2011.04.18.@ 11.04

Edd magad karcsúra!

Az első tavaszi napsugarak megjelenésével szinte mindannyian lázasan fogyókúrázni kezdünk. Ilyenkor alig két-három hónap alatt szeretnénk megszabadulni a felesleges kilóinktól, és eltüntetni a hasunkon, combunkon, fenekünkön megjelent zsírpárnákat.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

A pluszkilók nem biztos, hogy csak a téli kalóriadús étrend eredményei, sokkal valószínűbb, hogy évek alatt rakódtak ránk a helytelen táplálkozás, a mozgásszegény életmód és az ülőmunka következtében. Nem kell azonban minden évben pánikszerűen diétáznunk, ha tudatosan megváltoztatjuk étkezési szokásainkat és életmódunkat. Az alábbiakban Tarnai Irén, a Budai Egészségközpont dietetikusa segít abban, hogyan kezdjük el az étrendünk átalakítását.

Apró lépésenként sokkal könnyebben érhető el és tartható meg az ideális testsúly. A fogyókúrázókra jellemző, hogy korábbi kedvenc, magas energiatartalmú ételeiket azonnal megvonják maguktól, és helyettük csak salátákat esznek. Rövid idő alatt rájönnek, hogy ez így tarthatatlan, és újra visszatérnek a hizlaló ételekhez, ami a jól ismert jojó-effektushoz vezet. A legfontosabb, hogy ne akarjunk rögtön öt kilótól megszabadulni minden hónapban, mert ez a testünknek és a lelkünknek sem tesz jót. Havi egy-két kilogramm súlyvesztés az optimális.

7 dietetikai tanács az ideális testsúly eléréséért:

1. Mondj le a cukrokról!

A finomított cukrot tartalmazó ételekkel és üdítőkkel akár napi egy-két étkezésnyi kalóriát is magadhoz vehetsz, amely jelentős szerepet játszik az elhízásban. Helyette használd inkább az egészségesebb nyírfacukrot vagy akár édesítőszert, természetesen a megfelelő mértéket tartva!

2. Egyél rostban gazdag kenyereket, száműzd a fehér kenyeret!

Különösen egészséges a magasabb tápanyagtartalmú tönköly-, purpur- vagy teljes kiőrlésű kenyér, amelyektől hamarabb laksz jól, és később leszel éhes.

3. Válaszd a zsírszegény tejtermékeket!

1,5 százalékos tej, 12 százalékos tejföl, zsírszegény sajtok és túró fogyasztása javasolt a zsírosabb és kalóriában gazdagabb tejtermékek helyett. Salátákhoz és müzlikhez ajánlott még a kefir, a natúr joghurt és a hozzáadott cukrot nem tartalmazó gyümölcsjoghurt is.

4. Mellőzd a rántott húsokat és rántott zöldségeket!

A zsírszegény technológiával – főzéssel, párolással, grillezéssel, sütőzacskóban, alufóliában – készített ételek sokkal kevésbé terhelik meg szervezetedet az emésztés során, és jóval kevesebb kalóriát tartalmaznak.

5. A főétkezésnél köretként egyél zöldséget, nyers (nem majonézes) salátát a burgonya és a rizs helyett!

Eleinte az is elegendő, ha fele-fele arányban fogyasztasz zöldséget/salátát, illetve burgonyát/rizst, később folyamatosan növeld az előbbiek mennyiségét a burgonyával és rizzsel szemben. A zöldségek, saláták élvezeti értékét fokozhatod, ha kevesebb konyhasót használsz elkészítésük során.

6. Ne nassolj!

Az étkezések között legtöbbször csokoládét, chips-et vagy egyéb, a testsúlyunkra károsan ható ételt fogyasztunk. Akik szeretnek nassolni, lustábbak lesznek, és a testmozgást egyre inkább evéssel helyettesítik.

7. Fogyassz napi 1,5-2 liter szénsavmentes ásványvizet!

A víz csökkenti az étvágyat, és növeli a teltségérzetet. Az ásványvíz mellett ajánlottak még a zöldséglevek, valamint a gyógyteák.

Ha a fenti tanácsokat megfogadod, és tudatosan megváltoztatod étrendedet, nemcsak a súlyfeleslegtől szabadulhatsz meg, hanem egészségesebb és magabiztosabb is leszel. Amennyiben lassan eszel, előbb-utóbb a kevesebb étel is elegendő lesz teltségérzeted eléréséhez. A napi 4-5 étkezés mellett persze elengedhetetlen a rendszeres testmozgás és a kitartás is.

Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

Pörgesd fel a tested szuper ételekkel!

Formás vádlit akarok!

Számtalan kedvező ajánlat a Cosmopolitan AKCIÓI között!

Címkék: karcsúra! magad

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Csak két kilót fogyott, mégis teljesen átalakult a teste

Csak két kilót fogyott, mégis teljesen átalakult a teste

Ráadásul az Insta-sztár nem éhezett egy percig sem, finomakat főzött és a testmozgást sem vitte túlzásba. Ha érdekel a titka, olvass tovább!

Visszafelé öregszik ez a nő

Legalábbis ezt állítja a gyönyörű anyuka.

140 kilót fogyott, most elképesztően néz ki

Ráadásul kevesebb, mint egy év alatt szabadult meg a súlyfeleslegtől!

Kiderült: tilos az edzés másnaposan

Eddig a legdurvább macskajaj ellenére sem hagytad ki az edzést? Itt az ideje parkolópályára állítanod magad, legalábbis a koktéleste után, ha nem akarsz komoly bajt magadnak.

Véres képet posztot a blogger lány, kiakadtak a netezők

Az egész testét bekente, majd a fűben hemperget ez a blogger lány.

Túl sokat szoláriumozott, borzalmas dolog történt

Csak egy kis barnaságra vágyott, mégis túlzásba vitte, aminek az lett a következménye, hogy egy borzalmas lyuk tátong most az arcán.

Kivetette 4 bordáját, most így néz ki terhesen

A 41 centis derekú modell most terhes fotóival sokkolja a netezőket!

Eltört a vaginája, mert túl sokat használta a vibrátorát

Borzalmas dolog történt egy lánnyal, aki túl sokat örömöt szerzett magának!

37 éve pizzát vacsorázik, így néz ki

Oké, biztosan te is imádod a pizzát, de azért annyira nem, hogy 37 éven át minden este ezt edd, ugye? Képzeld, egy férfi annyira szereti, hogy minden nap ezt vacsorázza, sőt nem is variálja a különböző feltételeket.

36 kilós mellei vannak ennek a magyar lánynak

Borzalmas fájdalmakkal küzd egy magyar lány Amerikában a gigamellei miatt, akinek már csak hónapjai lehetnek hátra.

Ritka betegség miatt érezte magát folyton részegnek ez a lány

Két éven keresztül, minden egyes nap úgy érezte magát egy lány, mintha előző este egy hatalmas buliban lett volna.