5 étel, amit minden nap fogyassz

Van 5 olyan étel, amelyek annyira egészségesek, hogy érdemes lenne minden nap fogyasztanod őket. Ezek ráadásul nem is kerülnek sokba, könnyen beszerezhetők, és ügyesen beilleszthetőek az étrendedbe.

1. Spenót

Lehet, hogy gyerekkorodban nem voltál oda ezért a zöldségért, de felnőttként érdemes vele újra próbát tenned. A spenót ugyanis csökkenti a csontritkulás kialakulásának kockázatát, a koleszterinszintet, valamint növeli az IQ-t. Kiváló csontépítő, magas a K-vitamin-, a kalcium- és a magnéziumtartalma. Sok flavonoidot tartalmaz, növényi molekulái pedig antioxidánsokban bővelkednek. Kimutatták, hogy csökkenti a mell-, a gyomor-, a bőr- és a petefészekrák kialakulásának esélyét. Kiváló A- és C-vitaminforrás, erősíti az artériákat, és csökkenti a szívbetegségek kockázatát.  Antioxidánsai semlegesítik a szabadgyököket az agyban, valamint lassítják az öregedést. Tudományos vizsgálatok kimutatták, hogy azok, akik naponta esznek egy-egy adag spenótot, azoknak javultak a tanulási és motoros képességeik.

2. Tojás

A ’90-es években a fogyókúrázók rettegtek a tojástól, és csak a fehérjét fogyasztották, mert zsír- és koleszterintartalma miatt nem tartották egészségesnek. Kutatások azonban kimutatták, hogy a tojás rengeteg tápanyagot tartalmaz, ezért teljes értékű reggeli készíthető belőle. Nagyszerű fehérjeforrás, mind a nyolc szükséges aminosavat tartalmazza. Ezen kívül energetizál is.

3. Áfonya

Ez a bogyós gyümölcs remek antioxidáns forrás, a kutatók 60 gyümölcsöt és zöldséget vizsgáltak, és az áfonyát találták a legjobbnak közöttük ebből a szempontból. Az antioxidánsok megakadályozzák a fekélyek, a szürkehályog és a zöldhályog kialakulását, csökkentik a szívbetegségek és a rák kialakulásának kockázatát, és csökkentik a koleszterinszintet. Jó hatással van a memóriára, csökkenti az elbutulás és az Alzheimer-kór kockázatát.

4. Alma

Az alma nemcsak finom, hanem nagyon egészséges is. Egyaránt tartalmaz oldható és oldhatatlan rostot, amelyek kipucolják a beleket. Az alma csökkenti a koleszterinszintet, és csökkenti a zsíros ételek szervezetre gyakorolt negatív hatását is. Bizonyítottan csökkenti a szívbetegségek kockázatát, valamint serkenti a nyáltermelést, tisztítja a fogakat, és felfrissíti a leheletet is.

5. Sütőtök

Egy csésze sütőtök a napi A-vitamin szükséglet 170 százalékát tartalmazza, épp ezért érdemes fogyasztani, mert ez a vitamin más élelmiszerekből nehezen pótolható. A tök ragyogó narancssárga színét a benne található nagy mennyiségű karotinoidnak köszönheti, mely javítja a bőr állapotát, kiszűri a rákkeltő fénysugarakat, valamint a szem állapotát is javítja. A sütőtök magjait is érdemes rágcsálni, mert nagy mennyiségű L-triptofán található benne, ami segíthet a depresszió megelőzésében. Gazdag forrása a magnéziumnak, amely csökkenti a szívbetegség kockázatát, a hasi elhízás és a cukorbetegség kialakulásának esélyét.

Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:
 
 

Még több

Body