2011.08.23.@ 11.08

Így küzdd le az alvásproblémákat!

Ijesztő tény: a rendszeres alvászavarok a nők esetében növelik a szívbetegség, a depresszió és egyéb pszichés megbetegedések esélyét. Adunk néhány tanácsot, hogy maradéktalanul meglegyen a nyolc óra éjszakai pihenés!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Ha rendszeresen rémálmaid vannak…

A lehetséges ok: A rémálmok általában akkor ütik fel a fejüket, ha lefekvés előtt alkoholt, vagy nehéz ételeket fogyasztottál, de akkor is megjelenthetnek, ha nagyon stresszes időszakot élsz meg, esetleg egy gyógyszer mellékhatásaként is gyötörhetnek rémálmok. De gyakran előidézheti az éjszakai kellemetlenségeket az is, ha valaki félelemben tengeti a mindennapjait, vagy ha valamilyen fizikai vagy lelki támadás érte. A rendszeres rémálmok pszichés tünetekkel is összefüggésben állhatnak, amelyek gyakran egy traumához kapcsolódnak.

A megoldás: Ha a fentiek közül egyik sem igaz rád nézve, akkor csak egy dolgot tehetsz: biztosítod az egészséges alváshoz szükséges körülményeket. Szóval, minden nap ugyanabban az időpontban térj nyugovóra (még hétvégén is) és invesztálj be egy igazán kényelmes matracba, valamint ágyneműbe!

Ha egész éjszaka álmatlanul forgolódsz, mert zakatol az agyad…

A lehetséges ok: Ha nehezedre esik egy feszültséggel teli nap után maximálisan lecsillapodnod, az bizony az elalvás során is nehézségeket okozhat. Általában az elalvás folyamata visszatér a rendes kerékvágásba, ha felszámoljuk a stresszt, illetve az azt kiváltó okokat, de ha állandó jelleggel baj van az elalvással, az bizonyos alvászavarokat jelezhet előre, például inszomniát.

A megoldás: Végezz valamilyen visszafogott tevékenységet, például olvass egy jó könyvet, de mindezt ne a hálószobában, hanem egy másik szobában tedd meg. Ha az ágyban maradsz, azzal még görcsösebben akarsz majd álomba szenderülni.

Ha számtalanszor felébredsz az éjszaka folyamán…

A lehetséges ok: Okozhatja az ágyba bújás előtti kávé-, vagy alkoholiszogatás, ha fázol, vagy éppen meleged van, ha túl hidratált vagy (ezt abból is észrevehet, hogy nagyon sűrűn látogatod meg a lakás legkisebb helyiségét), szintén bűnös lehet a stressz, az utcai zaj, illetve a beszűrődő fény is. Néhány alvászavar, például alvási apnoé, vagy a nyugtalan láb szindróma is megnyilvánulhat a gyakori éjszakai megébredésekben.

A megoldás: Jelen esetben is sokat számít, ha mindennap ugyanakkor mész aludni, és a kényelmes fekhely, illetve a pihe-puha ágynemű itt is sokat nyom a latba, de ha a probléma továbbra is tartósan fennáll, akkor konzultálj a háziorvosoddal. Ha lehet, limitáld a hálószobai aktivitásodat kizárólag az alvásra és a szeretkezésre – tehát a hálószobában ne legyen munka, tanulás, tévénézés vagy éppen evés. 

 

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Egészséges haj egy szempillantás alatt? Ezzel az többfunkciós növényi balzsammal lehetséges! (x)

Egészséges haj egy szempillantás alatt? Ezzel az többfunkciós növényi balzsammal lehetséges! (x)

Mindannyian szeretjük a nyarat. Napozás, fürdőzés, vagy csak maga a jó idő... Viszont az UV sugarak, a sós víz, a meleg és a medencék vegyszerei igencsak károsítják hajunkat. De a megfelelő eszközökkel könnyedén óvhatod hajad a káros külső hatásoktól, hogy az visszatérhessen eredeti szépségéhez. Próbáld ki az új Univerzális növényi balzsamot az Yves Rocher-tól!

Ezért érzed magad másnaposnak alkohol nélkül is

Kevés ennél gonoszabb dolog létezik.