2011.01.25.@ 11.01

Mozogj otthon saját fitneszeszközökkel!

Ha nem jutsz el az edzőteremig, nem tudod kifizetni a drága bérletet, esetleg némi változatosságra vágysz, helyettesítsd a konditermi mozgást otthon végezhető gyakorlatokkal, így tavaszra újra csúcsformába lendülhetsz.

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Formáld a popsid fitball-lal!

A fitball labda javítja az egyensúlyérzéket, a mozgáskoordinációt, és alaposan erősíti a felső és alsó test izmait. A labdával végzett edzés nyugalmasabb mozgásforma, mely kíméli a gerincet, mégis hatékonyan fejleszti a testet, továbbá kiválóan feszesít és szálkásít. Az alábbi gyakorlatok rendszeres elvégzésével vonzóbbá, karcsúbbá válhat a megjelenésed.

1. gyakorlat: Feküdj hasra a fitballon, kezeddel pedig támaszkodj meg a földön a labda előtt úgy, hogy könyököd enyhén hajlított legyen. A térdeket is hajlítsd be, és mindkét talpat szorítsd egymáshoz. Emeld meg mindkét lábad, amíg combod párhuzamossá válik a talajjal, majd engedd le, és ismételd meg a mozdulatot 3×15-ször.

2. gyakorlat: Hasalj a labdára úgy, hogy kéz- és lábfejed lazán támaszkodjon a padlóra. Emeld oldalra a bal karodat, igyekezz tartani az egyensúlyt, majd lassan emeld fel a jobb lábadat, ügyelve, hogy karod és lábad párhuzamos maradjon a talajjal. Tartsd a pózt 3-4 másodpercig egyensúlyban, majd ismételd meg 10-szer a gyakorlatot a másik oldalon is.

Cosmo-tipp: A sporteszközt ülőlabdaként is használhatod az irodában, mert javítja a testtartást, és enyhíti a hátfájdalmakat.

Guggolj medicinlabdával!

A medicinlabdát izomerősítéshez és koordinációs gyakorlatokhoz egyaránt használhatod. A következő gyakorlatok a popsi, a comb és a gerincfeszesítő izmok formálására szolgálnak.

1. gyakorlat: Tedd jobb válladra a medicinlabdát, bal kezedet helyezd csípőre, és állj a vállaknál szélesebb terpeszbe. Guggolj minél mélyebbeket, amíg combod a talajjal párhuzamos nem lesz. Amikor felállsz, a testsúlyt helyezd a sarkakra, és ismételd meg a gyakorlatot a másik válladon is, 3×20 alkalommal.

2. gyakorlat: Állj csípőszéles terpeszbe, és fogd meg mindkét kézzel a labdát mellmagasságban. Lépj ki jobbra, közben fordulj törzseddel is erre, majd engedd le a labdát térdvonalig. Helyezkedj vissza a kiindulóhelyzetbe, és ismételd meg a mozdulatot, majd válts oldalt.

Cosmo-tipp: Domyos medicinlabda (4.690 Ft – www.decathlon.co.hu), 3 kg-os medicinlabda 4.590 Ft – www.mozdulj.com)

Szálkásíts kézisúlyzóval!

Ez a fitneszeszköz a felsőtest és a karizmok erősítésére szolgál. Egy neoprén anyaggal borított, 2×1 kg-os, egykezes aerobic súlyzópár ideális különböző súlyzós tornagyakorlathoz. A neoprén borítás kellemes tapintású, esztétikus, a kényelemről állítható tépőzáras pánt gondoskodik, amivel a súlyzókat a kézfejedhez tudod rögzíteni. (1.900 Ft – www.fitneszszakuzlet.hu)

1. gyakorlat: Állj kis terpeszbe, hajlítsd be a térdeket, és dőlj előre egyenes felsőtesttel. Ragadd meg a kézisúlyzókat, és nyújtsd előre a karokat. Ebből a testhelyzetből csípőmagasságban, tested mellett vezetve húzd hátra karjaidat úgy, hogy a lapockák egymás felé közelítsenek. Térj vissza az alaphelyzetbe, és folyamatos ritmusban ismételj 15-ször.

2. gyakorlat: Fogd meg a súlyzót, és emeld fel kinyújtott karjaidat a mellkasod elé úgy, hogy a két tenyér egymás felé legyen. Egyik, majd másik karodat húzd oldalra vállmagasságban, amíg a másik elöl, nyújtva marad. Ha mindkét oldalon elvégezted a gyakorlatot 12-szer, két karodat egyszerre tárd oldalra, és ismételj így is.

Cosmo-tipp: Pro-Form egykezes súlyzó 2 kg (1.530 Ft – www.langsport.hu), Soft súlyzó 2x 0.5 kg egyenes (2.520 Ft – www.sportszert.hu)

Dolgozz a szőnyegen!

1. gyakorlat: Feküdj hanyatt, majd húzd fel bal térdedet. Karjaidat helyezd a test mellé úgy, hogy a tenyér felfelé nézzen. Végezz felüléseket jobb térdhúzással és karhajlítással, majd ismételd a gyakorlatot 4×20-szor, mindkét oldalon.

2. gyakorlat: Állj vállszéles terpeszbe, húzd ki magadat, karodat emeld oldalsó középtartásba. Ereszkedj guggoló támaszba, majd fekvőtámaszba úgy, hogy a nyújtott karon támaszkodj. Végezetül karhajlítással közelítsd a talaj felé mellkasodat, majd térj vissza guggoló támaszba, és az alaphelyzetbe. Egy percig végezd a gyakorlatot.

