2011.02.21.@ 14.02

Így táplálkozz a ciklusod alatt!

Ha a tested természetes, 28 napos ciklusa alatt megfelelően táplálkozol, akkor mindig kiegyensúlyozott és boldog lehetsz, és nem kell hangulatváltozástól tartanod.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Minden nő kénytelen átélni a menstruációs ciklust, életünk során hosszú évekig kell alkalmazkodnunk testünk törvényszerű működéséhez. A 28 napos periódus során napról napra változik a testünk, a felszabaduló hormonok pedig hatással vannak a lelkünkre is. A ciklus kezdetét a menstruáció jelzi, amely általában 3-5 napig tart.

1-5. nap
Érzelmileg különösen érzékeny lehetsz ezeken a napokon, ezért fontos, hogy magnéziumban és omega-3 zsírsavakban gazdag ételeket fogyassz. Ezek javítják a hangulatot, kiegyensúlyozottá tesznek. Válassz spenótot, fogyassz sok teljes kiőrlésű gabonát, valamint egyél lazacot, szardíniát, dióféléket.

6-13. nap
A testben ebben az időszakban fokozódik a hormontermelés, ezek fokozhatják a stresszt is. Ezért nagyon fontos ilyenkor az egészséges táplálkozás, a sok gyümölcs és zöldség fogyasztása. Igyekezz ezeken a napokon minél több friss zöldséget és gyümölcsöt magadhoz venni, így segítheted a kiegyensúlyozottság megtartását.

14-17. nap
Ez alatt a pár nap alatt minden érzéked kifinomultabban működik majd, mint a ciklus más napjain. Különösen az ízekre leszel nagyon érzékeny, épp ezért kényeztesd magad különleges finomságokkal és ínyenc ételekkel, például finom sajtokkal, homárral, marhasülttel, és ne feledkezz meg egy pohár jó borról sem.

18-23. nap
A progeszteron-szinted ilyenkor a csúcson van, emiatt a bélműködésed és az anyagcseréd lelassul. Hogy ne kelljen székrekedéssel küzdened ebben az időszakban, fogyassz magas rosttartalmú ételeket, például barna rizst, árpát és sok-sok gyümölcsöt és zöldséget, melyek segítenek az emésztés fokozásában, emellett pedig magas lesz az energiaszinted.

24-28. nap
A menzesz ideje alatt fokozódik az érzékenység, és ekkor erősen kívánjuk a szénhidrátokat, illetve a fehérjéket, amelyek stabilizálják a vércukorszintet. Engedj meg magadnak pár gombóc fagyit ilyenkor, ez segíthet a testeden és a lelkeden is.

Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

Tavaszváró finomságok

Edd magad boldoggá!

Számtalan kedvező ajánlat a Cosmopolitan AKCIÓI között!

 

Címkék: alatt ciklusod táplálkozz

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Kiderült, hogy hat a kávé a sportteljesítményedre

Kiderült, hogy hat a kávé a sportteljesítményedre

És az is, hogy pontosan mikor érdemes innod egy fincsi lattét.

Ez az első állam, ahol ingyenessé tették a menstruációs kellékeket

Mi csak remélni tudjuk, hogy minél több ország követi majd a példáját!

Hihetetlen, mit találtak a rajongók Vanessa Hudgens új pasijáról

Amit egyszer kiírsz a netre, az örökre ott is marad!

Katalin hercegné óriási rekordot döntött

Nem egyedül tette, de nagy része volt benne.

Ilyen hatással van a kapcsolatra a hatalmas korkülönbség

Kiderült végre, hogy mennyire para, ha sokkal idősebb nálad a szerelmed.

7 cucc a ‘90-es évekből, ami újra trendi, és imádjuk

Talán egy-két darabot vagy kiegészítőt te is őrizgetsz még otthon.

Ezekkel a módszerekkel tényleg elkerülheted a másnaposságot

Mutatjuk, az alap trükkökön kívül mit vethetsz még be, hogy biztosra menj!

Zendaya vadiúj frizurája lesz 2021 egyik legnagyobb hajtrendje

A színésznő soha nem tud mellélőni!

Lopással vádolják Jennifer Lopezt

Csendben jegyeznénk meg, hogy picit elsiették a vádakat…