2011.01.24.@ 16.01

Síelj jobban pilates-szel!

Jó lenne gleccser mellett lakni, de a legtöbben évente egyszer jutunk el a hó és hegyek világába. A sí különleges mozgás, ami messze áll a szokásos napi ülés és betonon járás terhelésétől, így nem árt erre megfelelően előkészíteni a testünket. A sérülések és a hegyimentők elkerülése mellett, javíthatjuk technikánkat, így hosszabban és jobban tudunk siklani.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

A sí különleges mozgás, készítsük fel testünket!

Pilates gépes gyakorlatokkal a sérülések elkerülése mellett, javíthatjuk technikánkat és hosszabban, jobban és élvezetesebben tudunk siklani. Hétköznapokon csípőnk üléskor hajlított helyzetben merevedik, és járáskor is csak előre hátra, egy síkben mozgatjuk. Az oldalirányú mozgások (terpesz és zárás) a léc széleinek terheléséhez, míg a rotáció a forduláshoz elengedhetetlen. Ha nem készítjük fel csípőnket a térdeinkre zúdul a terhelés, ezért olyan gyakoriak a térdsérülések.

A hagyományos mozgások is nagyon fontosak az erőnlét szempontjából, de a speciális fékező, lassító gyakorlatokkal a mozgás folyamatosságának, könnyedségének fejlesztésében a pilates verhetetlen. Így kevesebbet esünk, és jobban alkalmazkodhatunk a pálya kihívásaihoz.

Teszteld a csípődet!

Próbálj egy-egy sima talajra helyezett papírlapokra állva kipróbálni milyen nehezen tudod csípőnkből terpeszteni-zárni lábadat és csípőből fordulni, vagy csak éppen elindítani ezeket a mozgásokat!

A pilates remek felkészítő a síeléskor ránk váró terhelésre és ebben kiemelt szerepe van a reformer gépnek és néhány kiegészítőnek. A hatékony síelés szabad csípő mozgásokat és a jól stabilizáló izomzatot kíván. A lábfej-boka mozgásokat és tompító szerepét a bakancs nagyrészt kikapcsolja, így a csípő térd-gerinc rugalmasságára szorul testünk. Mivel a csípőink kellő felkészítés nélkül nem tudják átvenni ezt a feladatot, nagymértékben a térdekre hárul a feladat, ami csak azonban csak egy síkban (előre és hátra) mozog. Más irányokba ugyan tart egy darabig, de hamar szakadhatnak a szalagok, porcok, ezért olyan gyakori a térdsérülés.

A pilates gyakorlatok során a törzsizomzat és stabilizáló reflexeink fejlesztésével egyensúlyunk javul, ami abban segít, hogy kevesebbet essünk. A gyakorlatok során úgy erősíthetjük izmainkat, hogy ízületeink mozgásterjedelme nő, így jobban alkalmazkodhatunk a pálya egyenetlenségeihez.

Reformer pilates gépen, szakképzett és felkészült oktatóink felügyeletével ezek a csípőmozgások és törzs stabilizálása hatékonyan, akár heti 1x-2x alkalommal is elvégezhető.

Nem szükséges mindig izmokkal megfeszítve tartani magunkat, a pilates segít megtalálni a legjobb tartást, melyben a legnagyobb terhelést az izomzatunkról a jóval teherbíróbb csontjainkra vezetjük. Fordulásoknál nem csak a térdet -csípőt erőltetjük, hanem a törzsön végigvezetve felhasználjuk a törzs lendületét is. Nem pusztán a sérülések elkerülése a cél, hanem hatékonyabb, hosszabb élvezet kifáradás nélkül. Pilates gyakorlatokkal a elérthetjük a „flow”-t, ami nem akadozó mozdulatok sorozata, hanem folytonos, könnyed mozgás. Még nem késő! Keress fel a felkészüléshez egy pilates oktatót!

További információ és otthon végezhető bemelegítő gyakorlatok: www.pilates.hu

 

 

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Csak két kilót fogyott, mégis teljesen átalakult a teste

Csak két kilót fogyott, mégis teljesen átalakult a teste

Ráadásul az Insta-sztár nem éhezett egy percig sem, finomakat főzött és a testmozgást sem vitte túlzásba. Ha érdekel a titka, olvass tovább!

Visszafelé öregszik ez a nő

Legalábbis ezt állítja a gyönyörű anyuka.

140 kilót fogyott, most elképesztően néz ki

Ráadásul kevesebb, mint egy év alatt szabadult meg a súlyfeleslegtől!

Kiderült: tilos az edzés másnaposan

Eddig a legdurvább macskajaj ellenére sem hagytad ki az edzést? Itt az ideje parkolópályára állítanod magad, legalábbis a koktéleste után, ha nem akarsz komoly bajt magadnak.

Véres képet posztot a blogger lány, kiakadtak a netezők

Az egész testét bekente, majd a fűben hemperget ez a blogger lány.

Túl sokat szoláriumozott, borzalmas dolog történt

Csak egy kis barnaságra vágyott, mégis túlzásba vitte, aminek az lett a következménye, hogy egy borzalmas lyuk tátong most az arcán.

Kivetette 4 bordáját, most így néz ki terhesen

A 41 centis derekú modell most terhes fotóival sokkolja a netezőket!

Eltört a vaginája, mert túl sokat használta a vibrátorát

Borzalmas dolog történt egy lánnyal, aki túl sokat örömöt szerzett magának!

37 éve pizzát vacsorázik, így néz ki

Oké, biztosan te is imádod a pizzát, de azért annyira nem, hogy 37 éven át minden este ezt edd, ugye? Képzeld, egy férfi annyira szereti, hogy minden nap ezt vacsorázza, sőt nem is variálja a különböző feltételeket.

36 kilós mellei vannak ennek a magyar lánynak

Borzalmas fájdalmakkal küzd egy magyar lány Amerikában a gigamellei miatt, akinek már csak hónapjai lehetnek hátra.

Ritka betegség miatt érezte magát folyton részegnek ez a lány

Két éven keresztül, minden egyes nap úgy érezte magát egy lány, mintha előző este egy hatalmas buliban lett volna.