2011.03.02.@ 11.03

Ismerkedj meg a bosuval, és dobd le a felesleget!

Az egész napos irodai munkától fáj minden porcikád, ám unod az edzőtermet, a futást, és szívesen kipróbálnál valamilyen új, izgalmasabb edzésmódszert? A bosuval professzionálisan formálhatod testedet, és kiválóan oldhatod a stresszt!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Mit jelent a bosu?

A bosu (Intergált Egyensúly Tréning) elnevezés az Egyesült Államokból származik, a "booth sides up" rövidítése, mely arra utal, hogy a sporteszköz mindkét oldala használható az edzés során, mind a puha, félbevágott labdára emlékeztető, mind a másik, lapos, kemény platformnak nevezett része – mondja Marosvölgyi Andrea személyi edző, életmód tanácsadó. Az edzésmódszer eredetileg a gyógytorna és a rehabilitáció területéről származik, a steppad és a fitball előnyeit ötvözi. A bosu számtalan felhasználási lehetőséget kínál, mely által bármely korosztálynak ajánlható a felnőttektől a gyerekeken át a segítséggel élőkig.

Hogyan zajlik az edzés?

Az óra felépítése az aerobik órákéra hasonlít, bemelegítéssel kezdődik, mely közben steppadként használjuk a bosut, és megjelennek speciális egyensúlygyakorlatok – mondja szakértőnk. Ezután az óra fő részében megdolgoztatjuk az egyes izomcsoportokat, fejlesztve a koordinációt az eszköz instabilitása által, és észrevétlenül erősítve a kisebb kiegészítő és stabilizáló izmokat. A gyakorlatok színesíthetők kézi- és lábsúlyokkal, gumikötéllel, soft-ballal, de használhatsz a gyakorlatok során akár egyszerre két bosut is. Az aerob állóképességi rész egyszerű elemekből épült fel, mely végezhető bosun, steppen és talajon egyaránt, ám a gyakorlatok közben nagyon fontos a helyes légzés megtanítása.

Az edzések során az erő- és egyensúlyi feladatok úgy állnak össze, hogy azok a bosun és a talajon felváltva következzenek, mivel az eszközön dolgozva az instabilitás miatt hamar elfáradhatsz.

A bosut az erő-állóképesség fejlesztésére úgy használhatod, mint egy steppadot, ám itt a kemény felület helyett puhára érkezel, ami miatt sokkal nagyobb erőt kell kifejtened, hogy képes legyél megmozdulni vagy felszökkenni róla. Emiatt fontos, hogy odafigyelj az arányokra, és nem lehet sokáig végezni az erő-állóképességi gyakorlatokat, mert nagyon megugrik a pulzus, ami kényelmetlenné válik, több lesz a hiba, és nem lesz sikerélményed.

Előzd meg az ízületi betegségeket!

A civilizáció egyik hatása, hogy minden stabil körülöttünk, mivel egyenletes utakat építünk, sima talajon járunk, cipőt hordunk, ezért egyre kevésbé használjuk azokat a mélyizmainkat, melyeket az egyensúlyozás által használtunk, és amelyeknek fontos szerepe van a stabil testtartásban, a gerinc merevítésében, stabilizálásában. Ha elkezded az instabil eszközök használatát, akkor ezeket a képességeket visszaszerezheted.

A bosu instabil volta miatt folyamatos koncentrációra és tudatos testmozgásra sarkall, egész testedet átmozgatja, és szervezeted minden egyes mozdulatnál újabb ingert kap. Az eszköz használata több szempontból is jótékony: fejleszti a testtudatot, a koordinációt, az állóképességet, ezen kívül izomfejlesztő, zsírégető, stresszoldó hatása is ismert, mindemellett ízületkímélő. Alkalmazható bármilyen edzésen, köztük hasznos például a kardió, az alakformáló, a statikus és a dinamikus tornákon, valamint az erő- és állóképesség-fejlesztő edzéseken. A bosut sokféle professzionális sportban kiegészítő elemként használják, mint például a szertornában, kosárlabdában, evezésben, kajakozásban.

A bosu fejleszti az idegrendszer mozgásérzékelő funkcióját, ezáltal baleset-megelőzésre, rehabilitációra is jól használható. Gyakorlás folyamán az idegrendszeri parancs a kis izmok felé egyre erősebb, az először nehéznek tűnő egyensúlyozás egyre könnyebbé válik, a mozgás koordináltabb lesz. Az eszköz használatával olyan kis rejtett izmaidat is érzed és használod, melyek létezéséről előtte nem is tudtál!

Égesd hatékonyan a zsírt!

Folyamatos pulzuskontroll segítségével kiváló zsírégető edzéseket lehet a bosuval végezni, így izmaid több dimenzióban dolgoznak, valamint sokkal kisebb az ütközési erő, és jobban kímélheted az ízületeket. Az eszköz instabilitása miatt az edzésekhez nem lehet hozzászokni, mert szervezeted minden egyes mozdulattal új és új ingereket kap. A dinamikus zenével, kisebb-nagyobb szökkenésekkel, alacsony, illetve magas intenzitású gyakorlatokkal a bosu élvezetes és hatékony kardióedzéssé is válhat, melyről nem fogsz lemondani, ha egyszer megismered!

Összefoglalva jótékony hatásait a bosu fejleszti a testtudatot, a koordinációt, remek állóképesség-fejlesztő, izomfejlesztő, igen jó zsírégető, ízületkímélő edzési forma, mely szépíti a kritikus zónákat, és kiváló stresszoldó is. Hatását nagyon hamar, már pár hét alatt észreveheted és érezheted!

Szakértőnktől itt kérdezhetsz: info@tobbmintsport.hu, www.tobbmintsport.hu

Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

Így mozogj, hogy felpörgesd a szexuális életed!

Így táplálkozz a ciklusod alatt!

Számtalan kedvező ajánlat a Cosmopolitan AKCIÓI között!

 

Címkék: bosuval dobd felesleget! ismerkedj!

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Hurrá! Megújult a kedvenc életmód magazinod!

Hurrá! Megújult a kedvenc életmód magazinod!

Március 20-tól kapható az első Well&fit magazin, ami szuper tanácsokkal, self-coaching tippekkel és sikertörténetekkel vár téged!

Így eddz, ha esküvőre készülsz

Három hónapos szuperhatásos edzésterv, hogy elérd a bombaalakot a nagy napra.

30 perces otthoni edzés a garantált fogyásért

Ha heti párszor letolod, biztosan leolvasztja rólad a zsírt!

Ez a 3 étkezési szokás segít a fogyásban

Lassan itt a bikiniszezon, ha szeretnél bombaalakot a nyári időszakra, akkor ideje változtatni!

Így lehet lapos a hasad a profik szerint

Kitartó munkával örökre megszabadulhatsz a felesleges párnáktól és az úszógumitól!