2011.06.28.@ 09.06

Négy táplálkozási hiba, amit a fitnesz terén elkövethetünk

Íme néhány gyakori táplálkozási baki, amelyek miatt nehezebben érheted el az álomalakot. Óvakodj ezektől, és hódíts szuper testtel a strandon!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Nem eszel edzés előtt

Az étel olyan, mint az üzemanyag az autó számára – ha kevés van a szervezetben belőle, akkor azt abból a cukorból pótolja, amit az izomszövetek raktároznak. Ha ez teljesen kiapad, akkor már eleve sokkal nehezebb izmot építeni és olyan intenzíven edzeni, mint amennyire szeretnél. A megoldást az edzés előtt elfogyasztandó falatokban találjuk meg. De nem kell súlyos fogásokra gondolni, bőven elég a protein és a szénhidrát legkönnyebben elkészíthető ötvözete (például egy szelet teljes kiőrlésű pirítós és egy kevés alacsony zsírtartalmú sajt vagy egy szelet barna kenyér egy szelet pulykasonkával), ezt pedig fél órával azelőtt fogyaszd el, hogy megérkeznél az edzőterembe. Akkor sincs probléma, ha idő szűkében vagy, ilyenkor legalább egy banánt majszolj el!

Nem eszel edzés után

A mozgás után testünknek szüksége van fehérjére, hogy megújítsa az izomszöveteket, ugyanakkor az anyagcsere folyamatos, magas fordulatszámon való pörgéséhez is fontos ez a tápanyag. Emellett a komplex szénhidrátok is elengedhetetlenek, hiszen ezek pótolják a már felhasznált energiát. Válaszd a sovány fehérjéket, például a tojásfehérjét vagy a grillezett csirkemellet, esetleg halat. Ezek mellé pedig jöhet a komplex szénhidrát, ez lehet egy adag gyümölcs vagy néhány szem teljes kiőrlésű keksz, esetleg egy kis tálka müzli.

Az egészséges ételeket is túlzásba lehet vinni

Csábító a gondolat, hogy az egészséges étkekből annyit ehetünk, amennyi csak belénk fér, de az igazat megvallva minden ennivalóban rejlenek kalóriák. Ezek is felhalmozódhatnak, ha nem figyelsz oda, hogy mennyit pakolsz belőlük a tányérodra. Gyakorold az adagok kontrollálását – egy adag sovány fehérje a tenyered nagyságának felel meg. Száraz ételek esetében, például gabonapelyheknél egy csésze az optimális mennyiség.

Energiaszeleteken tengődsz

Noha ezekben az energiaszeletekben sok a protein és a rost, ugyanakkor alacsony a cukortartalma, de ez nem jelenti azt, hogy helyettesíthet egy minden fontos tápanyagot felvonultató menüt. Egyszerűen a természetben megtalálható jótéteményeket nem válthatjuk ki ezzel. Ragaszkodj az egészséges, „igazi” ételekhez, az energiaszeleteket pedig csak az étrended egyfajta kiegészítéseként vesd be, akkor fordulj hozzájuk, ha nagyon sietsz valahova, és nincs időd enni, vagy ha sürgősen szükséged van egy kis energialöketre.

Csevegj tovább a témában a vadiúj Cosmo Fórumban!

Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

Gyalogolj az egészségedért!

Hajts a feszes vonalakra!

Számtalan kedvező ajánlat a Cosmopolitan AKCIÓI között!

Címkék: amit elkövethetünk fitnesz hiba négy táplálkozási terén

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Belehalt a mellnagyobbításba ez a nő

Belehalt a mellnagyobbításba ez a nő

Két héttel a műtét után halt meg!

Napi tizennyolc órát alszik ez a 19 éves lány

Oké, lehet, hogy te is imádsz aludni, de ennyit még egy durván átbulizott éjszaka után sem tudnál, nem?

4 étel, amitől nem leszel télen beteg

Ugye, te sem szeretnél elkapni valamilyen nyavalyát most, az ünnepek előtt? Akkor csekkold a listát, mit érdemes naponta fogyasztanod!

Azt hitték terhes, borzalmas, mi volt igazából a hasában

Az orvosok sokáig nem hitték el, hogy nem kisbabát vár a nő!

Egy hétig vegánként élt, ez történt

Semmi hús, semmi tejtermék. Te meg tudnád csinálni?