alkalom után már unod a kardiózást vagy a súlyok emelgetését… Ha magadra ismertél, ideje felráznod a fitnesz-rutinodat!

7 furcsa dolog, ami erősíti az immunrendszered

Nem győzöd kapkodni a C vitamin tabikat, mégis újabb körre bejelentkezett nálad a megfázás? Nem is sejted, milyen apró trükkökkel űzheted el messzire a kellemetlen vendéget.

Így sportolj, ha abszolút semmi időd mozogni

Ha kevés időd jut a sportolásra, akkor ezeket a tippeket imádni fogod!

Bizarr kihívás terjed a neten: Januhairy

Movember csajoknak – te kipróbálnád ezt a meghökkentő challange-et?

Ilyen ciki Photoshop bakit még nem láttál!

Egy divatcég annyira kínos képeket tett fel az oldalára, hogy még nézni is kellemetlen. Le mered csekkolni?

Így tartsd meg a fitt-fogadalmadat egész évben

Január első hetén még lelkesen edzel, de márciusban már sokszor elcsalod, nyáron pedig tényleg csak porosodik a sportszerkód? Idén másként lesz!

Madonnának hirtelen hatalmas lett a feneke

Ha eddig azt hitted, hogy Kim Kardashian letaszíthatatlan a popókirálynői trónról, akkor tévedtél. Csekkold Madonna trónbitorló képeit!

Ez lesz 2019 legmenőbb diétája

Állítólag a legkönnyebben betartható étrend! Te is kipróbálod?