2011.11.10.@ 14.11

Hátfájás táskától?

Sokan nem is gondolnánk, hogy a táskától fájhat a hátunk. Dr. Dobos Márta, az Oxygen Medical holisztikus szemléletű ortopéd orvosa az ínszalagot, az izmokat érintő lehetséges veszélyekről és a biztonságos táskaviselés szabályairól beszélt.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

A háton hordott táska az igazi

Bár a divatos táska jól kifejezheti ízlésünket és elengedhetetlen a felszereléseink hordozásához, a vállon átvetett típus akár a hát sérülését is okozhatja. Az ortopédusok már régóra figyelmeztetnek a hagyományosabb, háton hordható iskolatáskák hasznára.

A túl nehéz és nem megfelelően hordott táska meghúzhatja az ínszalagokat és az izmokat, sérülést és fájdalmat okozva a nyakban és a derékban. Ez pedig az egész test diszfunkcionális működését eredményezheti, sőt súlyos esetben akár a gerinc deformitásáig is elvezethet.

4 szabály a biztonságos táskaviselésről

1. Széles, párnázott és állítható vállpántok

A vékony pántok bevágnak a vállba, így fájdalmat okozhatnak, tehát minél szélesebb, párnázott és ergonomikus kialakítású a pánt, annál jobb. Az állíthatóság azért fontos, mert így úgy állíthatjuk be a hátitáskákat, hogy a hát legerősebb, törzshöz legközelebb eső részét terheljék.

2. Két vállpánt

Ha csupán egyetlen pánt tartja a táskát, az a gerinc stabilitását veszélyezteti, de a két pánt is csak akkor hatásos, ha mindkettőt használjuk. Ez lehetővé teszi a súly egyenletes eloszlását a háton, és csökkenti a gerincproblémák kialakulásának esélyét.

3. Párnázott háti rész

A táska kipárnázott háti része megvédi a hátat a táska tartalmának esetleges nyomásától. Sőt, a puha kidolgozás a nagy súly hordozásának stresszét is enyhíti.

4. Sok könnyű rekesz

Azok a táskák, amelyek önmagukban is nehezek, csak felesleges terhet jelentenek a hátnak. A sok kisebb rekesz abban segíthet, hogy egyenletesebben eloszthassuk a cipelnivalókat.

Jó tanácsok

Az általunk hordott hátizsákok, aktatáskák vagy divatos nagyméretű válltáskák gyakran túl nehezek és nem is hordjuk őket megfelelően. Az egy vállon átvetett vagy túl alacsonyan hordott típusok hátfájdalomhoz vezethetnek, hiszen az izmok helyett sokkal inkább a csontokra hárul a teher. Ha pedig nem változik a fájdalmat kiváltó ok – vagyis a helytelen táskaviselés –, akár krónikus fájdalom, kóros anatómiai elváltozások, kopások is kialakulhatnak. Ennél a megoldásnál szerencsésebb a mellkason és háton keresztben átvetett, hosszú pántos oldaltáska viselése, mert ott közelebb van a táska súlypontja a test középvonalához, és váltogatható a váll, nem terheli annyira a hátat. Ráadásul mind a két kéz szabadon van, ami a mozgás közbeni kiegyensúlyozásnál fontos.

Ha jelentkezik a tartós fájdalom, a háttér pontos felderítése mindenképpen szakorvos feladata kell, hogy legyen. Az idejében elkezdett kezeléssel, mozgással akár egy sokkal súlyosabb deformitás is megelőzhető.

Forrás: www.oxygenmedical.hu

Látogass el a Wellness Caféra, és olvass még többet a témában!

Csevegj tovább a témában a vadiúj Cosmo Fórumban!

Kapcsolódó cikkek:

Fogfehérítés otthon: Előnyök és hátrányok

A túlsúly növeli a mellrák kockázatát

 

Címkék: gerinc hátfájás táska

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

A legcukibb tetkók könyvmániás csajoknak

A legcukibb tetkók könyvmániás csajoknak

Nézd meg a legszebb mintákat ebben a témában!

Tényleg rossz a testednek, ha hideg vizet iszol?

Lehet, hogy a hideg vízzel többet ártasz magadnak, mint használsz.

Ez történik a testeddel, ha nem eszel cukrot

Nem kell teljesen leszoknod róla!