2011.09.06.@ 11.09

Négy remek saláta a nyárutóra

Habár a bikiniszezon leköszönőben van, az egészséges táplálkozásról egyáltalán nem szabad megfeledkezni. Ezekkel az ínycsiklandozó salátákkal ezt nem lesz nehéz kivitelezni.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Görögdinnyés, feta sajtos saláta

Hozzávalók a salátához: Görögdinnye felkockázva, feta sajt, szintén apró kockákra vágva, friss arugula saláta.

Hozzávalók az öntethez (2,5 dl): egy csésze felszeletelt görögdinnye, egy fél citrom leve, egy teáskanál méz, fél teáskanál só, egyharmad csésze canola-olaj, fekete bors.

Elkészítés: A görögdinnyét először is pürésítsd. Ha nagyon „tiszta” dresszinget szeretnél előállítani, felhasználhatod csupán a dinnye levét, de az sem baj, ha kicsit masszívabb állaga van az öntetnek. A pürésítés közben folyamatosan add hozzá a citromlevet, majd lassan ízesítsd a sóval és a borssal, valamint az olajjal. Öntsd rá a saláta összetevőire, és már tálalhatod is.

Nyáridéző saláta (4 adag)

Hozzávalók a salátához: egy fejes saláta levelei, két avokádó meghámozva és felkockázva, két marék málna, egy szelet párolt csirkemell, négy nektarin felszeletelve, 100 g márványsajt.

Hozzávalók az öntethez: négy evőkanál olívaolaj, két evőkanál balzsamecet, négy evőkanál narancslé, só és bors ízlés szerint.

Elkészítés: Szórd a saláta leveleit egy nagy tálba, ezt pedig kövesse a többi hozzávaló. A márványsajtot morzsold rá a levelekre. Az öntet összetevőit is keverd össze, és szitáld rá a salátára. Szervírozd egy szelet teljes kiőrlésű kenyér társaságában, és mellé jöhet egy pohár fehérbor is.

Saláta párolt zöldségekkel és feta sajttal (4-6 adag)

Hozzávalók a salátához: 150 g cukorborsó, 300 g zöldbab, 350 g cukkini vékonyra szeletelve, két csésze zsenge zöldborsó, 200 g spárga, egy csésze morzsolt feta sajt.

Hozzávalók az öntethez: öt evőkanál olívaolaj, öt evőkanál citromlé, egy teáskanál összezúzott fokhagyma, egy teáskanál dijoni mustár, fél teáskanál cukor, só és bors ízlés szerint.

Elkészítés: A zöldségeket párold puhára, majd keverd össze a feta sajttal. A dresszing hozzávalóit is ötvözd, ezt követően löttyintsd rá a salátára. Rázd össze, hogy az ízek is összeérjenek, majd még melegen kerüljön az asztalra.

Thai marhahúsos saláta (4 adag)

Hozzávalók: 70 dkg marhacomb, három gerezd fokhagyma, három centis gyömbérdarab meghámozva és apróra vágva, három teáskanál cukor, egy citrom leve, három evőkanál szójaszósz, fél csésze napraforgóolaj, személyenként egy csésze saláta, két csésze paprika felszeletelve, két nagyobb répa felszeletelve, egy csomag babcsíra, egy csomag cukorborsó.

Elkészítés: A húsra permetezz egy kevés szójaszószt, és hintsd meg fekete borssal is. Grillezd, majd várd meg, míg szobahőmérsékletű lesz, de addig se tétlenkedj, készítsd el az öntetet és magát a salátát. A dresszinghez egy mozsárban törd össze a fokhagymát, a gyömbért és a cukrot, egészen addig, amíg egy krémesebb állagot nem kapsz. Add hozzá a citromlevet és a szójaszószt, majd alaposan mixeld össze, ezután mindezt keverd bele az olajba. A saláta összeállításakor helyezd a salátát és a többi zöldséget egy tányérra, koronázd meg a felszeletelt, grillezett marhahússal, és öntsd nyakon az öntettel.

Csevegj tovább a témában a vadiúj Cosmo Fórumban!

Látogass el a Wellness Caféra, és olvass még többet a témában!

Kapcsolódó cikkek:

Tartson örökké… a bikinialakod!

Öt tuti hasizomgyakorlat

Számtalan kedvező ajánlat a Cosmopolitan AKCIÓI között!

Címkék: diéta ebéd étel fogyókúra méregtelenítés saláta vacsora

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Ez lenne a világ legkeményebb edzése?

Ez lenne a világ legkeményebb edzése?

Aki ezt végig tudja csinálni, igazi hős!

Élő Ken 70 műtét után már mégsem akar baba lenni

Úgy tűnik, megbánta a sok műtetet!

Kollagén és hyaluronsav – bőrünk barátai (x)

Te tudod, hogy mi a szerepük? Bőrünk megfelelő állagáért felelősek. A kollagén alapú vázelemek, az elasztin, a hyaluronsav és az általa megkötött vízmennyiség együttesen dolgoznak a szép és feszes bőrért, de kevesen tudják, hogy az egészséges ízületeinket is nekik köszönhetjük.