2011.01.25.@ 11.01

Mozogj otthon saját fitneszeszközökkel!

Ha nem jutsz el az edzőteremig, nem tudod kifizetni a drága bérletet, esetleg némi változatosságra vágysz, helyettesítsd a konditermi mozgást otthon végezhető gyakorlatokkal, így tavaszra újra csúcsformába lendülhetsz.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Formáld a popsid fitball-lal!

A fitball labda javítja az egyensúlyérzéket, a mozgáskoordinációt, és alaposan erősíti a felső és alsó test izmait. A labdával végzett edzés nyugalmasabb mozgásforma, mely kíméli a gerincet, mégis hatékonyan fejleszti a testet, továbbá kiválóan feszesít és szálkásít. Az alábbi gyakorlatok rendszeres elvégzésével vonzóbbá, karcsúbbá válhat a megjelenésed.

1. gyakorlat: Feküdj hasra a fitballon, kezeddel pedig támaszkodj meg a földön a labda előtt úgy, hogy könyököd enyhén hajlított legyen. A térdeket is hajlítsd be, és mindkét talpat szorítsd egymáshoz. Emeld meg mindkét lábad, amíg combod párhuzamossá válik a talajjal, majd engedd le, és ismételd meg a mozdulatot 3×15-ször.

2. gyakorlat: Hasalj a labdára úgy, hogy kéz- és lábfejed lazán támaszkodjon a padlóra. Emeld oldalra a bal karodat, igyekezz tartani az egyensúlyt, majd lassan emeld fel a jobb lábadat, ügyelve, hogy karod és lábad párhuzamos maradjon a talajjal. Tartsd a pózt 3-4 másodpercig egyensúlyban, majd ismételd meg 10-szer a gyakorlatot a másik oldalon is.

Cosmo-tipp: A sporteszközt ülőlabdaként is használhatod az irodában, mert javítja a testtartást, és enyhíti a hátfájdalmakat.

Guggolj medicinlabdával!

A medicinlabdát izomerősítéshez és koordinációs gyakorlatokhoz egyaránt használhatod. A következő gyakorlatok a popsi, a comb és a gerincfeszesítő izmok formálására szolgálnak.

1. gyakorlat: Tedd jobb válladra a medicinlabdát, bal kezedet helyezd csípőre, és állj a vállaknál szélesebb terpeszbe. Guggolj minél mélyebbeket, amíg combod a talajjal párhuzamos nem lesz. Amikor felállsz, a testsúlyt helyezd a sarkakra, és ismételd meg a gyakorlatot a másik válladon is, 3×20 alkalommal.

2. gyakorlat: Állj csípőszéles terpeszbe, és fogd meg mindkét kézzel a labdát mellmagasságban. Lépj ki jobbra, közben fordulj törzseddel is erre, majd engedd le a labdát térdvonalig. Helyezkedj vissza a kiindulóhelyzetbe, és ismételd meg a mozdulatot, majd válts oldalt.

Cosmo-tipp: Domyos medicinlabda (4.690 Ft – www.decathlon.co.hu), 3 kg-os medicinlabda 4.590 Ft – www.mozdulj.com)

Szálkásíts kézisúlyzóval!

Ez a fitneszeszköz a felsőtest és a karizmok erősítésére szolgál. Egy neoprén anyaggal borított, 2×1 kg-os, egykezes aerobic súlyzópár ideális különböző súlyzós tornagyakorlathoz. A neoprén borítás kellemes tapintású, esztétikus, a kényelemről állítható tépőzáras pánt gondoskodik, amivel a súlyzókat a kézfejedhez tudod rögzíteni. (1.900 Ft – www.fitneszszakuzlet.hu)

1. gyakorlat: Állj kis terpeszbe, hajlítsd be a térdeket, és dőlj előre egyenes felsőtesttel. Ragadd meg a kézisúlyzókat, és nyújtsd előre a karokat. Ebből a testhelyzetből csípőmagasságban, tested mellett vezetve húzd hátra karjaidat úgy, hogy a lapockák egymás felé közelítsenek. Térj vissza az alaphelyzetbe, és folyamatos ritmusban ismételj 15-ször.

2. gyakorlat: Fogd meg a súlyzót, és emeld fel kinyújtott karjaidat a mellkasod elé úgy, hogy a két tenyér egymás felé legyen. Egyik, majd másik karodat húzd oldalra vállmagasságban, amíg a másik elöl, nyújtva marad. Ha mindkét oldalon elvégezted a gyakorlatot 12-szer, két karodat egyszerre tárd oldalra, és ismételj így is.

Cosmo-tipp: Pro-Form egykezes súlyzó 2 kg (1.530 Ft – www.langsport.hu), Soft súlyzó 2x 0.5 kg egyenes (2.520 Ft – www.sportszert.hu)

Dolgozz a szőnyegen!

1. gyakorlat: Feküdj hanyatt, majd húzd fel bal térdedet. Karjaidat helyezd a test mellé úgy, hogy a tenyér felfelé nézzen. Végezz felüléseket jobb térdhúzással és karhajlítással, majd ismételd a gyakorlatot 4×20-szor, mindkét oldalon.