Cosmo-tipp: Aerobik matrac (2.500 Ft – www.fotexnet.hu), talaj-edzőszőnyeg Everlast (6.680 Ft – www.shop.builder.hu)

Próbáld ki a Leg Trainer-t!

A sporteszközt kimondottan otthoni edzésre fejlesztették ki, mely egy fém- vagy acélállványra erősített hosszú sín, talpakkal és kapaszkodókkal. A Leg Trainer használatával a rendszeres testedzés a mindennapok részévé válik, mivel a tornagyakorlatok kényelmesen, mégis hatékonyan végezhetők rajta. Fő pozitívuma, hogy rendkívül erős anyagból készült, könnyen összeszerelhető, és bárhol elfér a lakásban.

Egyszerűen állj rá, és nyújtott lábakkal végezz tárogató mozdulatokat. Már napi 20 perces mozgás elegendő a hatékony zsírégetéshez és a problémás testtájak (comb, fenék, has, csípő) látványos formálásához, karcsúsításához.

Cosmo-tipp: Láberősítő inSportline Leg-Trainer (15.200 Ft – www.argep.hu), Leg-Trainer (12.500 Ft – www.calasport.unas.hu)

Ne felejtsd el a nyújtást!

A gyakorlatok végén mindig végezz izomcsoportonként 20 másodpercen keresztül fokozatosan nyújtó gyakorlatokat. Ha sportolás előtt nyújtasz, kezdd óvatosan, könnyedén, hogy elkerülhesd az izomsérüléseket. A nyújtás további előnye, hogy elősegíti a szövetek oxigénellátását, csökkenti a stresszt és serkenti az emésztést is.

Cosmo-tipp: Formáld a popsid Reebok EasyTone sportcipőben. Az edzőcipő talpában lévő egyensúly-szabályozó labdáknak köszönhetően a nagy farizmok 28%-kal, a combhajlító izmok, a vádlik 11%-kal többet dolgoznak, mintha hagyományos edzőcipőt viselnél. A cipőt itt is megrendelheted: www.arukereso.hu.

Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

Ismerd meg a sztárok legújabb fitnesztrükkjeit!

Természetes, szexi körmök a műköröm tartósságával

Számtalan kedvező ajánlat a Cosmopolitan AKCIÓI között!

Címkék: fitneszeszközökkel! mozogj otthon saját

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Ezért kezdj minden edzést hasazással

Ezért kezdj minden edzést hasazással

Nem mindegy, hogy miként állsz neki a testmozgásnak, illetve hogy milyen gyakorlatokkal kezdesz!

Ez történik a testeddel, ha két napig rosszul alszol

Ha azt hiszed, hogy kihagyhatsz egy-két napot alvás nélkül, tévedsz!

Durván beszóltak ennek a plus-size rúdtáncos lánynak

Volt, hogy éheztette magát, mára viszont elfogadta testét olyannak amilyen, és visszavágott a trolloknak.

Halálos lehet, ha túl sok vizet iszol

Nem csak a kiszáradás veszélyes. Az is probléma lehet, hogy túl sokat iszol. Muszáj megtalálni az egyensúlyt!

„1 hónapig csináltam az almaecet diétát, ez történt”

Egy bevállalós amerikai újságíró úgy döntött, leteszteli a világsztárok egyik kedvenc étrendjét, az almaecet diétát! Csekkold le, milyen eredménnyel!

Így fogyhatsz a szuperszénhidrát-diétával

Ha te is utálsz úgy fogyózni, hogy közben éhezned kell, próbáld ki ezt az étrendet és nem fogsz csalódni!

A fogkrémes mellnagyobbító pakolás az új őrület a neten

Szinte hihetetlen, hogy mikre nem képes néhány lány, hogy egy kosárral nagyobb melltartót hordhasson. A mostani módszertől tuti, te is dobsz egy hátast!

A „piszkos” ketogén diéta az új őrület

Nem mindenkinek való, de akinek igen, az nagyon gyorsan formálódhat vele. Próbáld ki, ha szeretnéd, de közben figyelj arra, mit üzen a tested!

Így néz ki a szülés után Eva Longoria

A színésznő most mutatta meg magát először babája születése óta. Elképesztő, milyen gyorsan visszanyerte a régi alakját, nem?

Így égesd a zsírt a nyaraláson edzés nélkül

Nem sikerült igazán tuti formába hozni magadat a nyaralás előtt? Gond egy szál se, simán formásodhatsz a vakáció alatt is, ráadásul úgy, hogy szinte meg sem kell mozdulnod. Csak figyelj oda erre a pár dologra!

Azt mondták, a bőre miatt soha nem lehet szexi, most modellkedik

Ez a lány egy nagyon ritka és súlyos betegségben szenved, mégis menő fehérnemű modell vált belőle. Olvasd el a sztoriját!

Majdnem belehalt a sok plasztikai műtétbe ez a lány

Egy 22 éves finn nem tud leállni a műtétekkel, pedig ha így folytatja, az életével fog fizetni.

4 egészséges étel, ami valójában nem is az

Cukormentes, szénhidrátcsökkentett vagy teljesen bio? Ne dőlj be a hangzatos reklámszövegeknek, a táplálkozási szakértők szerint, sok olyan „egészséges” cuccot találsz a boltok polcain, ami valójában nem is az!