2011.09.08.@ 14.09

Ezért vigyázz a sóval!

Te is olykor túlsózód az ételeidet? Mára a só fogyasztása szinte teljesen elszakadt az emberi szervezetben betöltött funkcionális és egyensúlyi szerepétől, és az elfogyasztott mennyiséget mára szinte kizárólag az ízlelési-élvezeti igények kielégítése szabja meg.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

A problémát az jelenti, hogy nem csak azt a sót fogyasztjuk el, amit bele vagy rá teszünk az ételeinkre. Nagyon sok olyan élelmiszert fogyasztunk, ami rejtett formában is sok sót tartalmaz. Az ételízesítők, a konzervek, a füstölt vagy fagyasztott húsok, a pizza, a kemény sajt, a levesporok, a chipsek, a sós kekszek, a kenyér és az előre elkészített gyors étkek mind ebbe a kategóriába tartoznak. A magyar ember naponta átlagosan 7500 mg nátriumot visz be szervezetébe, holott az ajánlott mennyiség mindössze 2000 mg/nap. Mondhatnánk, hogy az őseink, nagyszüleink is ettek sós ételeket, és mégsem voltak komoly panaszaik. Csakhogy ők nem egy olyan zárt teremben töltöttek el napi 8-10 órát, ahol jobb esetben ki lehet nyitni az ablakot, hogy bejöjjön a széndioxiddal és egyéb gázokkal telített levegő, és nem a számítógép előtt ültek egész nap. A természetet nem televízióban, poszteren vagy monitoron látták. A naponta elfogyasztott étel valódi táplálékul szolgált számukra, nem ismerték a gyors ételeket és az ízlelőbimbókat nem tompították el az ízfokozókkal dúsított csodaétkekkel. Ők még a természettel együtt, a természetben éltek, dolgoztak.

Ma az üzletekben sokféle só közül választhatunk. A nagy üzletek polcai valóságos útvesztőt jelentenek nekünk, pedig alapvetően csak két fajta létezik: a lepárlással készült tengeri só és a bányászott só.

A köztudatban az él, hogy a tengeri só egészségesebb, tisztább. Ez így is van egészen addig, amíg hozzá nem adnak egyéb adalékokat, mint például jódot, káliumot, fluort, vagy akár csomósodásgátlót. Az egyik leggyakrabban használt csomósodásgátló anyag a kalcium szilikát (E552).

A bányasók közül talán a Himalája só a legtisztább, de sajnos ennek elég borsos az ára, vásárláskor pedig mindig érdemes leellenőrizni, hogy honnan érkezik a termék.

Sóra szüksége van a szervezetünknek, de a bevitt mennyiségre és minőségére mindenkinek oda kell figyelni. Nem könnyű dolog a rég beidegződött szokásainkon változtatni, a megszokott ízvilágot átalakítani, de tudatosan, kis lépésekkel könnyebben fog menni a „sótlan” élet.

Cosmo-tippek:

• Vásárláskor nézd meg, hogy a só a nátriumkloridon kívül milyen összetevőket tartalmaz!

• Figyelj oda, hogy milyen sót használsz! Lehetőleg adalékmentes, tiszta sót fogyassz!

• A zöldségféléket ne sózd! A só nélküli zöldség elfogyasztása során egy olyan ízvilág tárul fel, amit a természet alkotott, egyszerű és tökéletes.

• A készételeket csak kóstolás után sózd meg, ha úgy érzi, szükséges!

• Ha azt tapasztalod, hogy szervezeted számára nem előnyös a sok só, csökkentsd le annak mennyiségét!

Forrás: Piszkei Öko

Csevegj tovább a témában a vadiúj Cosmo Fórumban!

Kapcsolódó cikkek:

Így küzdd le az alvásproblémákat!

Így kerüld el a 3 leggyakoribb bőrrákot!

Számtalan kedvező ajánlat a Cosmopolitan AKCIÓI között!

Címkék: ezért sóval! vigyázz

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Élő Ken 70 műtét után már mégsem akar baba lenni

Élő Ken 70 műtét után már mégsem akar baba lenni

Úgy tűnik, megbánta a sok műtetet!

Kollagén és hyaluronsav – bőrünk barátai (x)

Te tudod, hogy mi a szerepük? Bőrünk megfelelő állagáért felelősek. A kollagén alapú vázelemek, az elasztin, a hyaluronsav és az általa megkötött vízmennyiség együttesen dolgoznak a szép és feszes bőrért, de kevesen tudják, hogy az egészséges ízületeinket is nekik köszönhetjük.