2011.04.18.@ 11.04

Edd magad karcsúra!

Az első tavaszi napsugarak megjelenésével szinte mindannyian lázasan fogyókúrázni kezdünk. Ilyenkor alig két-három hónap alatt szeretnénk megszabadulni a felesleges kilóinktól, és eltüntetni a hasunkon, combunkon, fenekünkön megjelent zsírpárnákat.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

A pluszkilók nem biztos, hogy csak a téli kalóriadús étrend eredményei, sokkal valószínűbb, hogy évek alatt rakódtak ránk a helytelen táplálkozás, a mozgásszegény életmód és az ülőmunka következtében. Nem kell azonban minden évben pánikszerűen diétáznunk, ha tudatosan megváltoztatjuk étkezési szokásainkat és életmódunkat. Az alábbiakban Tarnai Irén, a Budai Egészségközpont dietetikusa segít abban, hogyan kezdjük el az étrendünk átalakítását.

Apró lépésenként sokkal könnyebben érhető el és tartható meg az ideális testsúly. A fogyókúrázókra jellemző, hogy korábbi kedvenc, magas energiatartalmú ételeiket azonnal megvonják maguktól, és helyettük csak salátákat esznek. Rövid idő alatt rájönnek, hogy ez így tarthatatlan, és újra visszatérnek a hizlaló ételekhez, ami a jól ismert jojó-effektushoz vezet. A legfontosabb, hogy ne akarjunk rögtön öt kilótól megszabadulni minden hónapban, mert ez a testünknek és a lelkünknek sem tesz jót. Havi egy-két kilogramm súlyvesztés az optimális.

7 dietetikai tanács az ideális testsúly eléréséért:

1. Mondj le a cukrokról!

A finomított cukrot tartalmazó ételekkel és üdítőkkel akár napi egy-két étkezésnyi kalóriát is magadhoz vehetsz, amely jelentős szerepet játszik az elhízásban. Helyette használd inkább az egészségesebb nyírfacukrot vagy akár édesítőszert, természetesen a megfelelő mértéket tartva!

2. Egyél rostban gazdag kenyereket, száműzd a fehér kenyeret!

Különösen egészséges a magasabb tápanyagtartalmú tönköly-, purpur- vagy teljes kiőrlésű kenyér, amelyektől hamarabb laksz jól, és később leszel éhes.

3. Válaszd a zsírszegény tejtermékeket!

1,5 százalékos tej, 12 százalékos tejföl, zsírszegény sajtok és túró fogyasztása javasolt a zsírosabb és kalóriában gazdagabb tejtermékek helyett. Salátákhoz és müzlikhez ajánlott még a kefir, a natúr joghurt és a hozzáadott cukrot nem tartalmazó gyümölcsjoghurt is.

4. Mellőzd a rántott húsokat és rántott zöldségeket!

A zsírszegény technológiával – főzéssel, párolással, grillezéssel, sütőzacskóban, alufóliában – készített ételek sokkal kevésbé terhelik meg szervezetedet az emésztés során, és jóval kevesebb kalóriát tartalmaznak.

5. A főétkezésnél köretként egyél zöldséget, nyers (nem majonézes) salátát a burgonya és a rizs helyett!

Eleinte az is elegendő, ha fele-fele arányban fogyasztasz zöldséget/salátát, illetve burgonyát/rizst, később folyamatosan növeld az előbbiek mennyiségét a burgonyával és rizzsel szemben. A zöldségek, saláták élvezeti értékét fokozhatod, ha kevesebb konyhasót használsz elkészítésük során.

6. Ne nassolj!

Az étkezések között legtöbbször csokoládét, chips-et vagy egyéb, a testsúlyunkra károsan ható ételt fogyasztunk. Akik szeretnek nassolni, lustábbak lesznek, és a testmozgást egyre inkább evéssel helyettesítik.

7. Fogyassz napi 1,5-2 liter szénsavmentes ásványvizet!

A víz csökkenti az étvágyat, és növeli a teltségérzetet. Az ásványvíz mellett ajánlottak még a zöldséglevek, valamint a gyógyteák.

Ha a fenti tanácsokat megfogadod, és tudatosan megváltoztatod étrendedet, nemcsak a súlyfeleslegtől szabadulhatsz meg, hanem egészségesebb és magabiztosabb is leszel. Amennyiben lassan eszel, előbb-utóbb a kevesebb étel is elegendő lesz teltségérzeted eléréséhez. A napi 4-5 étkezés mellett persze elengedhetetlen a rendszeres testmozgás és a kitartás is.

Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

Pörgesd fel a tested szuper ételekkel!

Formás vádlit akarok!

Számtalan kedvező ajánlat a Cosmopolitan AKCIÓI között!

Címkék: karcsúra! magad

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Ha ezeket eszed, nem fogod kívánni a csokit

Ha ezeket eszed, nem fogod kívánni a csokit

Gondoltad volna, hogy sokkal egészségesebb alternatívák közül is választhatsz?

Ilyen, amikor Élő Ken végre embernek érzi magát

Lassan felépül a 70. plasztikai műtétéből...

5 lány, aki úgy alakult át, hogy egy kilót sem fogyott

Minden reggel rohansz a mérleghez, hogy csekkold a súlyod? Hagyd a számokat, nem azok bizonyítják a változást!

6 trükk, hogy már ma laposabb legyen a hasad

Adunk neked pár könnyen betartható tippet, így garantáltan sikerrel jársz az életmódváltással!

28 kiló volt az anorexiás lány, egy kocka csoki mentette meg

Mostanra egy gyönyörű és egészséges nő lett belőle! Csekkold le a sztoriját!

Így néz ki egy férfi szakállbeültetés után

A reality-sztár milliókat költött arra, hogy végre szőrös legyen az arca. Szerinted megérte?

Ez használ a legjobban a menstruációs fájdalom ellen

Egy új kutatás rávilágított a legjobb módszerekre.

Kiderült: Ennyi idő kell hozzá, hogy elkezdj izmosodni

Kíváncsi vagy, mi a tökéletes alak titka? Segítünk!

Íme, a legújabb élő Barbie

A 19 éves csajszi 8000 fontot költött arra, hogy úgy nézzen ki, mint egy mesebeli lény.

Így gyógyult ki az anorexiából a lány, aki napi 8 órát edzett

Mutatunk neked egy újabb bizonyítékot arra, hogy a legmélyebb gödörből is van kiút!

Két hét alatt 5 kilót fogyhatsz a színválogatós diétával

A te újévi fogadalomlistádon is szerepel a fogyás? Akkor csekkold a legújabb őrületet, amivel könnyen megszabadulhatsz a felesleges kilóidtól!

Élő Ken undorító fotót posztolt plasztikai műtétéről

Figyelem! Tényleg nagyon gusztustalan, úgyhogy csak erős idegzetűeknek...