2011.03.02.@ 11.03

Ismerkedj meg a bosuval, és dobd le a felesleget!

Az egész napos irodai munkától fáj minden porcikád, ám unod az edzőtermet, a futást, és szívesen kipróbálnál valamilyen új, izgalmasabb edzésmódszert? A bosuval professzionálisan formálhatod testedet, és kiválóan oldhatod a stresszt!

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Mit jelent a bosu?

A bosu (Intergált Egyensúly Tréning) elnevezés az Egyesült Államokból származik, a "booth sides up" rövidítése, mely arra utal, hogy a sporteszköz mindkét oldala használható az edzés során, mind a puha, félbevágott labdára emlékeztető, mind a másik, lapos, kemény platformnak nevezett része – mondja Marosvölgyi Andrea személyi edző, életmód tanácsadó. Az edzésmódszer eredetileg a gyógytorna és a rehabilitáció területéről származik, a steppad és a fitball előnyeit ötvözi. A bosu számtalan felhasználási lehetőséget kínál, mely által bármely korosztálynak ajánlható a felnőttektől a gyerekeken át a segítséggel élőkig.

Hogyan zajlik az edzés?

Az óra felépítése az aerobik órákéra hasonlít, bemelegítéssel kezdődik, mely közben steppadként használjuk a bosut, és megjelennek speciális egyensúlygyakorlatok – mondja szakértőnk. Ezután az óra fő részében megdolgoztatjuk az egyes izomcsoportokat, fejlesztve a koordinációt az eszköz instabilitása által, és észrevétlenül erősítve a kisebb kiegészítő és stabilizáló izmokat. A gyakorlatok színesíthetők kézi- és lábsúlyokkal, gumikötéllel, soft-ballal, de használhatsz a gyakorlatok során akár egyszerre két bosut is. Az aerob állóképességi rész egyszerű elemekből épült fel, mely végezhető bosun, steppen és talajon egyaránt, ám a gyakorlatok közben nagyon fontos a helyes légzés megtanítása.

Az edzések során az erő- és egyensúlyi feladatok úgy állnak össze, hogy azok a bosun és a talajon felváltva következzenek, mivel az eszközön dolgozva az instabilitás miatt hamar elfáradhatsz.

A bosut az erő-állóképesség fejlesztésére úgy használhatod, mint egy steppadot, ám itt a kemény felület helyett puhára érkezel, ami miatt sokkal nagyobb erőt kell kifejtened, hogy képes legyél megmozdulni vagy felszökkenni róla. Emiatt fontos, hogy odafigyelj az arányokra, és nem lehet sokáig végezni az erő-állóképességi gyakorlatokat, mert nagyon megugrik a pulzus, ami kényelmetlenné válik, több lesz a hiba, és nem lesz sikerélményed.

Előzd meg az ízületi betegségeket!

A civilizáció egyik hatása, hogy minden stabil körülöttünk, mivel egyenletes utakat építünk, sima talajon járunk, cipőt hordunk, ezért egyre kevésbé használjuk azokat a mélyizmainkat, melyeket az egyensúlyozás által használtunk, és amelyeknek fontos szerepe van a stabil testtartásban, a gerinc merevítésében, stabilizálásában. Ha elkezded az instabil eszközök használatát, akkor ezeket a képességeket visszaszerezheted.

A bosu instabil volta miatt folyamatos koncentrációra és tudatos testmozgásra sarkall, egész testedet átmozgatja, és szervezeted minden egyes mozdulatnál újabb ingert kap. Az eszköz használata több szempontból is jótékony: fejleszti a testtudatot, a koordinációt, az állóképességet, ezen kívül izomfejlesztő, zsírégető, stresszoldó hatása is ismert, mindemellett ízületkímélő. Alkalmazható bármilyen edzésen, köztük hasznos például a kardió, az alakformáló, a statikus és a dinamikus tornákon, valamint az erő- és állóképesség-fejlesztő edzéseken. A bosut sokféle professzionális sportban kiegészítő elemként használják, mint például a szertornában, kosárlabdában, evezésben, kajakozásban.

A bosu fejleszti az idegrendszer mozgásérzékelő funkcióját, ezáltal baleset-megelőzésre, rehabilitációra is jól használható. Gyakorlás folyamán az idegrendszeri parancs a kis izmok felé egyre erősebb, az először nehéznek tűnő egyensúlyozás egyre könnyebbé válik, a mozgás koordináltabb lesz. Az eszköz használatával olyan kis rejtett izmaidat is érzed és használod, melyek létezéséről előtte nem is tudtál!

