2011.01.24.@ 16.01

Síelj jobban pilates-szel!

Jó lenne gleccser mellett lakni, de a legtöbben évente egyszer jutunk el a hó és hegyek világába. A sí különleges mozgás, ami messze áll a szokásos napi ülés és betonon járás terhelésétől, így nem árt erre megfelelően előkészíteni a testünket. A sérülések és a hegyimentők elkerülése mellett, javíthatjuk technikánkat, így hosszabban és jobban tudunk siklani.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

A sí különleges mozgás, készítsük fel testünket!

Pilates gépes gyakorlatokkal a sérülések elkerülése mellett, javíthatjuk technikánkat és hosszabban, jobban és élvezetesebben tudunk siklani. Hétköznapokon csípőnk üléskor hajlított helyzetben merevedik, és járáskor is csak előre hátra, egy síkben mozgatjuk. Az oldalirányú mozgások (terpesz és zárás) a léc széleinek terheléséhez, míg a rotáció a forduláshoz elengedhetetlen. Ha nem készítjük fel csípőnket a térdeinkre zúdul a terhelés, ezért olyan gyakoriak a térdsérülések.

A hagyományos mozgások is nagyon fontosak az erőnlét szempontjából, de a speciális fékező, lassító gyakorlatokkal a mozgás folyamatosságának, könnyedségének fejlesztésében a pilates verhetetlen. Így kevesebbet esünk, és jobban alkalmazkodhatunk a pálya kihívásaihoz.

Teszteld a csípődet!

Próbálj egy-egy sima talajra helyezett papírlapokra állva kipróbálni milyen nehezen tudod csípőnkből terpeszteni-zárni lábadat és csípőből fordulni, vagy csak éppen elindítani ezeket a mozgásokat!

A pilates remek felkészítő a síeléskor ránk váró terhelésre és ebben kiemelt szerepe van a reformer gépnek és néhány kiegészítőnek. A hatékony síelés szabad csípő mozgásokat és a jól stabilizáló izomzatot kíván. A lábfej-boka mozgásokat és tompító szerepét a bakancs nagyrészt kikapcsolja, így a csípő térd-gerinc rugalmasságára szorul testünk. Mivel a csípőink kellő felkészítés nélkül nem tudják átvenni ezt a feladatot, nagymértékben a térdekre hárul a feladat, ami csak azonban csak egy síkban (előre és hátra) mozog. Más irányokba ugyan tart egy darabig, de hamar szakadhatnak a szalagok, porcok, ezért olyan gyakori a térdsérülés.

A pilates gyakorlatok során a törzsizomzat és stabilizáló reflexeink fejlesztésével egyensúlyunk javul, ami abban segít, hogy kevesebbet essünk. A gyakorlatok során úgy erősíthetjük izmainkat, hogy ízületeink mozgásterjedelme nő, így jobban alkalmazkodhatunk a pálya egyenetlenségeihez.

Reformer pilates gépen, szakképzett és felkészült oktatóink felügyeletével ezek a csípőmozgások és törzs stabilizálása hatékonyan, akár heti 1x-2x alkalommal is elvégezhető.

Nem szükséges mindig izmokkal megfeszítve tartani magunkat, a pilates segít megtalálni a legjobb tartást, melyben a legnagyobb terhelést az izomzatunkról a jóval teherbíróbb csontjainkra vezetjük. Fordulásoknál nem csak a térdet -csípőt erőltetjük, hanem a törzsön végigvezetve felhasználjuk a törzs lendületét is. Nem pusztán a sérülések elkerülése a cél, hanem hatékonyabb, hosszabb élvezet kifáradás nélkül. Pilates gyakorlatokkal a elérthetjük a „flow”-t, ami nem akadozó mozdulatok sorozata, hanem folytonos, könnyed mozgás. Még nem késő! Keress fel a felkészüléshez egy pilates oktatót!

További információ és otthon végezhető bemelegítő gyakorlatok: www.pilates.hu

 

 

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Ilyen, amikor Élő Ken végre embernek érzi magát

Ilyen, amikor Élő Ken végre embernek érzi magát

Lassan felépül a 70. plasztikai műtétéből...

5 lány, aki úgy alakult át, hogy egy kilót sem fogyott

Minden reggel rohansz a mérleghez, hogy csekkold a súlyod? Hagyd a számokat, nem azok bizonyítják a változást!

6 trükk, hogy már ma laposabb legyen a hasad

Adunk neked pár könnyen betartható tippet, így garantáltan sikerrel jársz az életmódváltással!

28 kiló volt az anorexiás lány, egy kocka csoki mentette meg

Mostanra egy gyönyörű és egészséges nő lett belőle! Csekkold le a sztoriját!

Így néz ki egy férfi szakállbeültetés után

A reality-sztár milliókat költött arra, hogy végre szőrös legyen az arca. Szerinted megérte?

Ez használ a legjobban a menstruációs fájdalom ellen

Egy új kutatás rávilágított a legjobb módszerekre.

Kiderült: Ennyi idő kell hozzá, hogy elkezdj izmosodni

Kíváncsi vagy, mi a tökéletes alak titka? Segítünk!

Íme, a legújabb élő Barbie

A 19 éves csajszi 8000 fontot költött arra, hogy úgy nézzen ki, mint egy mesebeli lény.

Így gyógyult ki az anorexiából a lány, aki napi 8 órát edzett

Mutatunk neked egy újabb bizonyítékot arra, hogy a legmélyebb gödörből is van kiút!

Két hét alatt 5 kilót fogyhatsz a színválogatós diétával

A te újévi fogadalomlistádon is szerepel a fogyás? Akkor csekkold a legújabb őrületet, amivel könnyen megszabadulhatsz a felesleges kilóidtól!

Élő Ken undorító fotót posztolt plasztikai műtétéről

Figyelem! Tényleg nagyon gusztustalan, úgyhogy csak erős idegzetűeknek...

A világ legbutább ötletével állt elő ez a nő

Egy német modell elképesztő terveiről mesélt egy tévéműsorban.