2. gyakorlat: Állj vállszéles terpeszbe, húzd ki magadat, karodat emeld oldalsó középtartásba. Ereszkedj guggoló támaszba, majd fekvőtámaszba úgy, hogy a nyújtott karon támaszkodj. Végezetül karhajlítással közelítsd a talaj felé mellkasodat, majd térj vissza guggoló támaszba, és az alaphelyzetbe. Egy percig végezd a gyakorlatot.

Cosmo-tipp: Aerobik matrac (2.500 Ft – www.fotexnet.hu), talaj-edzőszőnyeg Everlast (6.680 Ft – www.shop.builder.hu)

Próbáld ki a Leg Trainer-t!

A sporteszközt kimondottan otthoni edzésre fejlesztették ki, mely egy fém- vagy acélállványra erősített hosszú sín, talpakkal és kapaszkodókkal. A Leg Trainer használatával a rendszeres testedzés a mindennapok részévé válik, mivel a tornagyakorlatok kényelmesen, mégis hatékonyan végezhetők rajta. Fő pozitívuma, hogy rendkívül erős anyagból készült, könnyen összeszerelhető, és bárhol elfér a lakásban.

Egyszerűen állj rá, és nyújtott lábakkal végezz tárogató mozdulatokat. Már napi 20 perces mozgás elegendő a hatékony zsírégetéshez és a problémás testtájak (comb, fenék, has, csípő) látványos formálásához, karcsúsításához.

Cosmo-tipp: Láberősítő inSportline Leg-Trainer (15.200 Ft – www.argep.hu), Leg-Trainer (12.500 Ft – www.calasport.unas.hu)

Ne felejtsd el a nyújtást!

A gyakorlatok végén mindig végezz izomcsoportonként 20 másodpercen keresztül fokozatosan nyújtó gyakorlatokat. Ha sportolás előtt nyújtasz, kezdd óvatosan, könnyedén, hogy elkerülhesd az izomsérüléseket. A nyújtás további előnye, hogy elősegíti a szövetek oxigénellátását, csökkenti a stresszt és serkenti az emésztést is.

Cosmo-tipp: Formáld a popsid Reebok EasyTone sportcipőben. Az edzőcipő talpában lévő egyensúly-szabályozó labdáknak köszönhetően a nagy farizmok 28%-kal, a combhajlító izmok, a vádlik 11%-kal többet dolgoznak, mintha hagyományos edzőcipőt viselnél. A cipőt itt is megrendelheted: www.arukereso.hu.

Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

Ismerd meg a sztárok legújabb fitnesztrükkjeit!

Természetes, szexi körmök a műköröm tartósságával

Számtalan kedvező ajánlat a Cosmopolitan AKCIÓI között!

Címkék: fitneszeszközökkel! mozogj otthon saját

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Ilyen, amikor Élő Ken végre embernek érzi magát

Ilyen, amikor Élő Ken végre embernek érzi magát

Lassan felépül a 70. plasztikai műtétéből...

5 lány, aki úgy alakult át, hogy egy kilót sem fogyott

Minden reggel rohansz a mérleghez, hogy csekkold a súlyod? Hagyd a számokat, nem azok bizonyítják a változást!

6 trükk, hogy már ma laposabb legyen a hasad

Adunk neked pár könnyen betartható tippet, így garantáltan sikerrel jársz az életmódváltással!

28 kiló volt az anorexiás lány, egy kocka csoki mentette meg

Mostanra egy gyönyörű és egészséges nő lett belőle! Csekkold le a sztoriját!

Így néz ki egy férfi szakállbeültetés után

A reality-sztár milliókat költött arra, hogy végre szőrös legyen az arca. Szerinted megérte?

Ez használ a legjobban a menstruációs fájdalom ellen

Egy új kutatás rávilágított a legjobb módszerekre.

Kiderült: Ennyi idő kell hozzá, hogy elkezdj izmosodni

Kíváncsi vagy, mi a tökéletes alak titka? Segítünk!

Íme, a legújabb élő Barbie

A 19 éves csajszi 8000 fontot költött arra, hogy úgy nézzen ki, mint egy mesebeli lény.

Így gyógyult ki az anorexiából a lány, aki napi 8 órát edzett

Mutatunk neked egy újabb bizonyítékot arra, hogy a legmélyebb gödörből is van kiút!

Két hét alatt 5 kilót fogyhatsz a színválogatós diétával

A te újévi fogadalomlistádon is szerepel a fogyás? Akkor csekkold a legújabb őrületet, amivel könnyen megszabadulhatsz a felesleges kilóidtól!

Élő Ken undorító fotót posztolt plasztikai műtétéről

Figyelem! Tényleg nagyon gusztustalan, úgyhogy csak erős idegzetűeknek...

A világ legbutább ötletével állt elő ez a nő

Egy német modell elképesztő terveiről mesélt egy tévéműsorban.