Égesd hatékonyan a zsírt!

Folyamatos pulzuskontroll segítségével kiváló zsírégető edzéseket lehet a bosuval végezni, így izmaid több dimenzióban dolgoznak, valamint sokkal kisebb az ütközési erő, és jobban kímélheted az ízületeket. Az eszköz instabilitása miatt az edzésekhez nem lehet hozzászokni, mert szervezeted minden egyes mozdulattal új és új ingereket kap. A dinamikus zenével, kisebb-nagyobb szökkenésekkel, alacsony, illetve magas intenzitású gyakorlatokkal a bosu élvezetes és hatékony kardióedzéssé is válhat, melyről nem fogsz lemondani, ha egyszer megismered!

Összefoglalva jótékony hatásait a bosu fejleszti a testtudatot, a koordinációt, remek állóképesség-fejlesztő, izomfejlesztő, igen jó zsírégető, ízületkímélő edzési forma, mely szépíti a kritikus zónákat, és kiváló stresszoldó is. Hatását nagyon hamar, már pár hét alatt észreveheted és érezheted!

Szakértőnktől itt kérdezhetsz: info@tobbmintsport.hu, www.tobbmintsport.hu

Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

Így mozogj, hogy felpörgesd a szexuális életed!

Így táplálkozz a ciklusod alatt!

Számtalan kedvező ajánlat a Cosmopolitan AKCIÓI között!

 

Címkék: bosuval dobd felesleget! ismerkedj!

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Ezért kezdj minden edzést hasazással

Ezért kezdj minden edzést hasazással

Nem mindegy, hogy miként állsz neki a testmozgásnak, illetve hogy milyen gyakorlatokkal kezdesz!

Ez történik a testeddel, ha két napig rosszul alszol

Ha azt hiszed, hogy kihagyhatsz egy-két napot alvás nélkül, tévedsz!

Durván beszóltak ennek a plus-size rúdtáncos lánynak

Volt, hogy éheztette magát, mára viszont elfogadta testét olyannak amilyen, és visszavágott a trolloknak.

Halálos lehet, ha túl sok vizet iszol

Nem csak a kiszáradás veszélyes. Az is probléma lehet, hogy túl sokat iszol. Muszáj megtalálni az egyensúlyt!

„1 hónapig csináltam az almaecet diétát, ez történt”

Egy bevállalós amerikai újságíró úgy döntött, leteszteli a világsztárok egyik kedvenc étrendjét, az almaecet diétát! Csekkold le, milyen eredménnyel!

Így fogyhatsz a szuperszénhidrát-diétával

Ha te is utálsz úgy fogyózni, hogy közben éhezned kell, próbáld ki ezt az étrendet és nem fogsz csalódni!

A fogkrémes mellnagyobbító pakolás az új őrület a neten

Szinte hihetetlen, hogy mikre nem képes néhány lány, hogy egy kosárral nagyobb melltartót hordhasson. A mostani módszertől tuti, te is dobsz egy hátast!

A „piszkos” ketogén diéta az új őrület

Nem mindenkinek való, de akinek igen, az nagyon gyorsan formálódhat vele. Próbáld ki, ha szeretnéd, de közben figyelj arra, mit üzen a tested!

Így néz ki a szülés után Eva Longoria

A színésznő most mutatta meg magát először babája születése óta. Elképesztő, milyen gyorsan visszanyerte a régi alakját, nem?

Így égesd a zsírt a nyaraláson edzés nélkül

Nem sikerült igazán tuti formába hozni magadat a nyaralás előtt? Gond egy szál se, simán formásodhatsz a vakáció alatt is, ráadásul úgy, hogy szinte meg sem kell mozdulnod. Csak figyelj oda erre a pár dologra!

Azt mondták, a bőre miatt soha nem lehet szexi, most modellkedik

Ez a lány egy nagyon ritka és súlyos betegségben szenved, mégis menő fehérnemű modell vált belőle. Olvasd el a sztoriját!

Majdnem belehalt a sok plasztikai műtétbe ez a lány

Egy 22 éves finn nem tud leállni a műtétekkel, pedig ha így folytatja, az életével fog fizetni.

4 egészséges étel, ami valójában nem is az

Cukormentes, szénhidrátcsökkentett vagy teljesen bio? Ne dőlj be a hangzatos reklámszövegeknek, a táplálkozási szakértők szerint, sok olyan „egészséges” cuccot találsz a boltok polcain, ami valójában nem is az!