2011.04.18.@ 11.04

Edd magad karcsúra!

Az első tavaszi napsugarak megjelenésével szinte mindannyian lázasan fogyókúrázni kezdünk. Ilyenkor alig két-három hónap alatt szeretnénk megszabadulni a felesleges kilóinktól, és eltüntetni a hasunkon, combunkon, fenekünkön megjelent zsírpárnákat.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

A pluszkilók nem biztos, hogy csak a téli kalóriadús étrend eredményei, sokkal valószínűbb, hogy évek alatt rakódtak ránk a helytelen táplálkozás, a mozgásszegény életmód és az ülőmunka következtében. Nem kell azonban minden évben pánikszerűen diétáznunk, ha tudatosan megváltoztatjuk étkezési szokásainkat és életmódunkat. Az alábbiakban Tarnai Irén, a Budai Egészségközpont dietetikusa segít abban, hogyan kezdjük el az étrendünk átalakítását.

Apró lépésenként sokkal könnyebben érhető el és tartható meg az ideális testsúly. A fogyókúrázókra jellemző, hogy korábbi kedvenc, magas energiatartalmú ételeiket azonnal megvonják maguktól, és helyettük csak salátákat esznek. Rövid idő alatt rájönnek, hogy ez így tarthatatlan, és újra visszatérnek a hizlaló ételekhez, ami a jól ismert jojó-effektushoz vezet. A legfontosabb, hogy ne akarjunk rögtön öt kilótól megszabadulni minden hónapban, mert ez a testünknek és a lelkünknek sem tesz jót. Havi egy-két kilogramm súlyvesztés az optimális.

7 dietetikai tanács az ideális testsúly eléréséért:

1. Mondj le a cukrokról!

A finomított cukrot tartalmazó ételekkel és üdítőkkel akár napi egy-két étkezésnyi kalóriát is magadhoz vehetsz, amely jelentős szerepet játszik az elhízásban. Helyette használd inkább az egészségesebb nyírfacukrot vagy akár édesítőszert, természetesen a megfelelő mértéket tartva!

2. Egyél rostban gazdag kenyereket, száműzd a fehér kenyeret!

Különösen egészséges a magasabb tápanyagtartalmú tönköly-, purpur- vagy teljes kiőrlésű kenyér, amelyektől hamarabb laksz jól, és később leszel éhes.

3. Válaszd a zsírszegény tejtermékeket!

1,5 százalékos tej, 12 százalékos tejföl, zsírszegény sajtok és túró fogyasztása javasolt a zsírosabb és kalóriában gazdagabb tejtermékek helyett. Salátákhoz és müzlikhez ajánlott még a kefir, a natúr joghurt és a hozzáadott cukrot nem tartalmazó gyümölcsjoghurt is.

4. Mellőzd a rántott húsokat és rántott zöldségeket!

A zsírszegény technológiával – főzéssel, párolással, grillezéssel, sütőzacskóban, alufóliában – készített ételek sokkal kevésbé terhelik meg szervezetedet az emésztés során, és jóval kevesebb kalóriát tartalmaznak.

5. A főétkezésnél köretként egyél zöldséget, nyers (nem majonézes) salátát a burgonya és a rizs helyett!

Eleinte az is elegendő, ha fele-fele arányban fogyasztasz zöldséget/salátát, illetve burgonyát/rizst, később folyamatosan növeld az előbbiek mennyiségét a burgonyával és rizzsel szemben. A zöldségek, saláták élvezeti értékét fokozhatod, ha kevesebb konyhasót használsz elkészítésük során.

6. Ne nassolj!

Az étkezések között legtöbbször csokoládét, chips-et vagy egyéb, a testsúlyunkra károsan ható ételt fogyasztunk. Akik szeretnek nassolni, lustábbak lesznek, és a testmozgást egyre inkább evéssel helyettesítik.

7. Fogyassz napi 1,5-2 liter szénsavmentes ásványvizet!

A víz csökkenti az étvágyat, és növeli a teltségérzetet. Az ásványvíz mellett ajánlottak még a zöldséglevek, valamint a gyógyteák.

Ha a fenti tanácsokat megfogadod, és tudatosan megváltoztatod étrendedet, nemcsak a súlyfeleslegtől szabadulhatsz meg, hanem egészségesebb és magabiztosabb is leszel. Amennyiben lassan eszel, előbb-utóbb a kevesebb étel is elegendő lesz teltségérzeted eléréséhez. A napi 4-5 étkezés mellett persze elengedhetetlen a rendszeres testmozgás és a kitartás is.

Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

Pörgesd fel a tested szuper ételekkel!

Formás vádlit akarok!

Számtalan kedvező ajánlat a Cosmopolitan AKCIÓI között!

Címkék: karcsúra! magad

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Ez történik az agyadban, miközben kávézol

Ez történik az agyadban, miközben kávézol

Van egy olyan érzésünk, hogy ezután egészen másképp nézel majd rá a reggeli feketédre!

Mutatjuk a világ legfinomabb pesztós tésztájának vegán változatát

Annyira egyszerű elkészíteni, hogy egy teljesen kezdő is bátran belevághat!

A zseniális trükk, ami tényleg segít az elalvásban

Melegen ajánljuk, már ma estére!

Így változott meg a testem 80 ezer felüléstől

4 kezelés – ami fél évnyi edzésmunkának felel meg – elég volt hozzá, hogy újra érezzem a hasizmaim erejét!

Natalie Portman reagált a terhességéről szóló pletykákra

Plusz elég markáns véleményt fogalmazott meg.

A TikTok legcukibb kutyás videói azonnal feldobják a napodat!

Felkészültél rá, hogy ennél ma már nem fogsz aranyosabbat látni?

7 anál szex tipp, amire a szakértők is esküsznek

Néhány pont, amit érdemes követni!

3 csillagjegy, aki 2021 nagy nyertese lesz

Szurkolunk, hogy köztük legyél!

Gigi Hadid megosztotta a szülése történetét

Sőt, a jövőbeli terveibe is beavatott mindenkit!

Kapaszkodj, de Rupert Grint nem látta a Harry Potter-filmeket!

Jobban mondva úgy emlékszik, párat mintha megnézett volna, de közel sem mindet...